Erg ongerust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 3 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Had jij bloedverlies in het eerste trimester?

  1. Ja, best vaak

  2. Ja, soms of maar een enkele keer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Sterkte meid!! Wat een onzekerheid.. niet mee acoord gaan hoor, dat de echo zo lang op zich laat wachten.

    Ik had in week 6 een bloeding. wat het is geweest weet niemand. Gelukkig had mijn hummel nergens wat van en is nu een bewegelijk ukkie.
     
  2. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ben net weer naar de ha geweest, kon de onzekerheid echt niet meer aan. Er kwam veel troep naar buiten vanmiddag, maar allemaal bruin. Ze heeft nu gekeken van binnen en zei dat de baarmoedermond goed dicht zat. Voel me wel een beetje gerustgesteld, maar betekent dat dat deze bij een miskraam open zou zijn?
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja dat denk ik wel.
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    De HA had bij mij ook vastgesteld dat de baarmoedermond mooi dicht zat. Toen was het kwaad echter al geschied. De eerste week van je cyclus zit de baarmoedermond ook dicht zodat ik toen al in de eerste week van mijn cyclus zat.

    Echt alleen een echo geeft duidelijkheid.

    Pim
     
  5. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Lin,

    Niet langer zo doorlopen en gewoon een vk bellen, laat die huisarts maar lekker koppig zijn.
    Ik zou het niet vertrouwen.
    Bel nou gewoon een vk.....................

    Jansen
     
  6. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Lin,

    Ga naar het ziekenhuis eerste hulp of huisartsenpost daar bij je in de buurt. Laat je niet afschepen en eis een echo. Heel veel sterkte en su6.

    Groetjes toi
     
  7. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hoi ik heb oo een aantal dagen bruin bloed gehad bij het afvegen, ik mocht meteen komen voor een echo , en alles zat er nog en heb ook het hartje horen kloppen.

    bij 8 weken heb ik ook een echo gehad, en toen zag ik ook een hartje kloppen, ze lieten het niet horen toen, omdat dat te inspannend schijnt te zijn voor de baby.

    ik blijf ook wel iets ongerust hoor!
    ik ben trouwens meteen naar de eerste hulp gegaan, bij de huisartsen post zeiden ze, tja als het een miskraam wordt kunnen we er toch niks aan doen. tja daar heb ik niets aan op een moment waarbij ik over mijn toeren ben, ik moest en wou ook weten of het nog goed was, ik kreeg meteen een echo bij de eerste hulp.

    ik had trouwens geen verloskundige waar ik naar toe kon bellen omdat ik onder begel van een gyn sta.
     
  8. mieke

    mieke Bekend lid

    hoi lin,
    en hoe is het nu met je ?
    en ben je al wat verder gekomen naar een echo ?

    ik duim voor je dat alles goed mag zijn
    heel veel liefs mieke
     
  9. Niet meer actief

    als je baarmoedermond goed gesloten is hoef je je eigenlijk niet zo heel druk maken. Zolang de baarmoedermond goed is afgesloten heb je nog geen miskraam gehad.
    Heel veel sterkte meid
     
  10. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Je baarmoedermond sluit zich na de miskraam ook weer. De ha had gezegd dat alles goed was omdat de baarmoedermond dicht zat, maar die was gewoon dicht omdat het de 1e week van de cyclus na de miskraam was. Dit heeft de gyno me uitgelegd.

    Pim
     
  11. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    T gaat nog niet echt lekker. Voel me onzeker. Maar een echo krijg ik dus niet, zelfs niet na 3 doktersbezoeken. Heb vandaag op het punt gestaan een verloskundige in de stad te bellen, maar ja dan verpest ik mijn kansen om thuis te kunnen bevallen. De verloskundigen hier doen alleen ziekenhuisbevallingen. En ja daarna met hangende pootjes terug naar de huisarts doe ik dus ook niet. Afwachten maar. Maar Pim, had jij veel bloedverlies gehad dan? Want bij mij is het een heel klein beetje en allemaal bruin, geen rood. Het zou kunnen dat mijn baarmoedermond alweer dicht is gegaan na een miskraam, maar dan had er toch wel meer uit moeten komen?
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Volgens mij is elke miskraam weer anders, dus wat ik neerschrijf is zoals het bij mij was en het kan bij jou natuurlijk heel anders zijn.

    Ik had bruinverlies en daarna rood verlies zonder krampen. Alles was heel slijmerig. Het was ook niet zo heel veel. Zeker minder dan een gewone menstruatie.

    Daarna heeft mijn baarmoedermond zich weer gesloten zodat de ha waar ik naar toeging omdat ik het niet meer hield van de zenuwen blij zei dat de baarmoedermond dicht zat en alles wel goed zat. Niet dus.........

    Jij bent natuurlijk al wat verder in je zwangerschap (bij mij was het tegen de 6 weken aan) dus wellicht dat jij meer bloedverlies moet hebben en zelfs wel een vructhje moet verliezen wil het om een echte miskraam gaan. Dan zou je zeggen dat alleen het bruin verlies wat jij hebt niet ernstig is. Maar het is gewoon kl*te dat je het niet zeker weet.

    Pim
     
  13. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Dat is het zeker. Ben ook een beetje pissig (of zeg maar gerust kwaad) Ik lees allemaal berichtjes van mensen hier die gelijk een echo kregen (en dus zekerheid) in zo een situatie en ik moet ongeveer op mijn knieƫn om het voor elkaar te krijgen. En dat terwijl ik ook nog eens bijna 88 eu ziektekostenverzekering moet betalen. Ik vind het schandalig dat je dan zo behandeld wordt. Maar ja ik zal me erbij neer moeten leggen. Mijn man zegt steeds dat ik me positief moet opstellen en hij denkt dat het allemaal wel goedkomt. Heel lief dat hij het zegt, maar ik kan het niet loslaten, denk er een hele dag aan, vooral als ik naar de wc moet (en als ik niet moet ga ik naar de wc om te checken)
     
  14. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Om nog maar eens wat positiefs te zeggen: Pim, succes met klussen, en ik hoop dat het deze keer raak is voor je (zag dat je vandaag je eisprong hebt)
     
  15. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Beste Lin,

    Kom op! Wat is nou belangrijker, dat het goed gaat met je zwangerschap en met jou op dit moment of waar je straks moet bevallen???
    Sorry begrijp het niet helemaal...
    Bel gewoon die verloskundige!?!?!?!?!?!??!?!?!?!??!?!?

    Je kunt jouw situatie ook niet vergelijken met die van Pim bijvoorbeeld. Elk lichaam/zwangerschap is anders en de mensen hier zijn er om ervaringen mee te delen, zij zijn GEEN MEDISCH DESKUNDIGEN.

    Sorry voor de reactie hoor maar bedoel het alleen maar goed :)

    Groet
    Jansen
     
  16. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik snap dat je het goed bedoelt en je hebt ook wel gelijk. Misschien als het morgen nog is dat ik die verloskundige ga bellen. Maar ja eerlijk is eerlijk, als er iets mis is dan is daar niks aan te doen, dus eigenlijk zou ik alleen een echo voor mezelf doen en niet echt voor het kindje. Ik kan het kindje niet helpen met een echo.

    Als het goed is zie ik dat over 2 weken ook op de echo, als het niet goed is kunnen ze er ook niks aan doen, dus ja dat is de reden dat ik er niet gelijk op doorga naar die verloskundige.
     
  17. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Oh en trouwens je hebt ook gelijk dat het alleen maar over ervaringen gaat. Maar natuurlijk kunnen sommige ervaringen van anderen wel geruststelling geven. Ik word toch wel een beetje gerustgesteld door het verhaal van Pim, omdat het bij mij zo anders gaat. Daaruit put ik weer hoop dat het bij mij niks bijzonders is.
     
  18. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    hoi Lin,

    Ik heb ook bloedverlies en heb al 2 echo's laten maken. Bloedverlies wordt wat minder maar als ik het morgen nog heb ga ik wel weer bellen en kan ik gelijk terecht bij de gyn. Is me vandaag belooft. Onzekerheid is het ergste wat er bestaat. We hebben het hartje zien kloppen en daar hou ik me ook nu aan vast. VK zei dat als je het hartje hebt zien kloppen hoeft je je niet zoveel zorgen te maken en dat het bloedverlies w.s. niet van het vruchtje komen maar er buiten.

    Su6 en we houden elkaar op de hoogte.

    Groetjes Toi
     
  19. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi Lin,

    Ik wilde het niet zo uitdrukken maar als er iets mis is met het vruchtje dan is daar inderdaad toch niets aan te doen, maar het gaat me meer om het feit dat die ongerustheid niet goed voor je kan zijn en dus ook niet voor je zwangerschap.
    Pas goed op jezelf en eis waar je recht hebt.

    Jansen
     
  20. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb er nog eens over nagedacht en heb besloten dat ik als het morgen niet over is naar de huisartsenpost ga (ivm de weekenddienst) die bij het ziekenhuis zit. Ik heb dan toch een second opinion van een andere huisarts en bovendien sta ik dan al met een been in het ziekenhuis om het maar zo te zeggen. Ik denk dat het dan voor hun niet zo'n probleem is om me door te sturen....
     

Deel Deze Pagina