Goedemorgen, Ik ben op dit moment 11 weken en 2 dagen zwanger. Vannacht toen ik moest plassen, veegde ik ineens wat bloed af. Het was best wel wat, niet heel veel maar ook niet heel weinig.. Ik was enorm bang en dacht dat dit de voortekenen waren voor een miskraam. Ik heb het ziekenhuis gebeld en ik mocht meteen (midden in de nacht) langskomen voor een echo, want ik was erg in paniek. Toen de verloskundige het echoapparaat op mijn buik zette, kon ze zien dat het kindje nog leefde en aan het bewegen was. Wat waren we blij! Zij verklaarde dat het bloedverlies kon komen doordat de placenta dicht bij de blaas lag. omdat het midden in de nacht was, en ik opgelucht was dat alles nog goed was, heb ik hier niet verder naar gevraagd. Maar ben toch benieuwd of er meer dames zijn die dit hebben (gehad) of die dit herkennen? Kan dit verder geen kwaad? Of dat het bijvoorbeeld de placenta afkneld?
Ligt je placenta daarmee ook voor de uitgang van het geboortekanaal? Dat heb ik namelijk gehad, dan kan het kindje er niet op natuurlijke wijze uit. Bij mij is hij gelukkig omhoog gegroeid, maar de echoscopiste vroeg mij of ik bloedverlies had gehad waarop ik nee zei. Waarschijnlijk heeft dit hiermee te maken?
Hoi bvs, Hoe bedoel je dat eigenlijk of bloedverlies hiermee te maken heeft? Ik hoop dat de placenta bij mij ook wat omhoog gaat groeien. Maar ik ben bijna 12 weken zwanger dus het kan nog alle kanten op. Maar ik begrijp je niet helemaal van dat bloedverlies. Maakt dat wat uit dan, wel of geen bloedverlies? Ik heb er zelf echt geen idee van,...
Als je placenta voor de uitgang ligt heb je veel kans op bloedverlies bedoelt ze. Vaak groeit die toch nog naar boven
Zou kunnen dat het van de placenta afkomt, maar het kan ook heel goed "gewoon" een gesprongen adertje zijn. De placenta kan idd nog alle kanten op. Maar als ik je een tip mag geveb, ik zie ontzettend veel ( angstige ) topics van jou voorbij komen en uiteraard mag je die hier allemaal delen, maar onthoud: geen mens is het zelfde en wij overige forumgebruikers zijn geen deskundigen, we kunnen hooguit uit er ervaring tips of advies geven. De stress die jij nu ervaart is niet goed voor je kindje en niet goed voor jezelf, je moet op een gegeven moment ook gaan kunnen genieten. Kaart het eens aan bij je VK of gyn.
Bedankt voor de reacties. Ik weet dat jullie geen deskundigen zijn, maar wel ervaringsdeskundigen daarom vind ik het fijn om mijn angsten en vragen hier op het forum te kunnen delen. ik sta al onder behandeling van de pop poli, maar die zijn ook geen 24 uur beschikbaar. En ik ben vannacht gewoon erg geschrokken van het bloed, en had ook niet eerder gelezen over laagliggende placenta's e.d. ik ga vanmiddag even bellen met het spreekuur van de pop poli, maar was gewoon erg benieuwd of hier nog vrouwen waren die hetzelfde hebben (meegemaakt)
Ik vind het eigenlijk een beetje een vreemd verhaal... Ze liggen dan misschien dicht bij elkaar, maar je placenta zit aan de binnenkant van je baarmoeder en de blaas daarnaast. Ik zie niet zo goed hoe dat verband met elkaar zou houden en ik zie al helemaal hoe dat een oorzaak van bloedverlies zou kunnen zijn. Maar goed, ik ben geen medicus, ik pas alleen mijn eigen logica toe. Die snapt hier niks van... Heb er ook nog nooit eerder van gehoord trouwens.
Ik ben in het ziekenhuis geweest, en het klopt inderdaad dat de placenta over de baarmoedermond heenligt. Er kan een klein adertje gesprongen zijn waardoor het bloedverlies komt. volgens de verloskundige hoef ik me geen zorgen te maken. Alles zag er verder goed uit. als het goed is groeit de placenta op een gegeven moment wat verder een andere kant op. gelukkig maar, ben ik ook weer gerustgesteld