Hoi meiden, Ik moet het toch even kwijt. Afgelopen week erachter gekomen dat iemand in mijn hele directe omgeving gewoon drinkt tijdens haar zwangerschap! Dit maakt mij zo ontzettend kwaad! Ze zei; op zijn tijd neem ik er een! 😱 Pffff het zullen ook wel de hormonen zijn maar wat kan ik hier slecht tegen!! Waarom zou je de gezondheid van je kindje bewust (want iedereen weet dat het slecht is) op het spel zetten voor een drankje?!?! In mijn ogen ben je dan echt een waardeloze moeder! Sorry voor de harde uitspraak maar dat vind ik echt. Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, maar het zit mij zo hoog! Uiteraard heb ik haar hier op aangesproken, ze blijft zeggen; kan geen kwaad... 😱
Mijn huisarts zei me dat af en toe een glaasje wel ok is (?), heeft ze zelf ook gedaan tijdens haar zwangerschappen... Voor mezelf ben ik wel strikt en drink geen alcohol! Waarom een risico nemen dat echt niet nodig is?
Vroeger zeiden ze altijd dat een glas rode wijn geen kwaad kan.. Maar ik zal zelf tijdens de zwangerschap absoluut niet drinken.. Maarja roken is dan ook altijd een discussiepunt niet goed maar gebeurt ook
Ladylien, wat een waardeloze huisarts zeg!!! Welke studie heeft die gedaan dan? Goed dat je zelf wel zo verstandig bent!! Er wordt zo vaak geroepen: ah joh, kan geen kwaad! Voor niemand is alcohol gezond, al helemaal niet voor je kind. Als je zelf alcohol wilt drinken, prima! Maar zodra de test positief is heb je de verantwoording over je kindje! Marieke, ja klopt, net zo'n discussie! Denk ik precies zo over....
Begrijp ook niet waarom je er "moeite" mee zou hebben..... Toch? Dan ben je gewoon verslaafd als je het niet kan laten staan.....
Ja als je al die moeite doen om zwanger te worden, foliumzuur slikt (of multivitamine), op je eten let, etc. dan vind ik het maar een kleine moeite om alcohol volledig links te laten liggen. Hadden vorige week BBQ met vrienden, waaronder 1 zwangere 24w. De stress van de autorit was haar teveel geworden en ze vroeg eerst een 'echte' cava (terwijl ik maar liefst 3 alcoholvrije alternatieven voor haar in huis had gehaald waartussen ze kon kiezen), ik kon mijn gezicht nauwelijks in de plooi houden. Lees ik dan op FB dat het geen dikkertje zal worden (1 van de gekende gevolgen van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap is een laag geboortegewicht), wel ik zie de link wel jammergenoeg... Maar hé, haar lichaam, haar kind denk ik dan...
Vreselijk! Ik vind dat van zodra je zwanger kan zijn ( dus vanaf je stopt met je pil) je maar geen alcohol moet drinken. Zo erg is dat toch niet als je de gezondheid van je kindje voor ogen houdt...
Stress van een autorit?!? 😱 dan gaan ze het nog zwaar krijgen als de kleine er is 😂. Zo dan sta je echt even met je mond vol tanden zeg..... Is ook zo maar de kinderen zijn er de dupe van en dat vind ik zo erg....
Ik snap het ook niet, net zo min als artsen die zitten dat een beetje geen kwaad kan. Hier medicijn (druppels) voorgeschreven gekregen, is puur natuur mevrouw, u kunt rustig nemen zoveel u wilt/nodig hebt, zit ik de bijsluiter door te lezen, zit er ook alcohol in. Die staat dus mooi te verstoffen in de kast. (Uiteraard bedoel ik druppels om door te slikken, niet iets om op een wond te deppen of wat dan ook )
Ietwat overdreven naar mijn mening. Leuk als je snel zwanger wordt maar voor mensen die jaren bezig zijn is dit een beetje onzinnig naar mijn mening. Anyways, ik vind drinken en roken echt not done tijdens de zwangerschap!! Ben het helemaal met je eens ts!!
Dat is ook zo. Op de eerste zwangerschap 1,5 jaar moeten wachten. Ik heb elke keer na mijn eisprong niks meer gedronken. Moet zeggen dat ik sowieso weinig drink als ik niet zwanger ben.
Tja sommigen schamen zich ook nergens voor. Een vriendin van mij heeft de hele zwangerschap door 2 pakjes per dag gerookt, gemiddeld 8 koppen koffie per dag en op zijn tijd voor de gezelligheid een gals alcohol. Ik snap daar helemaal niets van. Was ook echt boos. Wij hebben er 3 jaar over gedaan om in verwachting te raken, eerst nog een miskraam en als ik dan zoiets hoor en zie word ik gek. Ik ben gestopt met mijn sporadische wijntjes vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, anders had ik 3 jaar lang nooit meer een glaasje wijn mogen drinken.
vind het zelf ook geen goed idee. de 1 zegt af en toe 1 kan geen kwaad en de ander zegt 1 is al genoeg. ik mis mijn radlers heel erg met het warme weer maar gelukkig hebben ze ook 0,0%. waarom het risico lopen als het onnodig is?
Precies!! En er zijn zat andere drankjes zonder alcohol die ook lekker zijn!! De mensen die zeggen dat het geen kwaad kan moeten zich toch wat beter verdiepen in de materie....
Tja Altijd nog beter dan iemand die blijft roken tijdens de zwschap. Alcohol is in ieder geval niet per definitie ongezond en ze komen er niet goed achter of het in kleine hoeveelheden ook kwaad kan voor de baby. Net als medicijngebruik en daarom wordt het voor de zekerheid afgeraden. Maargoed, ik zou sowieso niet drinken of roken tijdens de zwschap, komt geeneens in mij op.
Roken vind ik ook NOT done.... Zelfs 1 glas alcohol kan gevolgen hebben. Waarom dat risico lopen? Je kind krijgt dezelfde hoeveelheid alcohol binnen als wat jij drinkt, dat is per definitie niet goed....
Daar begrijp k ook niks van. Maar kent ze de gevolgen wel, als ze zo makkelijk zegt dat t "toch geen kwaad kan"? Je zou haast denken dat t algemeen bekend is maar wie weet..? Bewust alcohol, roken of drugs, nee. Ik doe alles voor mn dochtertje en vooral voor haar gezondheid en dat begint al in de buik. Moeders die t wel doen kan ik ook geen begrip voor opbrengen, jammer dan.