Erg onzeker maar pas over 3 weken 1e echo :(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zwennie, 1 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Meis, het is gewoon heel spannend allemaal. Vooral door alle onbekende dingen die er in je lijf gebeuren. Menstruatie-achtige krampen kunnen daar zeker deel van uitmaken. Het enige wat je kunt doen is proberen afleiding te zoeken en te wachten tot de eerste echo. Niet het leukste deel van je zwangerschap. Maar hopelijk volgt er straks nog een heleboel om wél van te genieten!!

2. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Heey wat leuk dat even ver zijn :) kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden van het verloop. Ja ik denk ook wel dat het heftige nog moet komen en dat ik dan denk pffff maar ik kijk er ook wel ene beetje naar uit :)

Jij ook veel succes, hoop dat alles goed verloopt!

3. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Jullie adviezen en verhalen doen me goed meiden! Hoop dat ook andere vrouwen meelezen en zich wat geruster voelen door al die positiviteit! Ben erg blij met dit forum! :D

4. Fringe

Fringe Bekend lid

5 okt 2014
    655
    631
    93
    Vrouw
    @ zwennie, ik lees ook mee en probeer me ook wat rustiger te voelen. Ik heb ontzettend veel geluk gehad, was al in de 2e ronde zwanger, maar ook hier heerst onzekerheid.
    Heb pas 21 juli intake bij de vk en pas tussen de 10e en 12e week de eerste echo. Weet niet of ik wel zolang kan wachten. In groningen kan je voor nog geen 30 euro een vroege echo laten doen, dat overweeg ik dan ook zeker. :D

5. Mimy1

Mimy1 Actief lid

29 nov 2014
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja! Dat doen we. Fijn dat je al iets geruster bent.
    Het is gewoon een super spannende tijd. Dagen lijken te kruipen.
    We komen er wel😊

6. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Nou zeg dat wel.. zelfs de weekenden duren lang nu hahaha voel me wel met de dag misselijker worden. Niet overgeven maar na eten of drinken wel het idee dat me maag omdraait... Hoop eerlijk gezegd niet dat dat erger gaat worden.

Voel jij je verder goed?

7. TotosDawn

TotosDawn Niet meer actief

Alsof ik mijn eigen angst weer lees! :) Ik heb de eerste bijna 12 weken echt niet kunnen genieten van mijn zwangerschap omdat ik zo bang was een miskraam te krijgen. Alle pijntjes die ik kreeg kon ik linken aan een naderende miskraam. Pas na die tijd durfde ik wat te gaan genieten. Nu helemaal nu ik niet meer misselijk ben en wat minder moe en daarnaast voel ik friemeltje nu af en toe lekker schoppen.

Niet zo in de rats zitten, daar krijg je spijt van straks! Lekker genieten van het feit dat er een baby in je aan het groeien is! :) En vooral niet googlen naar symptomen! :)

8. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Kwaaltjes komen en gaan bij mij ook inderdaad. En ik moest ook wachten tot (volgens mijn berekening) 8 weken en 6 dagen totdat ik mijn eerste echo had. Voordeel daarvan was en is wel dat je daarna nog maar even hoeft tot die 12 weken.
    Ik heb maandag een kloppend hartje gezien en mag nu volgende week donderdag alweer terugkomen voor de termijnecho! Dat scheelt wel enorm.

Daarbij heb ik al eens gelezen dat zodra er rond de 9 weken een kloppend hartje gezien is, de kans dat het daarna nog misgaat al een heel stuk kleiner is. Dat hielp mij wel, misschien helpt het jou ook om daar aan te denken :)

9. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Ik merk inderdaad dat eigenlijk iedere vrouw bang is dat het mis gaat. En inderdaad elk pijntje wat ik heb schrik ik van maar is denk ik een kwestie van je lichaam leren kennen. Ik herken nu al een aantal dingen waar ik me nu al niet meer zo druk om maak.
    wat fijn dat het goed gaat met je zwangerschap en dat je er nu lekker van geniet! Ik kijk er enorm naar uit om de kleine straks te voelen :) heerlijk lijkt me dat!
    Gelukkig ben ik nog niet misselijk (in ieder geval niet tot overgeven aan toe) ik hoop dat dat zo blijft.
    Heel veel succes met het verdere verloop van je zwangerschap en lekker blijven genieten!!

10. Zwennie

Zwennie Bekend lid

25 jun 2015
    738
    482
    63
    Wat fijn dat je jou ervaring met me deelt, en inderdaad zo kan je het ook bekijken :D
    heb inderdaad begrepen van mijn huisarts dat wanneer het eitje genesteld is tussen de 6 en 10 weken eigenlijk het meeste risico bestaat.. en deze is maar 8-10%. Dat was voor mij ook al een geruststelling.

Maar wat heerlijk dat je het hartje heb zien kloppen van de week en wat fijn dat je zo snel alweer terug kan om het hummeltje nog een keer te zien!
    Geniet er lekker van en ik wens je nog een fijne en voorspoedige zwangerschap!

11. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Dankjewel, jij ook!

Deel Deze Pagina