Erg onrustige baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nixx, Sep 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nixx

Nixx Lid

Mar 5, 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu ruim 9 weken oud en krijgt sinds deze week volledig flesvoeding. Mijn borstvoeding nam erg af, heb haar vaak proberen aan te leggen maar dit hielp niks. Op een gegeven moment was het zo erg dat ze enorm kwaad werd omdat er geen melk kwam en ze honger bleef houden. Ik heb er 6 weken over gedaan om de borstvoeding af te bouwen, elke week 1 keer borstvoeding vervangen voor flesvoeding. Maar nu komt het probleem ze is altijd al erg bewegelijk geweest, ze kan geen moment stil liggen en alleen na de laatste fles om 23.00 uur valt ze direct en rustig in slaap. Ik kan haar dan wakker in bed leggen en ze slaapt dan tot 06.00 uur.

Echter overdag wordt ze niet rustig na de fles. Trappen en maaien met armen en benen, in bed leggen is een ramp. Probeer het al een tijdje door haar bij haar eerste geeuw erin te leggen maar dat gaat gewoon echt niet. Ze valt dan in slaap maar schrikt dan ergens van en is binnen 2 minuten weer wakker. Inbakeren doen we al vanaf de geboorte en toen werkte het super, nu tijdens de slaapjes overdag werkt dat ook niet meer. Ook komt er steeds vaker voeding terug, dit slikt ze weer door, heeft ze vaak de hik en trekt ze haar benen op. Huilen doet ze hierbij niet.

Heeft iemand tips? Een idee wat het kan zijn want wij beginnen ons toch een beetje zorgen te maken, bij het cb zeggen ze dat dat schrikken bij baby's hoort als ze inslapen. Zou het reflux kunnen zijn? Bedje staatcal iets schuin. Of wellicht koemelkallergie?

Alvast bedankt!

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wat sneu voor je meisje..
    Zou reflux kunnen zijn. Je kunt de voeding indikken of speciale voeding voor spugende kindjes halen.
    Van koemelkallergie heb ik geen verstand..

3. Anna2

Anna2 Lid

Feb 14, 2011
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    lijkt een beetje op wat mijn zoontje had, krampjes, lichte reflux en snel overprikkeld. Hij huilde echter wel veel, ook na de nachtvoeding... Wij zijn met Dr. Brown flessen begonnen, wat iets hielp, en hebben een vast ritme ingevoerd. Dit hielp bij hem best goed, hij werd rustiger, en de krampjes namen wat af..
    Succes!!

4. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Het kan zijn dat ze teveel lucht hapt met drinken. Zorg je ervoor dat de speen steeds vol melk zit, dan slikt ze minder lucht in. Boert ze goed na als ze gedronken heeft? Is ze al vanaf de eerste fles zo onrustig of is het pas sinds kort?

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    had ze dit ook al met borstvoeding?
    of is de onrust pas begonnen na de flesvoeding?

je kindje kan idd onrustig doen door reflux klachten. Als je kindje er niet van huilt (en dus geen pijn heeft) lijkt me de voeding indikken idd het beste.

mijn dochter kan ook onrustig doen na de voeding of tijdens...dat zijn dan echt haar darmpjes die in werking worden gezet.

slaapt je kindje wel overdag? huilt je kindje veel?

je kan overwege een tijdje je kindje in de kinderwagenbak te laten slapen, mischien voelt dat vertrouwder aan...en zo kan je na bijv een weekje weer in eigen bedje proberen?

je kan op www.koemelkallergie.nl een test doen...maar t antwoord is heel vaak dat het mogelijk koemelkallergie is. Laat je niet gek maken maar houdt t in je achterhoofd......

6. 23mama

23mama Lid

Jun 23, 2012
    48
    0
    0
    Noord holland
    Mijn dochter van 10 weken heeft dit ook, nu denk ik zelf bij mijn eigen dochter dat het geen ruflux is, maar vastzittende lucht tijdens te fles, ze sparteld dan als een gek en dan haal ik haar even rechtop (ze gaat wel huilen omdat ik de fles eruit haal) en dan laat ze 9 van de 10 keer een boertje en dan kan ik weer rustig een fles geven.

Share This Page