Wanneer minder slaapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miekjepiekje, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn vorige week begonnen met afbouwen van het inbakeren. Ik wilde het in één keer helemaal afbouwen, dat werkte niet, dus toch maar een slaapje per keer af gaan bouwen. Totdat ze zondag ineens om ging rollen, dus durf ik haar niet meer in te bakeren.

Maar we merken nu dat het eigenlijk niet uit maakt of ze wel of niet ligt ingebakerd. We hebben altijd een heel strak ritme aangehouden: slapen - verschonen - voeden - knuffelen - spelen - slapen. En dat werkte prima, ik legde haar op bed en ze ging slapen. Maar nu ligt ze na de eerste fles 2 uur te kletsen en valt soms even in slaap, soms helemaal niet. Inbakeren of niet inbakeren maakt geen verschil. Ook korter of langer ophouden niet. Na de tweede fles is dan zo moe dat ze echt heel lang slaapt. (gisteren van half 1 tot half 5) En na de derde fles slaapt ze de ene keer wel en de andere keer niet. Na de vierde fles slaapt ze dan als een blok tot de volgende ochtend.

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet, en of ik er iets mee moet. Is dit normaal voor deze leeftijd? Of is het toch de overgang. Het klaar zijn met de inbakerdoeken en moeten wennen aan de slaapzak? En ik vroeg me af hoe je dat doet met het regelmaat en ritme als ze minder slapen.

2. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Nou ik heb niet echt de tip voor je, maar toen wij stopte met inbakeren ging mijn zoontje ook minder en weer korter slapen. De regelmaat die we hadden liep in het honderd...
    Ik heb toen maar besloten om het los te laten en te zien hoe de dag zou verlopen.
    Dat resulteerde in de ene dag 4 korte slaapjes van 45 minuten en de andere dag 3 langere slaapjes...ik deed en doe mijn zoontje nu naar bed als ik zie dat hij in zn oogjes aan het wrijven is. Rond de leeftijd van jouw kindje was mijn zoontje maximaal anderhalf uur op na een slaapje.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar wat is nou precies je ritme dan? Want de eerste fles, gaat je kindje nou daarna opnieuw naar bed? Terwijl de nacht net om is? Ja, hier staan we altijd op na die fles dus sowieso nooit geweest dat ze daarna weer ging slapen, maar op zich best logisch dat een kleine van 5 maanden dan gewoon lekker wakker is. Ik heb nooit op de klok ofzo gevoed, maar op verzoek, maar ik geloof dat met 5 maanden wij gewoon na de fles van ongeveer 7 uur naar beneden gingen. En dan rond half 9/9 uur was ze wel weer heel moe en ging ze weer even slapen. En zo door. Hier slaapt ze pas een week of 4, 2 keer op een dag. En de lengte van de slaapjes zijn nog nooit te voorspellen geweest. Ik laat het gewoon zo en kijk wat iedere dag ons brengt :)

4. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voed ook op verzoek. Ze krijgt rond 7 uur de fles en dan begint ook de dag. Na de fles hou ik har altijd minimaal 20 min omhoog (reflux) en daarna leg ik haar in de box of op t kleed. Als ze aangeeft dat ze moe is dan leg ik haar op bed. Normaal ging ze dan ook slapen. Nu gaat ze liggen kletsen, te lachen en te gillen. Heel gezellig natuurlijk, maar ze is wel doodop. Dat vind ik ook zo lastig.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Aahhh, ok, ik snapte het al niet :). Maar misschien dat ze dan toch nog niet zo heel moe is? Kan ook gewoon een fase zijn hoor, mijn dochter heeft ook wel een poos gehad dat ze echt niet zonder mij ging slapen. Ging ook weer over op een gegeven moment :)

Deel Deze Pagina