Nou koorts bleef en gisteren naar andere huisartsenpost geweest omdat we bij schoonouders zijn .. Hier zagen ze gelijk dat er mee aan de hand was .. urine is ook getest en ze heeft urineweginfectie ( nierbekkeninfectie , nu wel antibiotica en mocht er vanmiddag geen verandering zijn of koorts weer zo hoog terug komen moeten we gelijk weer bellen en terug komen
Fijn dat achterhaald is dat dit aan de hand is en dat er wat aan gedaan wordt. Tegelijk: je huisarts heeft echt niet raar gehandeld hoor! Er zijn gewoon protocollen voor hoe er gehandeld moet worden en dat is vrijwel altijd EERST afwachten of iets vanzelf over gaat. Een arts kan aan een heleboel dingen namelijk geen fluit doen, want een buikgriep zal -hoe vervelend ook- toch echt zelf over moeten gaan. Zolang je kind nog drinkt en plast en alert is, is er dus geen reden om direct al van alles te gaan onderzoeken. OOK als de koorts hoog is... Hier hadden we hetzelfde beeld namelijk, duurde iets van een week met hoge koorts ook, en was een buikgriep. Tja, heel vervelend en tuurlijk maak je je dan zorgen, maar er zit dan echt weinig anders op dan uitzieken
Als mosterd na de maaltijd maar zo was dat hier dus ook, met zetpillen was het even wat minder maar het brak er zo weer door.
Toch een UWI!! 9 van de 10x is onbegrepen koorts bij een kind een UWI.De artsen voor wie ik werk testen vrijwel direct in dit soort gevallen. Heel veel beterschap!!. Mocht ze binnen 1 jaar nog een keer een UWI krijgen dan moet ze naar de kinderarts voor verder onderzoek. Gr Ingrid.
De arts die zei dat ze urineweginfectie had zei ook dat hij eigenlijk altijd als hij niet iets kan vinden waardoor de koorts komt de urine na gaat kijken , hij vond het erg vreemd dat wij al ruim een week met een klein kindje met zulke hoge koorts rond liepen .. De koorts moest zoals hij zei ergens vandaan komen en als dat niet gezien kan worden aan byv oor-keel of wat dan ook ontstekingen dan doet hij het wel urine testen vind het wel beter dat ze dat dan testen hier was de onsteking al best erg met bloed en ..... iets van 3+ Rozemarijke > onze arts die neemt ons totaal niet serieus ... dit zou al de derde kind zijn dat ik zeg van volgens mij is het dit of dat en dat hij zegt kan niet maar later bij andere arts heeft ze het dus echt wel .. al meerdere malen discussies met hem gehad .. maar binnenkort vanaf vertrouwn in de arts is weg nu een andere ook nog eens vlak bij huis
OK, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk... Ik heb dat met onze huisarts ook gehad, die scheepte ons een paar keer af, maar toen uiteindelijk bleek dat ik eigenlijk altijd gelijk had, is ze omgedraaid en weet nu gewoon dat ik niet voor Piet Snot kom... We worden nu heel serieus genomen door haar en ze zoekt nu altijd even verder door, omdat er bij ons altijd rare dingen zijn, helaas
Hier kijkt hij dus helemaal niet verder , hij gelooft ons gewoon niet met wat we zeggen en stuurt ons met een gemak weg ... Met oudste al 3 jaar gezegt doorsturen naar KNO arts was me eerste dus vertouwde om zijn woord maar ik zei al heel snel iets van keel neusamandelen .. tot ze op school er ook over begonnen ik weer er heen niks toen zelf maar kno arts gebeld en konden langs komen en moesten dus echt eruit nu een heel ander meisje bij de middelste wou die maar niet geloven van een allergie zelfs de kinderart tijdens de testen niet terwijl ze toch echt uitslag kreeg die ik zelfs heb vast gelegt op foto en film .. maar geef haar nu niet te veel melk want ze zit weer helemaal onder .. en nu zou die ook nog even mij niet geloven met de jongste hij ziet ze 5 minuutjes ik zit er 24 uur meee 7 dagen in de week en meneer weet het beter nou niet dus ...