Ontwikkeling reflux-baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kzh, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Onze dochter heeft veel gedoe met reflux gehad, maanden lang krijsen en niet willen liggen, en een poos terug weer zo'n periode door overstappen op opvolgmelk.
    Ze heeft daardoor ook heel weinig op haar buik gelegen, en nu nog wordt ze soms helemaal hysterisch als ik haar op de buik leg.

Nu ben ik benieuwd hoe andere baby's met een valse start door reflux zich ontwikkelen.
    L gaat wat langzamer dan andere baby's die even oud zijn, ze kruipt/schuift/staat niet, doet geen poging om zich op te trekken.
    Ze ziet er volgens mij de noodzaak ook niet van in, want ze vind altijd wel iets in de buurt wat interresant is (haar sok, handje, shirt, kussen etc)

Fijne motoriek gaat dan weer wel goed, ze kan al een paar maanden in haar handen klappen, kan goed kleine dingen/stukjes eten pakken en zwaait naar mensen.
    Ook sociaal ontwikkeld ze zich wel gewoon goed.

Ik wil me geen zorgen maken, want komt allemaal vast wel goed.
    Maar volgens mij is het natuurlijk dat je soms even twijfelt en onzeker wordt..

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn oudste had kiss, kea en verb reflux.
    Hij was vlot, met 4 maand rondjes rollen, 7 maand tijgeren, 10 staan en direct rond de tafel lopen.

Mijn jongste heeft reflux en doet alles op zijn gemakje.
    Rollen doet hij al wel een tijdje en ligt nu veel op zijn buik. Maar tijgeren of ander voortbewegen dan rollen? Nee hoor.
    Zitten? Nee hoor.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier lag ze juist op haar buik vanwege de reflux en hebben we extra fysio gehad ter ondersteuning van de ontwikkeling die ze normaal maken vanuit rugligging.
    Hier een vlotte dame: zat met 6 maanden, ging staan en langslopen en kruipen tussen 7 en 9 maanden en loopt sinds een paar weken los, ook buiten.
    Onze oudste was ook erg vlot, ondanks allerlei medische problemen, dus naast de medische problemen speelt karakter volgens mij gewoon echt de grootste rol. Ik zou het laten gaan dus, komt ws wel goed :)

4. clnl

clnl Actief lid

10 jun 2012
    247
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier drie refluxkindjes en alledrie anders. Ik denk dat karakter een grote rol speelt bij de ontwikkeling. Mijn oudste had verborgen reflux waar we laat achter kwamen. Hij was een pittig mannetje en qua ontwikkeling best vlot. De tweede had de gewone reflux. Hij is veel rustiger en vond alles wel best. Was dus langzamer qua ontwikkeling. Nu een pittige dame met gewone reflux die haast heeft. Ze gaat ontzettend snel en kruipt nu met 6 maanden het huis door. Alledrie vonden ze het heerlijk op hun buik dus ze rolden snel. Terug naar rug hebben ze alledrie niet gedaan want op hun rug liggen vonden ze verschrikkelijk. We gingen met alledrie naar de fysio omdat ze door de reflux vreselijk konden overstrekken en het buigen moeten leren zeg maar.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Hier jongetje,nu 2,5. Reflux pas laat behandeld (met 5 maanden).
    Gaat prima qua ontwikking. Lichamelijk was ie snel. Met praten langzaam.
    Maar ik denk niet dat de reflux verder van invloed is geweest.

6. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een refluxkindje. Dat zich inderdaad langzaam ontwikkelt. Is 18 maanden en loopt nog niet. Maar of dat door de reflex komt, pf door haar karakter? Ik denk zelf een combinatie. Ze heeft een pittige start gehad en ze is berekenend/een denker: bang om te vallen. Ze durft de trap bijvoorbeeld ook niet op. :D Dat vindt mama dan wel weer handig.

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn dochter heeft verborgen reflux gehad. Inmiddels spuugt ze de hele dag. Ze is in de grove motoriek iets verder dan jouw kindje als ik het zo lees. Mijn dochter kan echter qua fijne motoriek minder. Klapt nog lang niet. Zwaait niet. Ze geeft net handjes.
    Ze zijn even oud ongeveer zie ik. Maak je maar niet druk. Komt echt vanzelf. Ze doen eerst wat ze zelf belangrijk vinden.

8. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier leek ze een enorme drang te hebben om rechtop te gaan; dus al snel kruipen (6 mnd) en staan (7 mnd). Reflux was vanaf een maand of 4 a 5 wel duidelijk minder dan daarvoor. En toen ze eenmaal kon kruipen en staan, had ze eigenlijk helemaal geen last meer. Maar liggen was geen favoriete bezigheid :p

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    thanks voor jullie reacties dames!
    Fijn om te horen dat reflux dus zeker geen reden hoeft te zijn waarom ze zich wat langzamer ontwikkeld in de grove motoriek.
    Dan houd ik het gewoon op karakter en interresse!

en ja, het komt ook vanzelf allemaal wel maar soms ga je gewoon even twijfelen ;)

Deel Deze Pagina