Twaalf dagen geleden heb ik na een MA een curretage gehad. Het is allemaal zo goed als kan verlopen, weinig bloedverlies gehad en even er tussenuit geweest op vakantie. Bij terugkomst werd ik nieuwsgierig naar mijn cyclus. Ik heb een pakje (goedkope) ovulatietests gehaald en heb vanmiddag getest. Er was meteen een dikke tweede streep te zien! Ik vraag me af of dat niet te maken heeft met dat het nog zo kort geleden is dat ik zwanger was, of dat ik echt alweer een eisprong hebben kan. De zwangerschapsklachten zijn sinds een paar dagen na de operatie helemaal verdwenen. Ik wil hoe dan ook mijn lichaam nog zeker een maand rust geven voor we weer gaan proberen zwanger te worden, maar de vraag blijft bij me spelen... Kan er nu al weer een eisprong zijn, of is die kans erg klein?
Nog sterkte met je miskraam gewenst meid. Zo snel na je mk en curretage zou je een eisprong gehad kunnen hebben hoor maar zeker weet ik dat niet natuurlijk. Weet wel dat ovulatietesten kunnen reageren op hcg, wat nog in je lichaam aanwezig kan zijn na een mk. Heb je na je curretage bloed laten prikken op hcg of een zwangerschapstest gedaan? Dan weet je namelijk meer. Ik heb na mijn miskraam een test gedaan die omowit was, gaf voor daarna meer duidelijkheid. Niet dat ik weet of ik een eisprong heb gehad hoor deze maand, testen bleven bij mij hetzelfde dus ben na 14 dagen gestopt. Nu wachten op ongesteldheid of ...
Dankje, joyce2086. Thuis heb ik nog een zwangerschapstest gedaan en die was inderdaad nog (licht) positief. Het was al middag, dus ik ga er vanuit dat hij wat sterker positief zal zijn in de ochtend. Maar goed om te weten dat HCG de ovulatietesten ook beïnvloed! Na veel speuren op internet heb ik de informatie ook kunnen vinden, al zei de verloskundige dat het hcg gehalte nou wel uit mijn bloed moest zijn (niet dus!). Bedankt voor je antwoord! Ik hoop voor jou ook dat je er snel achter bent hoe je ervoor staat, hopelijk positief, maar in ieder geval wens ik je meer zekerheid toe!
Ik heb een cyclus overgeslagen. Had gisteren een positieve ovulatietest (action en cb digitaal) dus ik heb eigenlijk gewoon een menstruatie overgeslagen. Schijnt vaker voor te komen na een mk maar het eitje zou er niet slechter van zijn. Hoop dat we m goed benut hebben nu dus afwachten tot 17/8... jij ook veel succes en hoop voor je dat je snel verder kan!