Ze vraagt om meningen, die heb ik gegeven. Klaar. Jij hebt zeker liever dat ik aan dr vraag of ik dr cyclus bij moet houden en dr uitleg over hoe je eerst foliumzuur moet gaan slikken etc etc... 8)
Mooi zo. Nou, dat ze maar volwassen mag worden! Zo niet, dan zijn er hier zat dames die wel willen helpen met zwanger worden Ik ga gezellig een spelletje doen met mijn dochter......mzzl!
ahum... ik was net 10 toen ik voor het eerst ongi werd... je maakt mij niet wijs dat je er dan al klaar voor bent om mamma te worden hoor! maar nu ff on topic: Ik wou ook al graag een kindje toen ik 15 was. Had toen ook al verkering. Maar ik heb er eerlijk gezegd nooit een tel bij stilgestaan dat ik dat ook daadwerkelijk dan maar moest gaan doen op mijn VIJFTIENDE Ik was ook al erg volwassen voor mijn leeftijd. Nooit zo'n uitgaanstype geweest. Ging uberhaubt pas naar een feestje toen ik verkering kreeg met mijn vriend. En wou supergraag een beebje. Maar dat kon gewoonweg niet. Geen plek, geen geld en nog op school. Eerst zien of mijn vriend superecht de ware was. Geen haar op mijn hoofd die ooooooooooooit heeft bedacht dat we ér dan maar vast voor moesten gaan'. Meid, hoe kom je erbij?! Dat je het graag wil, kan ik me heeeeeeel goed in vinden. Ik wou al moeder worden bijna zo lang als ik me kan herinneren! Maar wat ik van je gelezen heb, je weet net zo goed als ik ook al wist toen ik 15 was, dat je gewoon eerst je zaakjes op orde zal moeten hebben. Maak je school af, want anders kun je over een jaar of 10 je kind al niet meer helpen met z'n rekenwerk. Ga bijvoorbeeld een opleiding doen die gericht is op kids, zodat je een goeie basis hebt om met ze om te gaan als ze wat groter worden. Zo ben je weer een paar jaar ouder én precies wijzer geworden op het gebied waar je graag meer over wil weten. (Ik heb persoonlijk de PABO gedaan, maar SPW o.i.d. vormt ook een prima basis natuurlijk). Zoek een bijbaantje terwijl je nog thuis woont, zodat je alvast wat kan gaan sparen. En nu het met je ouders beter gaat, kun je misschien ook eens genieten van een dagje vrij van het huishoudelijk werk? Je hoeft niet uit te gaan van mij (snap eigenlijk nooit waarom iedereen altijd zegt 'geniet van je vrijheid en ga lekker uit' want persoonlijk vind ik dat maar 2x per jaar leuk ofzo ), maar een beetje rust inbouwen is natuurlijk wél fijn. Kortom, wacht een paar jaar en gebruik die jaren om je goed voor te bereiden op de komst van een kindje. Gaat de tijd ook veel sneller Heel veel succes! P.S. oja, mijn vriend die ik kreeg toen ik 15 was is inmiddels alweer ruim 7 jaar mijn man. Toen ik 24 was ben ik voor het eerst zwanger geraakt en op dit moment is nummer 3 in de maak
Het lijkt mij niet verstandig om aan kinderen te beginnen als je 15 bent. Zorg eerst voor stabiliteit en rust in je leven. Dan kan je genieten van kinderen en een kind een mooie toekomst mee geven. Krijg je hulp van een hulpverlener voor je problemen? Bespreek dit dan wellicht ook met hem/haar. Geniet van je leven nu met je vriend, zoek eerst een huisje samen, een baan etc. Dan heb je een goede basis voor kinderen. Succes, Groetjes Judith
15 is nou eenmaal wel erg jong, ik wist ook al erg vroeg dat ik kids wilde en dacht ook wel eens van hoe zou het zijn om er nu al een te hebben. maar ik realliseerde mij ook wel dat het dan echt nog te vroeg is. er zijn nog zoveel leuke dingen die je ook kunt doen als je zo jong bent. een kindje kan nog heb je echt tijd zat voor. als je de keus hebt zou ik echt nog wachten en zorgen dat alles goed voor elkaar is dus financieel en je eigen stekkie. want echt het is nog zoveel leuker als je je kind ook meer kunt bieden dan alleen maar liefde, je word er zelf ook gelukkiger van als je dat leuke pakje kunt kopen en goeie luiers en die ene kinderwagen ipv een van 10 euro bij de kringloop. ik was zelf ook jong toen ik mijn vent leerde kennen ik 15 hij 22 wij hebben eerst nog rustig aan gedaan maar ben toch op mijn 19e gretouwd met hem we hadden al ons eigen huis ed en zijn toen voor een kindje gegaan. geniet eerst lekker van elkaar. ga samen leuke dingen doen op vakantie en gezellig uit eten ed. er is nog tijd zat.
Sorry hoor, hier wil ik ff op inhaken! Yolanda (TS) vraagt een heel volwassen vraag, wil een heel volwassen mening dus naar mijn idee ook ongezouten.... Mamakitty reageert op een volwassen manier, laat haar ongezouten mening horen en nu dit? Ik ben het eens met MamaKitty, hoe hard het ook klinkt ze heeft wel gelijk! En Leeuw, vind jij dat dan gewoon dat een kind van 15 een baby wil? Yolanda (TS) sorry dat ik hard overkom, maar je hebt teveel meegemaakt om nu een kindje te krijgen (kindje neem en maak je niet) zet eerst alles op een rij, geniet van je vriend, maak je studie af en ga dan eens verder denken.... Sterkte
idd, ik reageer volwassen. Wanneer TS een kind wil en zich volwassengenoeg acht, zou ze dit moeten kunnen waarderen, dat ik dr niet ga zitten betuttelen...
hij doet nix wat zij niet wil.. dat kan. Maar in onze wet is geregeld dat seks hebben met een kind jonger dan 16 strafbaar is als het gebeurd met een volwassene.. en ja, met 23 val je in de groep volwassenen. Of ze nu ja zegt of niet. Dus mamakitty hoeft zich niet te laten nakijken. Het is gewoon een vaststaand feit. Op 15 een kinderwens hebben is mogelijk.. maar het hebben van een wens en het ten uitvoer brengen van een wens is een tweede. De wereld loopt niet weg als je nog een paar jaar wacht. Je voelt je nu psychisch een stuk beter, ontwikkel dat verder, zorg dat je alles op rij hebt, al dan niet zelf met een baan ( vind ik trouwens geen voorwaarde als jullie het financieel goed kunnen redden van het salaris van je vriend). Maar je bent zelf nog een kind, ookal voel je je niet zo. Ook ik was een jong volwassende, maar ik heb nog heel veel geleerd van het leven voor ik besloot dat ik klaar was voor het moederschap. Een kindje neem je niet zomaar, het brengt gruwelijk veel verantwoordelijkheden met zich mee. Ik ben nu bijna 40 en nog kan ik slapeloze nachten hebben van alles wat kinderen krijgen met zich meebrengt. Geniet nog een paar jaar van jullie 2tjes, nu woon je al 10 maanden op 1 kamer en jullie zijn op zoek naar een huisje voor jullie zelf. Neem daar de tijd voor, en straks als je jaar of 18 bent en je kinderwens is nog steeds net zo sterk aanwezig bij jou en je vriend, dan zou ik zeggen ga er voor. Maar wacht nog paar jaar..
iedereen heeft een mening en zo heb ik er ook eentje. ik vind het een beetje jong eerlijk gezegt. maar ja misschien denk jij er heel anders over ikzelf ben oo kgeen uitgaan typetje nooit echt geweest. maar afentoe een bioscoopje pikken vind ik leuk dit kan op dit moment eventjes niet tenzij ik een oppas heb natuurlijk. zelf vind ik dat het beter is om even te wachten nog. ten eerste wil ik je vragen hoe lang zijn jullie al samen? hebben jullie het er over gehad?blijf je dan thuis als het er eenmaal is? hoe denk je dat je de bevalling zou vinden als het eenmaal zover is? heeft je vriend niet zoiets van je bent nog te jong om een kindje te baren? wat wil je nadat je een kind heb gekregen doen?werken of naar school?en hoe denk je dit te combineren ? waar wil je gaan wonen ? het is heel leuk allemaal een kindje... met zijn drietjes zwemmen, op vakantie gaan en winkelen enzo maar denk eens goed na. je bent zwanger, op het laatste geen pretje ( mijn ervaring) het is zwaar zoiezo op jongere leeftijd niet helemaal uitgegroeit je kan last krijgen van je rug je heupen enzo. dan komt de bevalling en reken maar dat gaat pijn doen. daarna heb je je kindje, zodra het er is vergeet dan maar dat je ook maar 1 nacht goed kan slapen. ook als ze/hij door slaapt word je nog wakker om even te kijken is alles goed. je moet zoiezo als je eigen huisje heb. tegelijkertijd huis aan kant houden, schoonmaken, boodschappen doen en je kind ondertussen verschonen in bad doen voeden in bed leggen in de gate houden.af en toe mee spelen. en vergeet ook zelf niet dat je nog moet douche eten moet koken je aankleden. misschien wil je naar een verjaardag. denk er aan je bent al 1,5 uur bezig voor je weg kan. natuurlijk gaat dat steeds sneller maar als jenet ben bevallen gaat dat wat langzamer. wat dacht je van je lichaam ? dat moet bij komen, je krijgt een blubber buik ( wat je weer goed kan maken door hard te trainen) en hang tieten of dat nog goed komt dat is nog maar de vraag. je moet de rest van je leven voor dat kindje zorgen en beschermen. natuurlijk is je vriend er ook maar zelf zeg je 40 uur is tie aan het werk neem aan overdag. dus overdag ben jij alleen met het kindje alles in huis doen. is zwaar. en als je nog slaap te kort komt is dat heel erg moeilijk ( ik zeg het nu zoals het KAN zijn en het nu bij mij is) stel je voor je bent eindelijk zwanger je vriend vind een ander ( kan altijd gebeuren) of hij krijgt het opeens zo benauwt dat hij denkt weet je een kindje is toch iets teveel voor mij ik ben nog 23 en wil nog feesten of weet ik veel wat ik ben er nog niet klaar voor. dan zit jij inmiddels zwanger bij je moeder in huis zonder opleiding zonder geld of wat dan ook... het kan allemaal meid denk goed na voor je een beslissing neem. denk er dan nog eens goed over na vraag aan je moeder hoe zij het vond om een kind te krijgen en of ze het echt MEENDE wat ze zei "wanneer worden wij opa en oma"en vraag dan de mening van je vriend nog eens hoe hij het vind om een kindje te krijgen. want een kindje doe je samen. heb je er ook al aangedacht dat het niet altijd lukt om een kind te "krijgen, maken" en dan als het niet lukt wat ga je dan doen ? wat is optie 2? ik vind de opmerking van iemand hier op het forum weet even niet meer wie dat was een goeie. Ga iets leren in de zorg met kinderen of kleuterschool of ga oppassen bij mensen thuis. heb ik ook een tijd gedaan en ik vond het erg leuk... wilde ook graag kinderen toen ik zo oud was als jou maar mijn keuze was om op te passen op kinderen mijn oppas kindjes waren 2, 4 en 10 en ik was blij als ik ze daarna gewoon in hun eigen huis met ouders achter kon laten hihi ok dit was mijn verhaal en mijn mening hoop dat je er iets aan heb en een wijze keuze maakt .... groetjes denice
ik vind t niet verantwoord om een kindje te krijgen op deze leeftijd.... Ik snap best dat je jezelf volwassen(er) voelt maar je bent t waarschijnlijk minder dan jezelf denkt! Er komt zoveel bij kijken joh pff! maar wat ik me afvraag is wat je nu zelf denkt nu je deze antwoorden leest? Heb je niet zoiets van : Laat ik nog een paar jaartjes wachten. En als ik straks nog steeds gelukkig ben met mijn mannetje er nog steeds eens goed over te denken! En als jullie er financieel goed voor staan en jij een goede baan krijgt (mocht je vriend er misschien ooit mee moeten stoppen) Liefs Maaike
ER IS TROUWENS EEN LEUK PROGRAMMA SPECIAAL VOOR MEISJES ZOALS JIJ DIE EEN KINDERWENS HEBBEN OP JONGE LEEFTIJD ! KIND TE HUUR ! moet je maar eens gaan kijken op het internet en jullie er voor op geven. dan ga je in een huis voor een kindje van een andere leeftijd zorgen met begeleiding en al erbij maar je moet wel je dagelijkse dingen ook nog eens doen. dan kan je kijken hoe dat gaat als je eenmaal een kindje heb. en alshet totaal anders is dan je had verwacht geen zorgen je geeft dat kind aan haar ouders terug en je kan verder met je eigen leventjes zonder dat een kindje er de dupe van is.
Wat een drek komt er bij sommige mensen toch uit... Ik noem geen namen want jullie weten precies wie jullie zijn... NIET strafbaar? Een MAN van 23 die een KIND van 15 n**kt is niet strafbaar? In welke wereld leef jij? En ze wonen 'al' 10 maanden samen dus ze was óf 14 óf NET 15 toen dit begon. Of ben je zelf ook pas 15? Wat denk JIJ van een jongen van 18 die het met een kind van 10 doet? En omdat de TS 'pas' 15 is mogen we onze mening niet op een 'harde manier' geven? Ze denkt toch volwassen genoeg te zijn voor een kind? Laat haar dan ook volwassen genoeg zijn om deze reacties te verwerken. En dat is ze dus duidelijk absoluut NIET, ze reageert op iedereen die haar niet zint als een typische puber... Ik ZIE haar ogen af en toe gewoon rollen op zo'n irritante pubermeisjesmanier als ik haar reacties lees. TS: Grow up, zorg dat je zelf geen kind meer bent en ga dan pas DENKEN aan kinderen krijgen. Dan, jaren daarna, ga je het daadwerkelijk proberen te doen..
Ik snap aan de ene kant wel dat er zo fel gereageerd word. Er word genoeg voorlichting gegeven op tv of in kranten. Op SBS6 Tienermoeders. Dat ene meisje was 13! Jammer genoeg denken veel meisjes aan wat ze zelf leuk zouden vinden en niet aan het kindje. Die zijn jammer genoeg de dupe. Oh ja en het feit dat die vriend al 23 is. En er word gereageerd van ja als je 30 bent en dan een vriendin van 20 hebt is het niet erg! NEE idd dan is de jongste namelijk ook al VOLWASSEN. En ben wel eens dat liefde geen grensen kent maar julllie zitten in 2 verschillende levensfases.......
Chieffie doe eens even rustig. Het gaat er toch helemaal niet om dat de ts sex heeft? En wat boeit het nu of ze sex heeft met een 23 jarige of met een 15 jarige? Als je vind dat de ts zo kinderachtig reageert, reageer dan zelf met een volwassen bericht...
Chieffie Ik ben het wel eens met wat je zegt hoor Ze moeten geen rekening houden met haar, (nee dit klinkt hard, maar zo bedoel ik het niet, echt niet) maar met het kindje dat straks ter wereld komt! Dat kiest er straks niet voor om geen eten te hebben of wat dan ook als het allemaal niet goed uitpakt! En ik zeg niet dat dat gebeurd, maar je moet er wel rekening mee houden dat dat kan! Liefs Maaike
chieffie (angelo) doe eens lief hhihi doe eens rustig mannetje niet zo boos worden he rustig maar. je hebt een klein beetje gelijk maar als ze het echt wil dan doet ze het wel ook als je vanalles blijft zeggen. haar keuze die je niet kan veranderen. jou mening ik weet het ik weet het en je mag het ook zeggen dat weet ik ook. en ja ik weet ook ik bemoei me niet met jou.. jaja allemaal waar. maar doe rustig alsjeblieft he. judith wil wel een lief mannetje hebben he en giulia een lieve papa als je boos word is nergens voor nodig ( als jeniet boos ben heb ik niets gezegt)