Borstvoeding/speen

Discussion in 'Borstvoeding' started by Happygirl86, Oct 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

Mar 14, 2009
    2,318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    Ik heb even een vraagje.

Op onze cursus kregen we vorige week te horen dat als je borstvoeding geeft en je wilt het kind ook laten wennen aan een speen je dat na ongeveer 3 weken moet doen, omdat het kind anders de speen niet meer pakt en alleen nog maar de borst gewend is.

Nu lees is er ook veel over en ik het boek borstvoeding staat dat je juist moet wachten met een speen/fles tot 6 weken, omdat hij dan het verschil goed weet tussen borst en fles.

Ik wil gewoon borstvoeding geven, en misschien heb ik ook wel helemaal geen speen nodig, maar ik zit er ook aan te denken niet te lang te wachten met het proberen van een flesje gekolfte melk omdat ik over een paar maanden weer moet gaan werken.

Hoe is het nu precies?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Een speentje kun je geven als de bv goed loopt, wij hebben tygo al in de kraamweek een speentje gegeven (na het voeden). Met 5 weken zijn we gaan oefenen met een flesje afgekolfde melk en dat ging ook meteen heel goed.

3. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Precies. Als je kindje goed bij je wil drinken (goed aanhappen en zuigen) kun je best een speentje geven. Maar hou wel je kindje goed in de gaten. Zodra je merkt dat het drinken minder makkelijk gaat, zou ik er mee stoppen en pas weer beginnen als het drinken weer goed gaat. Bij de tweede ben ik al na een week begonnen met een flesje gekolfde melk, om te laten wennen (de eerste heeft lange tijd de fles geweigerd en dat wilde ik dit keer graag voorkomen door snel te laten wennen).

Share This Page