Hoi Even een vraagje.. Ik heb een zoontje van nu 11 weken hij is zo'n 8 kilo en 64 cm. Hij kreeg 5 flessen van 180/6, dat ging goed maar nu komt hij steeds eerder ook 's nachts weer dus ben wat gaan verhogen naar: 3 flessen van 210/7 en 2 van 180/6. Hij komt nu iedere keer om 4.30 's morgens (krijgt dan 210/7) dan kan ik het rekken tot 9.30 (krijgt dan 180/6) en vaak kan ik het dan ook rekken tot 14.00 (krijgt dan 210/7) en dan om 18.30 (180/6) en dan word hij vaak zelf wakker zo tegen 23.00 (krijgt dan 210/7) en komt dan weer om 4.30. Toch heb ik het idee dat hij er nog niet genoeg aan heeft zou ik er 5 van 210/7 mogen/kunnen geven? Groetjes Angela
Hoi Angela, Je zoontje mag eigenlijk maximaal 5 flessen van 180/6 drinken op een dag. Dat is de maximale hoeveelheid voor kindjes onder de 6 maanden. Het is beter om je aan deze hoeveelheid te houden. Drinkt je zoontje soms snel zijn fles leeg? Als het sneller gaat dan 15-20 minuten dan zuigt hij misschien wat te weinig, waardoor hij hongerig blijft. Je zou in dat geval kunnen kiezen voor een kleiner speentje of de voeding iets dikker kunnen maken met johannesbroodpitmeel. Er zijn ook voedingen op de markt speciaal voor hongerige baby's (bijvoorbeeld Friso Extra, snel honger/ lekker slapen). Deze vallen wat zwaarder, waardoor je zoontje er wat langer tevreden op is. Wat je eventueel ook kunt doen is een flesje maken van 210/6. Wel wat extra water, maar geen extra schepje voeding. Soms gaat dat ook wat beter. Daar mag je er ook 5 van op een dag geven. Mocht je meer advies willen, dan mag je ons ook altijd even opbellen! Groetjes Linda
oh dat was ik vergeten erbij te zetten hij krijgt Nutrilon Forte met 2 1/2 schepje Nutriton.. Hij doet ongeveer 15 min over zijn fles. Heb ook al geprobeerd met wat meer water maar dat maakt geen verschil. Heb hem gister nog even nagemeten maar hij is al 68 cm. Het is echt een joekel dus ik dacht dan kan het toch niet zo zijn dat hij evenveel voeding krijgt als een baby van 5 kg.. Hij krijgt nu om en om grote en kleine fles en vannacht heeft hij van 23.00 tot 7.00 geslapen voor het eerst. Hij krijgt dus 100 ml melk meer op de dag maar aantal nachten ervoor kwam hij 's nachts en kreeg ik hem niet stil zonder een half flesje te geven dus dan krijgt hij die 100 's nachts. Groetjes Angela
Hallo, Dat is inderdaad een lastige situatie, even kijken hoe hij het nu doet. Het is wel echt zo hoe groot en/of zwaar bay's ook zijn 1 liter is de maximale hoeveelheid omdat ze anders teveel eiwitten binnenkrijgen wat een belasting voor de nieren kan worden op den duur. Kijk het heel even aan wellicht als hij langer doorslaapt dat je iets terug kan in hoeveelheid. Succes groeten Femke