Sowieso is je vriend volgens de wet strafbaar om sex met een minderjarige te hebben Als jou ouders kwaad willen doen, heeft hij een groot probleem.. Ook ik vind je veels te jong, je kan misschien denken dat je volwassen ben (welke puber denk dat niet.. ) maar meid, geloof me..je kan je volwassen VOELEN maar kan dat niet zijn. Je heb nog zoveel dingen om te leren, en je bent (zoals ik uit je verhaal kan opmaken) nog niet hersteld van je psychische dip want je kan niet naar school en overweeg om een thuisopleiding te gaan doen. Hoe moet dat als je vriend 40 uur werkt, en jij heb een terugval!? Je kindje is geheel afhankelijk van jou! Zoals hier al is geopperd, ga eens oppaswerk doen..kijken hoe je reageerd als een kindje ziek en hangerig is, als een kindje een huildag heeft en op geen enkele manier stil te krijgen is..Het lijk allemaal zoooo rooskleurig, maar zelfs ervaren moeders staan soms met hun handen in hun haren te huilen omdat ze niet weten wat de kleine mankeer. Je heb zelf niet aan makkelijke thuissituatie gehad, en dan heb je misschien eerder op vroege leeftijd kinderwensen..je wil iets voor jezelf, die onvoorwaardelijk van jou houd, die niet bij jou weggaat, waar je al je liefde aan wil geven.. Maar wat jij allemaal op jonge leeftijd heb meegemaakt en waarschijnlijk diepe littekens heeft veroorzaakt, zal een baby niet weg kunnen nemen voor je. Want...ik heb NOOIT op mijn 14-15-16de een gevoel gehad van "wow ik wil een kindje!" Hoop dat je over onze antwoorden zal nadenken, en nog eventjes wacht..doe je opleiding als Kraamverzorgster, ga lekker samenwonen met je vriend zodat jullie stabiliteit hebben, dat jullie in een bepaald ritme komen (huishouden, rekeningen, inkomsten enz)...en ga daarna samen over een kindje nadenken. Misschien als je 18-19-20 ben, heb je een al zoveel betere zicht op je toekomst! Wens je in ieder geval heelll veelll succes meid!
Chieffie heethoofd Nee hoor, had je antwoord nog niet gezien maar ik heb hetzelfde opgeschreven..hij is hartstikke strafbaar volgens de wet! Kissies aan mijn dinnetje en mijn kleine schoondochter Trouwens...hoe kan een moeder en vader tegen hun dochter van 15 zeggen, wanneer worden we opa en oma, dan kunnen we spulletjes gaan kopen Dat is al geen gezonde situatie in mijn ogen! Zien jullie jezelf al tegen je dochter van 15 jaar zeggen? Meid, word maar snel zwanger want ik wil oma worden nee niet goed...
Constructieve kritiek Constructieve kritiek (ook wel "positieve" of "opbouwende" kritiek genoemd) is het gegrond en beargumenteerd geven van een mening over het werk van anderen, met als doel het helpen van die ander in het verbeteren van zijn werk. Een bijkomend effect is over het algemeen dat er een positieve omgeving wordt gecreëerd door de positieve grondhouding van de criticus. Destructieve kritiek Destructieve kritiek (ook wel "negatieve" of "afbrekende" kritiek genoemd) is het tegenovergestelde hiervan. Deze kritiek is vaak ongegrond en niet of slecht beargumenteerd. Het feit dat er een negatieve omgeving wordt gecreëerd kan hier zelfs een doel zijn (Argumentum ad hominem). Need i say more?!?!
Hey Yolanda Ik vind dat je te jong betn om een kind te krijgen Je kan beter eerst je school afmaken...en dan een eigen huissie enz. Daarna pas aan kinderen denken (is moeilijk) Ik wou toen ik 14 a 15 was ook een eigen kindje Maar ben blij dat ik toen niet zwanger ben geworden Dan was mijn leven heel anders gelopen Ik ken een meisje dat 14 was toen ze zwanger raakte en 15 toen ze bevallen is En die dacht ook: dat doe ik wel even...maar neit dus Voor het kind werd niet goed gezorgd en is bij haar weggehaald Dus het is echt niet makkelijk hoor om op je 15 een kind te krijgen Heel veel sterkte
Wat boeit het? Dan boeit het je ook niet dat mensen andere mensen beroven, moorden plegen, inbreken, verkrachten, etc. etc. Dat is namelijk OOK allemaal tegen de wet. En nu kun je wel zeggen dat zij dit zelf wil, maar op je 15e wéét je helemaal niet wat je wilt, en deze volwassen man maakt daar misbruik van.
Het gaat er toch helemaal niet om dat ze sex heeft met der vriend of wel? Het gaat hier om of dat ze er verstandig aan doet om te wachten met kinderen of niet. Wat jij er nu allemaal bij gaat halen slaat echt nergens op. En ik snap niet dat anno 2008 mensen nog zo kunnen vallen over leeftijdsverschil zeg. Het is de normaalste zaak van de wereld dat iemand van in de 20 een relatie heeft met een jonger meisje. Blijf eens bij het onderwerp en ga er niet allemaal loze dingen bij halen.
Goedenavond Ladies, Ik lees dat er een hele "hete" discussie aan de gang is... 8) Yolanda.. allereerst voor jou.. Ik vind het wel goed van je dat je hier ons om onze mening komt vragen.. Ik hoop dan ook dat je de meningen van de dames hier ten harte neemt.. De meeste hebben al kids of zijn zwanger en weten hoe het is om kinderen te hebben... Zelf ben ik momenteel ook zwanger van de 1e... In de ogen van vele mensen zal ik misschien ook nog jong zijn.. Ik ben momenteel 24 en mijn man is ook 24... Vorig jaar juni zijn wij getrouwd en we zijn inmiddels bijna 4,5 jaar samen.. Vanaf mijn 16e woon ik al alleen en ik weet wat het is om voor mezelf te zorgen.. En trust me meis, dat valt niet mee.... En zo erg heb ik het niet eens gehad... Ik ben ook blij dat ik heb geleerd hoe hard de wereld kan zijn... Vanuit mijn eigen huisje zijn mijn man en ik een aantal keer verhuisd van huis naar een iets groter huis... Ook toen dacht ik klaar te zijn voor een kind (ik was toen 22).. Maar ik ben zeer zeer blij dat we gewacht hebben. Vorig jaar oktober hebben we een prachtig koophuis gekocht.. We hebben werkelijk alles wat we maar zouden willen hebben.. We hebben 2 auto's (waarvan 1 net nieuw gekocht), we hebben allebei een goed betalende HBO baan en een super leuk huis dat mooi en leuk is ingericht.. Nu zeg ik uiteraard niet dat al deze spullen mij gelukkig maken maar geloof mij.. Het helpt wel.. Voor de kleine hebben we een super leuk kamertje kunnen kopen en een alle spullen in zijn kamer zijn nieuw.. (wederom, nieuwe spullen maakt niet gelukkiger hoor ) Straks (over 4 weken) als de kleine man geboren is kunnen we goed leven.. We hebben zo'n 800 euro per maand voor de benzine kosten en de boodschappen.. En dan kunnen we ook nog zo'n 200 euro per maand sparen... Want geloof me.. spaargeld achter de hand hebben als je kids hebt is NODIG... Al met al ben ik blij dat wij gewacht hebben en dat we, nu we gesetteld zijn, kinderen nemen... Ik kan mijn kind heeeeeel veel liefde, geborgenheid en warmte bieden.. Iets wat iedere moeder haar kind kan geven.. maar daarnaast; kan ik mijn kind ook een onbezorgde toekomst bieden... en dat vind ik wel heel belangrijk...
Hoi Allemaal, Dit is niet leuk voor de TS. Misschien wilt zij ook haar verhaal kwijt. Tuurlijk mogen jullie een mening geven, maar hou het dan wel respectvol. Graag ontopic dus. Het zou jammer zijn als het topic gesloten word, terwijl TS ook haar verhaal kwijt wilt. Elvira
Ja Chieffie heb wel gelijk, ze zijn 10 maanden geleden samen op een slaapkamer gaan wonen (ze zijn nu toch op zoek naar een appartement?) Ook schreef TS dat ze net uit een psychische stoornis komt, zou haar vriend die kans hebben gepakt, ze is toch labiel blabla ook al vind TS hem ontzettend lief en aardig, we hebben nog niets gehoord wat de "aanstaande vader" er van vind... Zo
Mijn excuses Elvira, Ik wil best respect hebben voor topic starter, maar dan verlang ik van TS dat zij ook respect heeft voor een nieuw leven!
Sorry hoor justyolanda maar ik vind het niet eerlijk dat jij hier iedereen over 1 kam scheert terwijl ik je een normaal rescpectvol advies heb gegegen..
Ben ik met je eens, en ik zeg het niet om haar verdriet te doen dat haar vriend strafbaar is..maar als iemand hier werk van zou maken, heeft ze straks een kindje, maar geen inkomsten omdat haar vriend vastzit.. Vrijwillig of niet, het mag volgens de wet in NL niet om met een minderjarige sex te hebben (onder de 16 jaar) als volwassenen.. Het kan een gevolg zijn..dat was mijn bedoeling met dit verhaal, wil helemaal haar geen hak zetten hoor..
mamak ik scheer niemand over 1 kam maar snap je ook dat ik het een beetje zat begin te raken ik heb zo vaak gezegt dat ik het accepteer en heb ook meerdere keren mensen bedankt voor het advies. en ik accepteer nog steeds wat jullie zeggen . maar het lijkt gewoon of ik niets meer zeggen mag
ehm 1 vraagje hoe kijk je vriend er tegen aan dat je zwanger wil worden of is het een keuze van jullie beide?
Uiteraard.. ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind hoe sommige mensen hier reageren.. Helaas is het een forum en zullen er altijd mensen zijn die hun mening geven op een manier waar jij je niet in kunt vinden.. Ik praat het niet goed want persoonlijk vind ik ook dat je een mening ook op een respectvolle manier kan geven... Echter zit er in de berichten wel een kern van waarheid.. Ik geef je 1 tip: Lees de berichten en haal eruit wat jij eruit wilt halen... Uiteindelijk ben jij degene die beslist en wij kunnen dat niet voor jou doen... Ik kan je alleen maar advies geven en hopen dat je voor en nadelen op een rijtje zet een beslissing neemt...
ik heb het er met mijn vriend over gehad . maar ik heb met hem afgesproken dat we eerst zorgen dat we samen wonen , ik me studie doe en daarnaast werk en dan gingen we weer kijken. ik heb namelijk nooit gezegt datik het nu wil ik wil het wel graag maar heb iets anders met me vriend afgesproken
Yolanda: Ik kan me wel indenken in jouw verhaal. Ik was er zelf geestelijk aan toe om moeder te worden op mijn 14e! Maar, ik heb net als jou kunnen kiezen, en ik koos voor wachten tot ik een fatsoelijke leeftijd had en een stabielere toekomst kon bieden aan een kindje. Ik snap dus heel goed dat er mensen zijn die vroeg kinderen willen, maar ik vind wel dat als je dan ook echt besluit om in zo'n situatie ook echt voor een kindje te gaan dat je toch even na moet denken of je echt al wel toe bent aan kinderen. Het is namelijk totaal geen verstandige keuze, hoe graag je het ook wilt. Als het je overkomt dat je in deze situatie niet gepland zwanger raakt moet je er het beste van maken. Maar besluit je om zonder zekere toekomst voor een kindje alsnog ervoor te gaan dan vind ik het eerlijk gezegd egoistisch. En meid, ik begrijp je heel goed hoor, maar op sommige momenten ben je nog niet in de situatie om naar je hart te luisteren maar moet je je verstand laten praten. Ik zou jou niet tegen houden, maar dit is mijn mening!
Voor degenen met een héle dikke schedel waarbij het écht niet wil doordringen: HET GAAT EROM DAT HET STRAFBAAR IS VOOR DE WET! STRAFBAAR, DUS: JE DRAAIT ER DE BAK VOOR IN. Dat lijkt mij wel dégelijk van belang voor de vraag of ze wel of niet aan kinderen moet beginnen.