Onze baby is alweer 6 weken oud. De borstvoeding begon al meteen goed. Wel drinkt ze vaak maar een kant, maar dat was nooit een probleem. Nu heeft ze sinds een paar dagen dat ze erg onrustig is aan de borst. Eerste paar slokken gaan goed, en dan gaat ze wurmen en draaien. En als ze dan loslaat begint ze te brullen, ze hapt meteen weer aan en word dan weer boos. Heb al gekeken om te boeren tussendoor, maar dat lijkt niet dwars te zitten. Ze is sowieso de laatste paar dagen wat minder tevreden, en wil graag rechtop zitten. Ze heeft wat vaker een slokje terug dat ze uitspuugt. Ze overstrekt niet dus het lijken geen krampjes. Doordat ze zo onrustig drinkt word het borstvoeden steeds minder leuk en spookt af en toe de gedachte door mijn hoofd, misschien moet ik stoppen, maar eigenlijk wil ik gewoon minimaal 6 maanden voeden, het is zo'n lekker momentje met zijn tweetjes, alleen nu even wat minder. Heb al zitten denken dat ze misschien teveel binnenkrijgt en dat ze daardoor ook spuugt, maar ze drinkt netjes om de 3 uur, heel soms om de 2 of 4 uur. 's Nachts lijkt ze minder last te hebben, dan laat ze er 6 uur tussen, en voed ik haar liggend, we vallen er meestal allebei bij inslaap. Hopelijk heb jij een idee waar het aan kan liggen. Een speen tussendoor heb ik ook al geprobeerd, maar daar word ze nog bozer om.
hoi fijn dat je BV zo goed op gang is gekomen en jammer dat je dochter nu zo onrustig is. Ik merk aan je verhaal dat je het erg vervelend vind, zodat je zelf je voornemen om 6 mnd te voeden in twijfel gaat trekken. Tijd voor actie! Onrustig drinken kan tal van oorzaken hebben. Ik ga een informatief stuk van borstvoeding.com kopiëren, lees dit eens rustig door en kijk wat je erin herkent. Waarschijnlijk denk je zelf al, o, dit of dat kan het zijn. Dit kan helpen voor een oplossing. Als er na het lezen meer vragen zijn hoor ik het graag. Succes! Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Onrustig drinken - Onrustig drinken aan de borst Mirjam