Harde buiken met 17 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Zwangernr6, Nov 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Wie heeft er nog meer al echt serieuze harde buiken met (nog geen) 17 weken?

Pff sinds een paar dagen heb ik er echt last van, kan me alleen niet meer herinneren dat ik dat vorige zs ook al rond deze termijn had.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Jup had ik ook... Wat een drama! Ik moest stoppen met werken met 20 weken en veel rusten... Tussendoor is mijn cervix een keer opgemeten met 22 weken maar schijnbaar deden de harde buiken niets want mijn cervix was 4,4cm wat goed is. Pas na heeeel veel rust ging het na de 25 weken langzaam aan beter. Tegenwoordig heb ik er bijna geen last meer van maar die tijd heeft wel een emorme impact gehad, ik was zoooo bang dat het mis zou gaan. Pas vanaf een week of 27/28 kon ik echt genieten van de zwangerschap...

Bij mij helpt magnesium citraat (kan je bij de tuinen krijgen) een warm bad of een kruik overigens. Succes!

P.s. wel je vk bellen hoor als je er meer dan 6 in het uur hebt!! Of wanneer ze pijnlijk en met regelmaat komen

3. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie!

Ik werk momenteel niet dus kan rust nemen wanneer dat nodig is. Ik maak me er (nog) geen zorgen om, weet ook dat hoe vaker je zwanger bent gehad, hoe vaker en eerder je er last van zult hebben. Ik zal het in de gaten houden en anders de vk bellen als het echt te erg wordt.
    Ik lig nu al een paar uur op de bank en heb er nu drie gehad. Bah....

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij een tweede of volgend kind krijg je idd vaak al vroeger in de zwangerschap harde buiken. Dit heeft ook met de (snellere) groei van je baarmoeder te maken. Meestal heeft het niets te betekenen, al is het wel vervelend. Bespreek het anders eens met je vk als je je zorgen maakt. Maar drie in een paar uur vind ik niet veel. Ik had er rond dat termijn al veel meer.

Share This Page