Hallo dames, Ik heb een schimmelinfectie en daar heb ik gister al wat voor gekregen. Alleen is het nu zo dat mijn linker binnenste schaamlip erg opgezet is en bij alles wat ik doe heb ik er erg last van! Hebben jullie tips of ideeen wat ik zou kunnen doen? Bel vanmiddag sowiso de assistente nog even..
klikt stom maar een nacht maandverband even onder de kraan houden en deze in de diepvries doen, als deze bevroren is kun je er mee koelen.
Nou had gebeld en mocht gelijk even langskomen. Nu blijkt dat het slijmvlies (je schaamlippen behoren daartoe) opgezet is en ik daarvan last heb. Zag in de bijsluiter van de antibiostica die ik had gehad dat dat kon gebeuren daar ben ik inmiddels al vanaf. Net maandverbandjes nat gemaakt en in de vriezer gelegt. De huisarts kwam ermee om natte koude washandjes ertegenaan te houden dus te koelen. Meer kan ie niet. Houdt het het weekend aan en is het maandag niet beter dan moest ik weer bellen. Bedankt voor het meedenken dames!!
Heel herkenbaar helaas. De laatste tijd heb ik er iedere maand wel last van, ik krijg dan zo'n dactarin capsule, en een micozanol zalfje ( hoop dat ik dit goed heb gespeld ) om de "buitenkant" mee in te smeren.
Ik heb gehad in het begin. ... inderdaad een maandverband uit de vriezer in mannenboxershorts Hihi. .... een zitbadje van badedas classis is ook gewldig goed. Sterkte!
Hoelang duurde het bij jullie zo goed als weg was?? Ik ben nu steeds aan het koelen zolang en zovaak het even kan. Nog tips tegen de jeuk??? Ik heb nu een creme die ik heb gekregen voor 2 weken die ik inwendig moet inbrengen...
Twee weken lang een zalf inbrengen? Get, wat een gedoe... Ik heb tijdens mijn zwangerschap nog geen last van schimmelinfecties gehad (gelukkig), maar de afgelopen jaren echt al tig keer. Ik ben er nogal gevoelig voor... Bij mij werkten capsules die ik zelf moest innemen (via de mond) in combinatie met de eerder genoemde miconazol-creme voor uitwendig insmeren het beste. Ik heb ook een keer een soort 'eitjes' gehad die ik vaginaal moest inbrengen, maar dat ging ontzettend branden en maakte het alleen maar erger. Ik had zelf wel veel aan regelmatige zitbaden en idd dat koelen. Sterkte!
Ja vond ik ook dacht wtf!! heb dit voorgeschreven gekregen.. snap ook niet helemaal waarom gelijk voor 2 weken maar ok.. De creme die ik moet inbrengen brand en jeukt ook na het inbrengen dus joddel nogal haha.. Zitbaden hoe deed je dat?? En had je dr wat in?
Ik heb die creme ook gehad, ben er sinds gisteren vanaf. Maar mij is verteld dat ik die echt niet inwendig mocht gebruiken vanwege m'n zwangerschap, alleen voor de buitenkant! Voor binnen had ik eitjes, 1 van 1200mg en een week later nog 3 kleinere omdat het nog niet over was
Oh dan ga ik morgen de huisarts eens bellen! Had je ook erg last van dunne afscheiding? Ik dus wel en ben bang soms dat het mijn vliezen zijn!
Ik weet niet of je het met je gyn of vk hebt besproken, maar ik heb nu een vette creme van gyn gekregen omdat mijn huid helemaal stuk ging van de miconasol creme, dit mag je onbeperkt smeren,wellicht voor jou ook een idee. Ik heb nu een ei 1200 mg en de creme gebruikt en (even afkloppen) ik ben van de akelige jeuk verlost..
Ja, heel erg zelfs. Maar inmiddels niet meer. Afscheiding reinigt natuurlijk de boel daar beneden dus is alleen maar goed lijkt me (wel vies)
Nou vanmorgen toch de gyn gebeld en die beaamden dat het beter was die applicator niet te gebruiken en te stoppen.Ivm eventuele beschadigingen etc. Moest morgen de huisarts nog even bellen dat ik ermee gestopt was. Snap niet waarom hij het me heeft voorgeschreven maar ok.. Moet donderdag weer op controle dus daar ook even melden.Daarna de dokterswacht gebeld of ze iets hadden voor de jeuk.. heb nu 3 eitjes gekregen en nu ff afwachten.. Hoop dat de jeuk in ieder geval nu weggaat!! Thnxs voor jullie reacties!!!
Hopelijk ben je er met die eitjes snel weer vanaf! Die zitbaden deed ik met alleen water en dan proberen te 'spoelen' van binnen. (charmant verhaal, i know) maar dat hielp wel tegen de jeuk. Sterkte!
Dat helpt idd ook goed maar dat is eventjes.. de jeuk zit niet binnenin maar buiten op.mijn binnenste schaamlip.. die is nu dusver weer normaal alleen mijn "venus" heuvel of hoe het ook maar heet is nu nog wat opgezet en dat geeft jeuk.. Vanavond eerst maar een ei en dan hopen dat het morgen alweer beter is.