2 weken en honger

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MissT, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Dames,

Morgen is mijn kleine meisje 2 weken. Ik ben van bv overgestapt op fv en dat gaat redelijk goed.
    Van het consultatiebureau moet ik haar 70 ml gegeven (7 voedingen per dag).
    Nu merk ik alleen dat ze daar echt geen genoeg aan heeft... :( Kan ik ze nu al iets meer geven..??

2. muizz

muizz Actief lid

4 jan 2010
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey hey missT

mijn meisje krijgt 90cc voeding (en 10 cc ectra water ivm haar stoelgang) en volgens de kraamverzorgende was dit weinig?? ik mocht zelf ophogen tot 120cc??
    maar mijn meisje krijgt de 100 cc lang niet altijd op..

mijn meisje woog bij de geboorte 3720gram en vorige week donderdag voor het laatst gewogen en toen woog ze 3600 gram (veel afgevallen door de mislukte BV)..

moet zeggen de eerste dagen dat mijn meisje FV kreeg, kreeg ze er ook geen genoeg van! ze bleef honger hebben! maar volgens de kraamverzorgende kwam dat doordat ze de eerste dagen van haar kleine leventje helemaal niets binnen had gekregen en dat probeerde in te halen hihi..
    nu slaapt ze minimaal 3 uur op de 100cc

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.862
    3.374
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook wat meer geven. Ik vind 70 cc eigenlijk gewoon weinig.. hier mochten we 7 x 90 geven toen de kraam wegging -als ze dat wilde en opkon. Dus dat was na 10 dagen al...

Even kijken wat ze at indertijd, met precies 2 weken:
    690 cc over 7 flessen dus: zo'n 100 cc per fles...

vlak daarna zijn we gaan ophogen en ging ze regelmatig naar 6 flessen. We boodden toen 3 x 135 en 3 x 100 aan, waardoor ze nog op de 690cc uitkwam.

Een enkele keer kwamen we weer op 7 flessen uit -dan dronk ze wel niet alles op, maar hadden we een dagtotaal van zo'n 750 cc - toen was ze 3 weken.

Onze dame was bij geboorte 3840 gram en heeft 4 dagen bv gehad.

Hoe zwaar is jullie kindje? Ze zeggen namelijk ook weleens: 150 cc per kilo lichaamsgewicht, per dag.

Hoewel ze hier op het cb ook aangaven, dat als ze daar te weinig aan had, dat ze best wat meer mocht hebben. Groeien gaat ook vaak in spurten..

4. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Als jij het gevoel hebt dat ze niet genoeg heeft aan de hoeveelheid melk die je nu geeft, moet je die lekker ophogen.

Ik deed eerst ook alles wat mij vertelt was en hield erg de richtlijnen aan, maar ondertussen zat ik met een jongentje dat erg honger had en daar ook om huilde.

Dus zoals je kan begrijpen was ik daar snel klaar mee. Sindsdien krijgt hij altijd "te veel". Maar heb er wel een lekker kind voor terug gekregen!

5. MissT

MissT Niet meer actief

Dank jullie wel meiden!
    Ben nu 90 gaan geven en ze slaapt nu goed door en merk dat ze genoeg heeft!

Deel Deze Pagina