Erg onregelmatige cyclus; de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luja, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Na mijn bevalling afgelopen juni heb ik een erg onregelmatige cyclus.
    De kortste had ik afgelopen maand, slechts 16 dagen, ik heb ook al 41 dagen gehad. Erg irritant dat ik er geen rekening mee kan houden wanneer het zal beginnen en dus of spontaan op mn werk ongesteld word of voor niks twee weken met n inlegkruisje loop, voor het geval dat...

Mijn vriend is na de geboorte van ons zoontje gesteriliseerd, dus om die reden hoef ik het zeker niet te doen, maar zou het helpen als ik weer aan een (lichte?) pil ga, zodat ik zelf mijn cyclussen een beetje kan regelen?
    Of zou dat in mijn geval niet zoveel zin hebben? Iemand een andere tip om mijn cyclus weer enigszins regelmatig te krijgen?

Ik vind het zoals het nu gaat nogal irritant. ;)
    Binnenkort sowieso maar even een afspraak bij de HA maken.

2. CindyBelgie

10 mrt 2014
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik leef met je mee, ik heb het ook en het is onwijs irritant. Mijn tip: voor alle veiligheid altijd een nieuw slipje bij de handtas, want het is me al meerdere keren overkomen dat ik helemaal onverwacht op m'n werk of tijdens het shoppen begon te bloeden. Ik heb dan ook nog eens het nadeel dat ik erg veel bloed verlies, dus ik moet echt elk uur naar de wc om te checken. En om de hele tijd met een maandverbandje rond te lopen, dat irriteert en is naar ik hoorde niet zo goed ivm infecties. Om maar te zwijgen over tampons, dat mag al helemaal niet. Omdat ik zelf zwanger wil worden kan ik uiteraard niet terug aan de pil, maar misschien is het voor jou wel een oplossing. Misschien heeft er nog iemand anders tips?

Deel Deze Pagina