erg jong toch kinderwens schaamte.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door justyolanda, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik vind je ook nog veelste jong om daar aan te denken.
    Ik zou zeker een aantal jaren wachten als ik jou was.

2. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Yolanda,

Ik ben docente aan een MBO-opleiding. Mijn leerlingen zijn, als ze binnen komen, al ouder dan jij nu bent, maar de meeste komen er tijdens stage, bijbanen of gewoon via school achter, dat ze nog niet rijp zijn voor de grote wereld. En ik had ook nooit echte uitgaansdrang, tót mijn 18e.

Ik weet uit ervaring als MBO-docent (waar ook zwangere studenten rondlopen) dat jij nu een keuze maakt, waar je nog niet helemaal over uit kunt zijn. Jou waarden, normen en opvattingen over het leven zijn nog niet volledig gevormd. Wat jij allemaal hebt meegemaakt heeft jou wel volwassener gemaakt dan je leeftijd op papier, maar je bent nog steeds niet volwassen. Dat ben je ook niet op je 18e.

Ik heb ook veel meegemaakt in een gezin van gescheiden ouders. Ook ik heb hard gewerkt om erboven op te komen. Ook ik had vaak oudere vriendjes (is vaak onbewust teken van zoeken naar beschermer) én langdurige relaties (gemiddeld 3 jaar).

Maar wat ben ik blij, dat ik eerst mezelf volledig heb ontplooid door studie, banen en uiteindelijk verschillende relaties. Op mijn 30e pas, ben ik getrouwd met de man die echt bij me past, en we zijn bijna even oud. En nóg leer ik dagelijks over mezelf.

Toen mijn zoontje werd geboren dacht ik echt dat ik terug bij af kwam. Wat een verantwoordelijheid! Ik voelde me onkundig en heel onzeker. Terwijl mijn wens zo groot was geweest.

Ik had echter de levenservaring en de leeftijd om hier veerkrachtig mee om te kunnen gaan. Helaas ervaar ik dagelijks dat meiden van jouw leeftijd, hoeveel ze ook ehbben meegemaakt, daar niet tegen opgewassen zijn.

Wacht 3 jaar, maak je opleiding af, werk een poosje en ga er dan voor. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kindje.

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Sorry maar ik vind je veel te jong om nu al aan kinderen te beginnen.
    Je moet niet uitgaan van alleen een inkomen van je vriend en een huis op zijn kosten.
    Eerst zelf eens een diploma en een vaste baan voordat je aan kinderen begint.

4. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik zou ook nog even wachten als ik jou was.. ik denk dat je misschien niet in de gaten heb hoe zwaar het is om te zorgen voor een kindje..

Denk evt aan de kosten die je krijgt.. en jou toekomst gaat er ook heel anders uitzien..

En ik ben ook eigenlijk wel benieuwd wat je vriend ervan vind?

Groetjes

5. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Hoi Yolanda,
    Ik snap dat je graag kinderen wil, dat wilde ik ook toen ik 15 was. Maar het is echt verstandiger te wachten. Een kind lijkt zo leuk! Begrijp me niet verkeerd, het is ook leuk, maar enorm zwaar, en vooral duur!
    En als je 15 bent, dan moet je nog wat gaan zien van de wereld! Ik heb de ervaring dat ik niet nog bij dezelfde vriend ben als toen ik 15 was, ook al hadden we plannen te trouwen en kindjes te krijgen.
    Nu ben ik 29 en heb net mijn 1e kindje. Dus al met al heeft het nog even geduurd.
    Misschien is het moeilijk maar zet het nog uit je hoofd! Het is niet verstandig! Voor jou niet en je kindje niet!

6. schatje1

schatje1 Niet meer actief

en honden en katten vind ik niet echt te vergelijken met een kindje :)

Is heel anders hoor..

Ik zou echt nog even wachten meis!

7. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij hebben ook 5 katten :rolleyes:, kan je zeggen...is niet hetzelfde!

8. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Ik vind 15 ook erg jong, je bent zelf nog een kind en jouw lichaam is ook nog aan het ontwikkelen. Ik krijg een beetje het idee dat je het allemaal wilt compenseren van wat je zelf tekort bent gekomen in je jeugd. Dat je je aan een kind kunt vastklampen, en ik denk niet dat dat een reden moet zijn dat jij een kind wilt of de verlangens er naar hebt. Ik zou zeggen, maak je school af, ga een opleiding doen wordt volwassen, probeer alles uit het verleden een goed plekje te geven en ga dan pas verder kijken. Zorg dat je zelf regelmaat hebt, een tijdje samenwoont en alles voor jezelf gewoon goed op de rit hebben, want als mama gelukkig is, is je kindje dat ook!

Succes!

9. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Je wilt mijn EERLIJKE mening. Mijn eerlijke mening is dat je psychische problemen helemaal nog niet voorbij zijn als je op je 15e een kind wilt. Sorry. Doe het niet, in belang van het kind. Nogmaals, doe het niet. Ik herhaal, doe het niet. En mocht je me niet helemáál begrepen hebben;

DOE HET NIET!

Dat is mijn eerlijke mening.

10. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Uhm ik wil niet veel zeggen hoor maar wat je nu zegt is Bull***
    Ze bedoelt te zeggen dat haar psy prob nu te handhaven is en geloof mij ik heb een stoornis genaamt borderline
    En ik ben nu ook 2,5 jaar bezig voor een kindje
    Een stoornis gaat niet over en blijft altijd aanwezig
    Als je 15 jaar bent en wat ik begrepen heb van yolanda dat ze bewust hiermee bezig is,dat scheelt heel wat!
    Ik zou het super erg vinden als ze zou zeggen:"Ik ben 15 en heb al een kindje en weet echt niet wat ik nu moet!"
    Ze is verstandig bezig als ze zelfs ons vraagt om advies
    En trouwends,ik heb geen diploma ben ik nu minder dan mensen die wel school hebben afgemaakt?!
    Je kan zelfs met je 40ste naar school!
    Grrrr...

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    15 jaar en een kind willen?
    Uche......................................ik zeg maar ff niets...maar vind het ronduit lachwekkend.....
    Laat ze eerst maar oefenen met dr barbie...

Maar gelukkig hebben ze 2 honden en veel katten *zucht*
    HEEL volwassen...echt, volwassen genoeg voor een kind hoor.

:) :) :) :) :) :) :) :) :)

12. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Als je niks bijzonders kan zeggen,zeg dan helemaal niks oke?

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Gelukkig mag iedereen haar mening geven...das nu het mooie van een forum...

14. justyolanda

21 sep 2008
    24
    0
    0
    ga studie kraamverzoring doen
    het is wel iedereens hobby he iemand kleineren.

15. lonny

lonny Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.117
    0
    0
    het enige wat ik kan zeggen, is wacht nog een jaartje of 5. Kijk dan hoe je er dan voor staat.
    Ik was zelf 19 toen ik zwanger was van mijn eerste, maar ik heb zelf uit ervaring ondekt dat je zelfs dan nog een heleboel mist. Ik stond er ook alleen voor. En je moet niet vergeten, het is niet alleen maar leuk lief en knuffelig zo een baby, het huilt poept, plast en spuugt ook. 24 uur per dag moet je er voor je kind wezen. Het is een flinke verantwoordelijkheid die je dan heb. Ik zou zeggen, ga nog ff flink stappen, geniet van je vrijheid, want voor je het weet ben je 20. Dus wacht alsjeblieft nog even in het belang van de baby.

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Heeft niets met kleineren te maken.
    Wanneer jij een kind vergelijkt met een hond/kat, dan ben je in mijn ogen zeker te jong en te onvolwassen om een kind op te voeden!
    Mensen reageren hier met; weet je wat het inhoud om altijd voor iemand te moeten zorgen etc etc etc en hoe reageer jij? "we hebben 2 honden en veel katten" PROVES ME I'M RIGHT! TE ONVOLWASSEN!

17. justyolanda

21 sep 2008
    24
    0
    0
    bedankt voor je vriendelijke reactie:)

18. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Nou ik dacht ook da ts om een mening vroeg? Of vergis ik me nu? Want dan trek ik mijn menig ook direct in hoor :)

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Trek jij eens heeeel gauw je mening in wil je! ;)

20. justyolanda

21 sep 2008
    24
    0
    0
    dat was bedoelt van ik heb al genoeg dieren dus ik neem niet nog een hond erbij .. beetje nadenken is ook wel handig voordat je reageerd

Deel Deze Pagina