Ik verdenk mijn zoontje van verborgen reflux onrustig drinken, voeding terug, kreunen, herkauwen van voeding, onrustig slapen. nu wil ik nutrilon voor spugende babys gaan gebruiken en heb ik wat vraagjes. Wordt deze voeding dikker? Zoja moet ik dan een andere speen op de fles? Zoja welke speen kan ik het beste pakken?
Ja de voeding wordt dikker. Dus je hebt ook een andere speen nodig. Welke precies is afhankelijk van het type fles dat je hebt, de melk die je geeft en hoeveel nutriton je gebruikt. Let wel een beetje op de reactie van je kindje op dit middel. Het spugen stopte bij mijn dochter wel, maar ze kreeg er erge krampen voor in de plaats. Dus wij zijn er al snel weer mee gestopt.
Je kunt ook eerst voeding mengen, een schep AR per fles en verder gewone standaard, evt. opvoeren naar 2 of 3. Vaak helpt dat ook al, maar de overgang voor kind is kleiner met minder kans op kramp.
Als je pure johannesbroodpitmeel neemt om in te dikken zitten er geen vulmiddelen in en dat is juist wat de kram geeft. Dat is te koop bij de natuurwinkel en je hoeft er maar weinig van te gebruiken. Dat kun je mengen met de standaardvoeding en hoef je dus niet over te stappen naar speciale voeding. Je kunt ook wat makkelijker uitzoeken hoe dik het moet. Hier gebruiken we 1/2 theelepeltje pure jbpm op een 120/4 fles, dan wordt het niet heel erg dik, maar ze spuugt ook niet meer, dit kan nog met dezelfde fase 1 speen, omdat ze nogal een harde zuiger is. Anders neem je 1 maatje groter. Je kunt het uitproberen, ik hou in de gaten dat ze ongeveer rond de 20 min doet over een fles. Gaat ze er echt langer over doen, doe ik een maatje groter.
Wij gebruiken nutrilon Forte aangevuld met nutriton en werkt vanaf het begin af aan erg goed. Tegen de krampjes gebruikten we infacol maar dat is inmiddels niet meer nodig. Dat gebruikten we overigens al voordat we met jbpm startte. Over all heeft hij weinig last gehad van krampen ook niet toen we jbpm begonnen toe te voegen. Hier goede ervaringen mee dus. Welke speen je gebruikt is idd afhankelijk van hoeveel schepjes jbpm je gebruikt en hoe snel jouw kindje drinkt (zuigkracht). Is ff zoeken dus, wij hebben ook meerdere spenen uit moeten testen . Belangrijk is wel dat jouw kindje minimaal 15 tot 20 minuten over de fles doet