Erg late ovulatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mimixx, 3 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mimixx

Mimixx Lid

3 nov 2022
    65
    49
    18
    Vrouw
    Hi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar heb al wel wat dingetjes gelezen. Ik zit echter met een vraag en ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring in hebben.

Ik ben 4 maanden gestopt met mijn pil en direct een regelmatige cyclus van 26 dagen.
    Omdat het me afgelopen maanden niet gelukt is om zwanger te worden, heb ik deze maand wat testjes gedaan. Ik heb mijn 14e dag (vrij laat) voor het eerst getest. Negatief, dus dacht dat ik mijn ovulatie gemist had.

Mijn 17e dag had ik wat last van buikpijn, dus de clearblue digital gedaan en die gaf een smiley, dus de LH piek. Ik zou dan 24 tot 48 uur erna mijn eisprong hebben. (Dag 18 a 19). 9 dagen erna moet ik weer ongesteld worden.

Is dit normaal? Ik heb namelijk altijd gehoord dat het altijd 14 dagen is van eisprong naar menstruatie, maar dat is bij mij dan veel korter.

Kan het inderdaad zijn dat zo laat in de cyclus pas een eisprong is? Of is er wellicht een kans dat hij een smiley gaf en dat ik mogelijk toen een innesteling had en mijn eisprong veel eerder is geweest?:$

Graag hoor ik of er voor beide situaties mensen zijn die hier ervaring in hebben gehad.

Liefs Mi

2. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

30 mei 2022
    4.337
    4.001
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hoi meis,
    Het is vrij normaal om later een eisprong te hebben. Die 14 dagen zijn mooi volgens het boekje gemiddeld haha maar zoals je dus merkt gemiddeld. Daarna kan het ook per cyclus verschillen.
    Ik heb ‘m op cd20 gehad, zwanger maar MA, cd21 en de laatste keer cd29 en weer zwanger.
    Ik vind je LF wel aan de korte kant als je met 26 dagen al ongesteld wordt, maar wie weet is het nu ook wel later(of niet en zwanger hoop ik!)
    Succes :)

3. Deniseje3

Deniseje3 Bekend lid

2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Heey,

ik heb hier van mezelf een cyclus tussen de 36-50 dagen, vaak wel rond de 36.
    Ik kwam er ook vrij laat achter dat ik een korte luteale fase had van 9 dagen.
    (dus ook 9 dagen na me eisprong ongesteld)
    Ik ben uiteindelijk zwanger geraakt na een OI traject en toen had ik ook die korte LF van 9 dagen.

Dus het is zeker mogelijk om zo laat een eisprong te hebben en korte luteale fase, hier en daar heb ik gelezen dat het je kansen wat verkleint omdat het eitje wat minder tijd heeft om in te nestelen. Maar ik weet niet zeker of dat klopt.

Hopelijk is het snel raak! Het scheelt al de helft dat je er nu achter ben welke dagen je het beste kan klussen, inzicht heb in je cyclus.

4. Zebraman

Zebraman Bekend lid

26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Hier heb ik ook een wat latere eisprong en kortere luteale fase, maar wel een cyclus van 35 dagen.

Maar het is dus heel normaal om een cyclus te hebben die niet "volgens het boekje" loopt, en je dus een latere eisprong hebt. Geen zorgen!

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wellicht is je cyclus deze keer langer en wordt je pas op dag 30 ongesteld. Dan heb je een lf van 11-12 dagen en dat is heel netjes.

Ik zou dus even wachten met concluderen of je idd een korte lf hebt omdat je het nu pas voor het eerst meet, kan je er nog niks over zeggen :)

Deel Deze Pagina