Ik ben bijna 38 weken nu en de kleine is de afgelopen weken echt SUPER bewegelijk geweest! Werd er af en toe helemaal gek van (madam ging 24 uur achter elkaar door) Was vorige week bij de vk en die zei dat ze al helemaal was ingedaald en eigenlijk al helemaal goed zit om te bevallen! maar de laatste 4/5 dagen beweegt ze een stuk minder, zou dat door het indalen komen? ik voel haar nog wel maar niet meer de hele dag door. Moet ik me zorgen maken of zou het gewoon zijn omdat ik gewend ben dat ze zo druk is? en hoeveel bewegingen van de baby is normaal in de laatste weken? Zijn er nog meer mensen die dit hebben gehad?
die van mij is ook erg druk en beweeglijk, de hele nacht en dag door! ze was al ingedaald vanaf 33 weken, maar ik voel haar nog steeds bewegen. ze zeggen wel dat na ongeveer 36 weken de baby rustiger wordt. ten eerste omdat de ruimte kleiner wordt en ten tweede omdat ze zich voorbereiden op de bevalling en enregie besparen. je moet je pas zorgen maken als je helemaal niks meer voelt bewegen. maar als je toch twijfelt, kan het geen kwaad om even te informeren bij je vk!
Lijkt wel of ze kan lezen wat ik heb gevraagd, begint nu weer lekker te trappelen... zucht.... werd er eerst snachts helemaal gek van, want werk ook overdag en kon dan snachts niet slapen, maar nu mis ik het echt! ben nu met ieder schopje of klopje zo ontzettend blij!
Probeer je maar niet teveel zorgen te maken hoor want dit is wel normaal dat het kindje minder beweegt! waarschijnlijk ligt het al vast op het plekje waar het moet liggen en het heeft gewoonweg veeeeel minder ruimte! Als je het niet vertrouwd kun je toch altijd even langs de VK maar ik weet dat ik dit bij mijn eerste ook had! Succes vast met je bevalling en t word vast een prachtig leuk kindje dat als t er eenmaal uit is niet stil wil liggen
ze is gewoon eigenwijs! hihihi lekker bewegen wanneer ze zelf wilt! toch gezellig he, dat geduw in je buik!
Is normaal hoor met die termijn, er is ook niet zoveel ruimte meer he! Ik had dat ook in mijn eerste zwangerschap hoor...
ik had het ook hoor. Je moest eens weten hoe vaak ik bij de vk zat om te kijken of hij nog leefde. Maakte me zo zorgen. Maar ze bewegen op een gegeven moment heel weinig. Tja ze kunnen geen kant meer op he..hihihi
hier heb ik dit ook vanaf week 37 voel ik der veel minder ik maakte me zorgen en heb toen de vk gebelt mocht langskomen voor een hartfilmpje enzo maar alles was goed toen vertelde ze me dat je de baby minimaal 5 keer per dag moet voelen en dat je ze nu minder voel omdat ze ook gewoon minder ruimte hebben maak je je toch druk dan zou ik gewoon bellen gewoon naar je eigen gevoel luisteren xxx linn