Pijn na stoppen (met 16 maanden)

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MvLiam, 25 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    #1 MvLiam, 25 apr 2010
    Laatst bewerkt: 25 apr 2010
    Hallo,

Toen mijn zoontje 16 maanden was zijn we gestopt met de borstvoeding. In de laatste maanden dronk hij nog erg weinig, van zijn 13e maand tot zijn 16e maand dronk hij meestal 1 of 2x per dag.
    We zijn dus met 16 maanden eigenlijk gewoon gestopt met die laatste ochtendvoeding en dat leek goed te gaan.

Toch heb ik nu al een paar weken pijn in mijn linkerborst. De bovenkant is een beetje harder dan de rechter, en als ik bepaalde bewegingen maak dan voel ik lichte steken.

Kan dit met het stoppen van de BV te maken hebben of moet ik denken aan andere (ergere) dingen?
    Ik heb al geprobeerd of mijn zoontje nog wat wil drinken uit die borst, maar dat wil hij absoluut niet. Kolven levert ook niet veel op, er komen slechts een paar druppels (donkergele) melk uit.

Ik vind het een beetje eng om ermee naar de huisarts te gaan. Vind het niet zo fijn als anderen aan mijn borsten zitten en ben ook wel een beetje bang voor een 'slechte' uitslag. :(

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Klopt het dat het ruim en mand geleden is dat hij voor de laatste keer bij je heeft gedronken?
    Het lijkt me erg waarschijnlijk dat de pijn die je voelt met je borstvoeding te maken heeft. Misschien als je de plek eens goed los masseert en er een warme douche achteraan neemt dat er nog wat melk uitkomt?
    Je kunt het nog wel even aanzien, maar als de pijn blijft zou ik toch echt naar de huisarts gaan. Misschien is er toch een ontsteking in je borst en is het met een antibiotica-kuur op te lossen.

groet
    Linda

3. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Hoi bedankt voor je reactie.

Moest vandaag toch bij de huisarts zijn voor mijn zoontje en hij heeft het meteen even gecontroleerd.
    Hij voelde inderdaad wat (melk)kliertjes die verstopt zaten en adviseerde om het gewoon nog even aan te kijken. Mocht ik er over een paar weken nog last van hebben dan moest ik even terug komen.

Deel Deze Pagina