Hallo, De laatste keer dat ik bij de gyneacoloog was heb ik hem gemeld dat ik een trekkend gevoel in mijn onderbuik had. Hij heeft dan een intern onderzoek gedaan en heeft toen gemerkt dat de "reserve" voor mijn baarmoederhals reeds op is en dat ik het bijgevolg wat rustiger aan moet doen. Gezien ik dusdanig onder de indruk was heb ik dus geen verdere uitleg gevraagd. Hij heeft nog wel gezegd dat de baarmoederhals nog goed gesloten is en dat wanneer ik te veel harde buiken heb ik naar de kliniek moet komen. Kan iemand van jullie iets meer uitleg geven over die reserve? Dank alvast.
hoi, het woord reserve ken ik niet, ik denk dat de arts bedoelt dat je baarmoedermond aan het verweken is, dat wil zeggen dat het rijper aanvoelt. Maar dat kan, inderdaad bij veel harde buiken naar het ziekenhuis om zeker te weten dat het geen weeén zijn. De arts bedoelt te zeggen dat je mogelijk eerder bevalt, maar daar hoef je niet van uit te gaan of bang voor te zijn, er zijn vrouwen die met centimeters ontsluiting maanden doorlopen! Dus geen zorgen maar houd je gewoon aan de adviezen van je arts. Mirjam
Bedankt voor je antwoord... Nu weet ik toch iets meer en zal ik de volgende keer zeker meer uitleg vragen aan de gyneacoloog.