Hallo allemaal, Mijn vraag is; zou ik zwanger kunnen zijn? Dit is mijn situatie; ik slik sinds zaterdag 1 maart de pil. Ik heb mijn eerste pil genomen op de eerste dag van mijn menstruatie, zoals aangegeven in de bijsluiter. Omdat hij dan meteen zou werken. Deze pil nam ik savonds rond 9 uur. De dag daarna nam ik mijn pil ook rond 9 uur savonds. Die dag daarna (maandag) heb ik mijn pil rond 9 uur sochtens genomen, en dit tijdstip aangehouden tot vandaag (zondag 9 maart). Ik heb woensdag seks gehad. Zou ik zwanger kunnen zijn, dmv het tijdsverschil op maandag ochtend? Ik weet dat het als je ongesteld bent lastig is om zwanger te worden.. Maar de kans is er wel, toch? Heel erg bedankt voor de hulp alvast
Je bent wel direct beschermt tegen zwangerschap als je op je eerste dag van je menstruatie begint. Maar dan ook alleen dan. 2e t/m 5e dag van de menstruatie is na 7 dagen. Andere dagen pas na 1 strip + stopweek. Bij een meer fasen-pil is het weer anders. Dit staat er in de bijsluiter van de stediril 30en mycrogynon 30 Wanneer te beginnen met de eerste strip? U hebt de afgelopen maand geen anticonceptiepil gebruikt. Begin met Stediril 30 op de eerste dag van de cyclus (de eerste dag van uw menstruatie). Neem een tablet bij de betreffende dagaanduiding op de strip. U mag ook op dag 2-5 van de menstruatie beginnen maar dan moet u de eerste 7 dagen wel een niet-hormonale anticonceptiemethode (zoals een condoom) gebruiken
Nee hoor je was gewoon beschermt tegen een zwschap... En idd als je begint op dag 1 van je menstruatie is het gelijk veilig