13 weken zwanger en geen hartklopping?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Yasminaa, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Ik ben vandaag naar mijn verloskundige gegaan ..voor mijn baby hartklopping te horen voor het eerst en ze kon niet vinden dus ik moest veel water drinken en terug komen ..30 minuten later en ze kon toch weer niet zoeken..
    Ze vroeg of ik hem weleens voelde (de baby) en ik zei jaa soms voel ik wel wat ..ze vroeg waar? links? weet ik veel hij kan overal zitten :(
    Ik maak me zorgen maar nu ik dit type voel me ik me baby?:(:(

raaaaaaaar..ze vertelde me dat bij 13 weken vroeg is en dat het zoiets wel gebeurd bij ene kan het wel en bij de andere niet.. en gaf mij 2 opties
    volgende week weer proberen of echo .. heb maar volgende week weer proberen gezegd..

maar ik vind juist dat bij 13 weken toch serieus wel de baby heartbeat moet horen toch??
    Ik heb 2dagen geleden gezegd tegen mezelf dat dit zwangerschap goed komt ..
    but who knows?:(
    Ik weet niet precies hoe ik me moet voelen ben verdrietig maar aan ene kant ook niet? Het is niet echt in mijn handen als er iets is..maar ooooohhh wat is de baby toch zo gewenst :):(
    Had allemaal al ideeen

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Jeetje zeg dat ze je zo in onzekerheid laten lopen :$
    Ik zou morgenvroeg direct bellen en een echo eisen
    Je zit nu in een killing onzekerheid meid!

Hopelijk is alles goed. Dikke knuf!

3. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    ik zou me niet meteen zorgen maken maar had wel om de echo gevraagd gewoon om je ongerustheid weg te nemen.

Hier had ik regelmatif, lees nog met 17 weken dat de gyn geen hartje kon vinden, dat terwijl ik net daarvoor een mooie echo had gehad.
    Tja voor mij dus ook de reden om niet zo'n ding voor thuis aan te schaffen.

4. tulip

tulip Niet meer actief

ben je gek, gewoon een echo vragen!!

Ik heb wel eens gehoord dat je vanaf een week of 12 het hartje met de doptone moet kunnen horen, maar dat is gemiddeld natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen.

Maar vind het wel gek dat een vk met die termijn geen hartje hoort en dan vervolgens niet meteen met een echoapparaat kijkt??

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik zou ook om een echo vragen. Ik zou niet een hele week in onzekerheid willen zitten ook al is het waarschijnlijk gewoon goed. Dit kan ze gewoon niet maken en had je eigenlijk gelijk voor een echo door moeten sturen. Ik zou morgen bellen heel veel sterke met deze onzekerheid.

6. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    probeer hier misschien van geleerd te hebben dat je niet lastig bent als je die aangeboden echo accepteerd of als je om een extra echo vraagt, echt ze kijken er niet van op hoor gewoon doen!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    wat een onzekerheid meid!
    Maar mag ik vragen waarom jij niet voor een echo gekozen hebt?
    nu zit je toch ook in onzekerheid!!

8. Channie32

Channie32 Bekend lid

30 okt 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Hoi jeetje ik zou echt morgen bellen en om een echo vragen dit is slopend..ze had je zo niet weg mogen sturen sucses

9. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Hey meis, wat een onzekerheid! ik zou ook zeker om een echo vragen! wil je niet ongerust maken..maar bij mij was vorig jaar hetzelfde en dat was helaas geen goed nieuws.. Daarentegen willen veel vk's ook pas vanaf 14 weken luisteren, omdat het daarvoor zo vroeg is en lastig kan zijn!
    Maar als ik jou was zou ik toch zeker voor een echo vragen!

10. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    dank jullie wel meiden!..Om eerlijk te zijn ik weet serieus niet waarom ik geen echo heb gevraagd? zat wel te denken maar ..ik denk dat ik beetje overwhelmed was met zoiets..nog nooit meegemaakt ..denk te snel keuze genomen..ikga wel morgen bellen voor de zekerheid alleen ben bang dat ze niet bij de dokter is..en heb haar nummer wel alleen mag ik alleen texten..hmm

maar ik dacht ook bij 13 weken MOET je sowiezo wel kunnen horen baby's hart

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Hier op het zh zeggen ze dat je het pas vanaf 14 weken echt moet kunnen horen. Bij mij deden ze met 12 weken nog geen doptone erop en zei ze dat het met 13 weken ook nog te vroeg kon zijn, dus toen ben ik met 14 weken teruggekomen. Ik kreeg met 12 weken echter wel al een echo om er zeker van te zijn dat het hartje nog klopte.

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wat een onzekerheid!
    Ik zou een echo eisen!

Enne... Je MOET niet met 14 weken het hartje horen hoor... Mijn vk hoorde m pas voor t eerst met 20 weken....
    Ik kreeg alleen wel elke keer een echo als ze het niet kon vinden...
    Maar hij verstopte zich elke keer ofzo.. Geen idee

Dus ik zou me niet al te snel te druk maken de kans is best grot dat het goed gaat daarbinnen :)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Laat je niet gek maken.

Mijn vk probeerde nooit bij 12/13 weken het hartje te vinden, omdat het heel vaak niet lukt om iets te horen terwijl alles goed gaat daarbinnen. En om je niet nodeloos ongerust te maken, hielden zij iets van 14 of 15 weken aan voordat ze het voor het eerst gingen proberen.

Maar nu jouw vk het wel heeft geprobeerd en het niet is gelukt, vind ik wel dat ze iets moet met jouw ongerustheid. Je zou misschien kunnen bellen om alsnog een echo te vragen?

14. zilla

zilla Actief lid

6 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onzekerheid! Bij mijn controle met 13+3 weken kon ze het hartje ook niet vinden (hoorde steeds mijn hartslag) en daarom kreeg ik meteen een echo en baby lag vrolijk te zwaaien en spartelen dus er was niks aan de hand.
    Vreemd dat ze bij jou niet direct een echo deden. Ik hoop dat alles goed is meid!

15. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Aller eerst, ik snap je onzekerheid!!
    Maar..Ik zou zeker een echo eisen!! Misschien ga je je nu druk maken om niks..!! En dat zou niet eerlijk zijn!! Eerlijk gezegd snap ik jouw VK ook niet...
    Vervelend hoor meid!

16. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Nou dat eisen zou ik achterwege laten....je kunt het namelijk ook gewoon vragen, zeker gezien je de optie wel gekregen hebt. Maar je zult misschien overdonderd zijn geweest...nou daar kun je op terug komen.
    Het is helemaal niet uitzonderlijk dat ze nog geen hartslag kunnen vinden. Misschien ligt het kindje nog heel laag, misschien heb je een extra vetlaagje (sorry) oid.

Zou wel even bellen, gewoon uitleggen dat je je zorgen maakt en dat uiteraard niet prettig is voor je. Daar hebben ze vast begrip voor. Succes!

17. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier bij de derde zwangerschap met 13 weken geen hartje te vinden van de kleine en moest toen ook een week later terugkomen omdat het te vroeg was deze zwangerschap.
    ze gaf toen als verklaring dat de baby dan teveel verstopt lag achter het schaambeen.
    Een week later een mooie hartslag gehoord van de kleine.

Bij deze zwangerschap weer hetzelfde probleem, met ruim 13 weken geen hartje te vinden, maar een dag of 4 daarvoor nog wel een goede echo gehad.
    Nu is mijn verloskunige samengegaan en die praktijk heeft een simpel echoapparaat en ik mocht meteen door voor een echo en hierop was een slapende baby te zien, ondertussen 34 weken zwnager.

Bij mijn buurvrouw hebben ze tot 20 weken zelfs geen hartslag kunnen vinden, dus het kan zeker.

Ik hoop dat je volgende week een hartslag te horen krijgt.

18. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    met 12/ 13 weken kan het echt wel voorkomen dat ze het hartje nog niet vinden , mijn vk zei van de baby heeft nog zo,n zwembad en kan heerlijk wegduiken voor de dopler.

maar ik vind wel voor je eigen gerustheid dat je even een echo moet laten maken , vind een week wachten ook wel erg lang!
    dus meis hup bel je vk en zeg dat je toch op je beslissing terug wilt komen zodat ze even kunnen kijken of het goed is .

19. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    @ jomidi, ik ben het met je eens. Ik vind sowieso dat meiden op het forum vaak dingen willen eisen, vragen heeft vaak meer effect en geeft minder frustraties.

20. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    Jeetje dames, dat 'eisen'nemen jullie wel heel letterlijk;) zo bedoelde ik dat ook weer niet...pff

Deel Deze Pagina