ik zelf had de tips van cola en rijstewafels uit het ziekenhuis, met beide zwangerschappen heb ik erin gelegen, ook biscuitjes voor de basis, en daarna hele kleine hapjes van alles met tijd ertussen ik hoop dat je er echt snel doorheen komt...
Ik heb deze zwangerschap de eerste 12 weken elke ochtend zo'n fruitmoesje op in een kuipje, als ik dat niet deed werd ik misselijk, en door dit te eten dus helemaal niet. Echt een uitkomst hier dus.
Normaal wordt hier thuis ook alleen vers fruit gegeten, maar als je misselijk bent kan alles een trigger zijn om misselijk te worden. Waarom vers fruit hier toen dus niet werkte; 's ochtends geen tijd om te maken, moest het in bed kunnen eten. Door iemand anders laten maken was ook niet fijn, want het was dan nooit zo koud als het kuipje uit de koelkast. Avond van te voren maken zou kunnen, maar dan zou de kleur in de ochtend superbruin zijn, waardoor ik al geen behoefte meer zou hebben om het te eten. Vandaar dat de fruitkuipjes hier echt een uitkomst waren. Koud, goed van kleur, en meteen te eten.
Misschien brinta of een andere soort pap? Dan heb je meteen je vocht en het vult je maag (een beetje).
heb je ook al Goedemorgen ontbijtdrink geprobeerd? (of is dat ook zuivel?) dit vond ik nog wel erg lekker en vult ook, ik vond de fruithapjes te zoet waar ik weer erg misselijk van werd. wat ik vaak ook wel binnen hield zijn fruitkicks en liga's. sterkte meid!
Ik heb zo ongeveer de ah leeg gekocht aan de fruithapjes, echt die potjes voor baby's/kinderen dus. Wel die zonder stukjes Hier ook HG dus, en op een slechte dag helpt het me nog altijd dus er staan er nog stiekem een paar in voorraad hoor Eierkoeken, fishermans friend, fruitpotjes, ijsjes en radijsje hebben me door de eerste 16 weken heen geholpen, daarna gebakken kipfilet?!en brood met gestampte muisjes. Ik was ook zo afgevallen dat het nog altijd niet uitmaak of ik nou dikke patat met mayo wegwerk, alles wat binnen kwam was gewenst dus hoef(de) ook niet op te letten. Inmiddels kan ik alles weer eten dus nu moet ik ook eens gaan opletten haha.
Probeer alles waar je trek in hebt. Trek is het enige criterium wat je nog aan kunt houden. Dat zijn meestal dingen die vet en zoet zijn en normaal gesproken minder goed voor je zijn. Maar heb daar geen schuldgevoelens over!! Beter een Big Mac menu in je buik dan helemaal niks en een zere keel van het overgeven. Als je van tijd tot tijd wilt eten zul je je aan je trek over moeten geven. Ik heb periodes gehad dat ik alleen nog maar trek had in pannekoeken, Bigmacs, raketjes, Optimel, appelsap, kaasfondue, huzarensalade, kersen, druiven... Appelmoes doet het ook altijd goed als ik nergens trek in heb... daar heb ik standaard een paar potjes van in de koelkast staan. Je baby komt overigens niks tekort. Die ontrekt als een soort parasiet alle benodigde stoffen aan je lichaam... Sterkte en voel je niet schuldig!!!
Ik vond eierkoeken okee toen ik misselijk was. Vult aardig, aangename structuur en verder vrij weinig smaak, licht zoet.
Ik weet niet of het al genoemd is, maar bij mij hielp het enorm om s morgens eerst een cracker met smeerkaas en een kopje thee te nuttigen op bed. Mn man maakte dit 's morgens meestal voor me klaar, zodat ik dit rustig kon eten, en daarna zakte de meeste misselijkheid af. Voor de rest at ik ook veel crackers met smeerkaas, dit kon ik netjes binnenhouden.
Hallo dames, Ik ben in het begin ook super misselijk geweest, ik hield hele dagen niets binnen. Op een gegeven moment ging is zelfs regelmatig flauw vallen (heb van mijzelf al een wat lage suikerspiegel) Uiteindelijk heb ik medicijnen gekregen en die werken super!!! Ik ben niet echt een voorstander van medicijnen tijdens zwangerschap, maar had geen andere keus. Nu kan ik alles eten wat ik wil, als ik maar vaak en kleine beetjes eet. Producten die ik in het begin at/ dronk waren: liga, optimel, druiven, crackers en af en toe appels. Veel succes nog dames, ik hoop dat het snel over is!! Groetjes MissyG