ja dat dacht ik zelf ook maar ik vroeg gewoon om advies je kan maar beter veel weten dat dat je ergens zonder enig benul ergens aan begint
Ik ben ervan overtuigd dat alles wel zo een beetje gezegd is en dat je het overgrootste gedeelte niet wilt horen... Logisch... je zit nog in je tienerjaren en dan gooi je alle goed bedoelde adviezen in de wind... Ja ook jij... net als de andere tieners van jouw leeftijd...! Ook ik vind 15 veel te jong om aan een kind te beginnen... Waarom?! Omdat je dan zelf nog een kind bent... En nu hoor ik je zeggen: Nee is niet waar... ik ben volwassen en ik heb al zoveel meegemaakt en het leven heeft mij gemaakt wie ik nu ben... Ja ja... ken alle leuke zinnetjes... Maaaar feit is: Je bent nog een kind! En geloof me... een kind kan geen kind opvoeden... Een kind krijgen en opvoeden is een volwassen verantwoordelijkheid! Een kind neem je niet voor een paar jaar... Neee een kind heb je voor de rest van zijn/haar leven met alles erop en eraan.. Een kind brengt niet alleen lieve lachjes en huilbuien en poepluiers... maar ook zoveel problemen en als ik jouw verhaal lees ben je je eigen problemen niet eens te boven... Kan je een kind geen stabiele basis bieden... En daarbij... je vergooit je hele jeugd! Wanneer wil je die gaan inhalen? Bezint eer ge begint! En je moeder?! Ze heeft groot gelijk! En ik denk dat je blij moet zijn dat ik niet jou moeder ben... Dat is niet vervelend bedoelt ofzo... maar ik denk dat je moeder het beste met je voor heeft... en ik zou een stapje verder gaan dan je moeder nu doet...
Dat is een goed besluit van je meis, je hebt echt nog tijd zat! Ik weet zeker dat als je straks wat ouder bent, je veel steviger in je schoenen staat! En dat je dan nog meer zou kunnen genieten dan dat als je binnen nu en een jaar zwanger (mag)raken! Ik wens je echt het allerbeste toe hoor Veel geluk en succes voor de toekomst met alles Liefs
Even trouwens wat anders, je werd door je moeder gedwongen om de prikpil te gebruiken. Dan moet je moeder al toestemming hebben gehad, want ze doen het dus ook bij verstandelijk gehandicapten. Dus het lijkt me verstandig naar aanleiding van je verhaal om eerst een door de puberteit te komen. Want ook wel eens gehoord van een identiteitscrisis? Ik bedoel het niet verkeerd, maar veel van zulke zwangerschappen eindigen ook met een posnatale depressie en dat wil je voor jezelf niet, maar ook niet voor je kind. Want hormoontjes doen gekke dingen met je.
jullie ook allemaal het beste toe. en voor de gene die zwanger zijn ik hoop dat het mooie en vooral het belangerijkste gezonde kinderen zullen worden, en de gene die al kinderen hebben. het beste en veel geluk! en iedereen bedankt voor de adviezen.
ik merk dat ik wat laat ben met mijn reactie...en ik zie dat je een verstandige keus hebt gemaakt samen met je vriend Yolanda... Ik denk dat jullie hier heel goed aan doen... voor jullie zelf maar ook voor jullie toekomstige kindje... want natuurlijk hoop ik dat jullie ook ooit gezegend mogen worden met 1 of meerdere kinderen... Knap van je om zo een "volwassen" besluit te maken!
jullie ook allemaal het beste toe. en voor de gene die zwanger zijn ik hoop dat het mooie en vooral het belangerijkste gezonde kinderen zullen worden, en de gene die al kinderen hebben. het beste en veel geluk! en iedereen bedankt voor de adviezen. nouja 2 voordelen uit dit alles . 1 ik heb wel watgeleerd 2 het topic deed het goed
dus toen ik 15 was en mijn vriend 18.....kon hij daarvoor de bak in? We leven hier niet in amerika....
ik wil nog even zeggen dat ik het knap van je vind dat je zo rustig afsluit. er zijn meiden/dames die echt vreselijk onbeschoft tegen je gereageerd hebben. ik hoop dat je snel mag ontdekken want voor jou een prettige leeftijd is om samen een kleine te krijgen want geloof mij leeftijd zegt niet altijd alles. er zijn genoeg vrouwen waarvan niet raar word gekeken dat ze kinderen krijgen maar er niet voor kunnen zorgen en genoeg jonge meiden die raar worden aangekeken en de liefste ouders ter wereld zijn. meid het gaat je goed.
Verstandige keus meid! Geloof me het is het wachten echt de moeite waard! Ik was uiteindelijk 19 toen ik mama werd, natuurlijk moelijk maar wat is nu 4 á 5 jaar? Zowat niets! Straks kun je er op en top van genieten, je hebt een diploma, misschien wel 2. Misschien een leuke baan, tenzij je TBM word natuurlijk
Offtopic: Een beetje de NL grondwetten kennen, kan nooit geen kwaad ..maar goed, hier als bron : Wikipedia! Nederland Volgens de Nederlandse wet is seksueel verkeer van een volwassene verboden met een partner die jonger is dan zestien jaar.
wat is dat nopu weer voor opmerking? mijn algemen ontwikkeling is op dat gebied goed....en nee ik hoef niet alles te weten...ben nog jong he...altijd tijd om iets bij te leren
Nee, hij heeft niet gedwongen nee.. dat is waar.. het staat alleen zo in de wet... Jouw ouders zouden hem dus kunnen aangeven als ze dat willen.. Maar als het gewoon van beide kanten gewild is dan is er geen reden om dat te doen
hallo yolanda, ik ben blij dat je voor jezelf dit besluit hebt genomen. Ik denk dat je een heel verstandige keus hebt gemaakt. Ik ben nu 24 en ik ben net gestopt met de pil. zoals ik al schreef was ik er volgens mezelf ook al aan toe om jong een kindje te krijgen, maar als ik er nu op terug kijk ben ik heel blij dat het niet is gebeurd. Inmiddels ben ik al 6,5 jaar samen met mijn man, we wonen hiervan 5,5 jaar samen en we hebben ons leven op de rit. Ik had het ook al iets eerder gekund, emotioneel gezien dan, maar een vast inkomen en een opleiding om op terug te kunnen vallen is ook belangrijk. Zelfs nu ik al zoveel jaar samen ben kan het altijd gebeuren dat je er alleen voor komt te staan (scheiding of nog erger dat je partner sterft) en dan moet je het wel alleen kunnen redden. Nogmaals, ik heb respect voor je beslissing en laat het ons over een paar jaartjes maar weten als je er echt klaar voor bent dikke knuf