baby al 3 dagen minder voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloempje6, 8 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Het onderwerp zegt het al. Ik ben vrijdag nog bij mn vk gehad. Mn controles waren goed. Baby voelde ik nog goed enz. Vanaf zaterdag voel ik de baby minder. Ik voel haar wel, maar echt niet zoveel als eerst. Vrijdag lag ze al iets ingedaald met haar hoofdje. Kan het hiermee te maken hebben? Ben toch wat ongerust.. hebben meer hier mee te maken? Ben bijna 36 weken zwanger..

2. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Ik bedoel ik ben bij mn vk geweest..

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoe verder de zwangerschap vordert des te minder ruimte de baby krijgt waardoor je de baby dus ook minder voelt.

Als je het echt niet vertrouwd even vk bellen.

4. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Eens met Lovely.
    Bij twijfel zou ik echt even overleggen met je vk. Het kan wel met de termijn samen hangen.
    Succes!

5. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Het is heel normaal dat het wat rustiger word. Ruimte om te bewegen word erg krap nu en ze slapen ook meer. Als je het niet vertrouwd altijd aan de bel trekken. Liever een keer te vaak dan..

6. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Jaaa.. Heb ook wel veel last van wat buikpijnen.. Bovenin, en ook onderin.. Voel haar wel, maar wel minder dan vorige week.. En mn man laat ik wel eens mn buik luisteren en die hoort gewoon een goed hartslagje

7. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar dat bewegingen veranderen. Bij twijfel idd wel bellen! Al is het maar voor jezelf, de stress die ontstaat is niet goed voor je kindje.

8. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij twijfel altijd bellen!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Herkenbaar, ik voel hem sinds vorige weekmook ineens minder. Vorige week dinsdag vertrouwde ik het niet want toen vanaf maandagavond tot dinsdagochtend niet gevoeld en toen gebeld. Aan de ctg gelegen maar alles was goed. Op de echo was hij aan het bewegen en ik voelde niks. Ik ben d'r nu echt scherp,op, als ik het niet vertrouw dsn bel ik weer.
    Ook al weet ik dat de kleine steeds minder ruimte heeft maakt het je toch onzeker.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb op einde zwschap een keer of 4-5 aan ctg gelegen omdat ik minder leven voelde. De avond voor de bevalling ook een heel vlak/rustig ctg. Ik mocht naar huis omdat ik al rugpijn had en een paar uur later diende zoonlief zichzelf aan. Maar bij twijfel altijd overleggen!

11. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ik zou bij twijfel ook zeker bellen.

12. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Het kan anders voelen, maar het mag zeker niet minder worden. Ik zou dus gewoon bellen voor een ctg.

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik heb altijd het advies gekregen bij minder leven voelen, BELLEN ik snap dan ook niet dat men adviezen geeft als ach hoort erbij, en zal wel meevallen, of oo was hier ook, elke baby is anders maar als het ineens veel minder is en blijft dan MOET je bellen, liever teveel bellen als niet bellen en spijt krijgen.

dus mijn advies is bellen

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit is dus waar verloskundigen voor waarschuwen!!!!
    Het hartje horen kloppen geeft schijnveiligheid!! Het zegt niets maar dan ook niets over hoe het dan met de baby gaat. Bij minder leven moet altijd gebeld worden.
    Dat bewegingen op het eind ANDERS gaan voelen door minder ruimte is normaal. Maar bij MINDER bewegingen wil een verloskundige gebeld worden.

15. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Inderdaad, dat snap ik dus ook niet!
    Dat het bij de één niets heeft betekend wil niet zeggen dat het bij de ander ook zo is.

16. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Nou mijn vk zei maandag nog..als je hem maar 8 voelt is het al goed. Terwijl ik hem voorheen altijd 's nachts voelde zodra ik weer op bed ging liggen na het plassen, de ochtend, middag en avond een paar keer. Nu is het soms pas de middag dat ik hem eens voel.

Ik heb nu bijvoorbeeld weer erg slecht geslapen omdat ik hem sinds gisteravond niet meer voelde en van acht niet. Nu in de loop van de ochtend op bed 4x gevoeld en sindsdien is het weer stil. Ik heb nu voor mezelf besloten dat ik de ochtend nog even aankijk (moet ook weg) en als er nog niet veel beweging is ik weer ga bellen vanmiddag.

17. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eind van de zwangerschap ook al een paar keer aan de ctg gelegen. Zelfs had ik vooral toen hij wat ging indalen dat het wat minder sterk voelde dus ook veel onzeker geweest. Maar bij twijfel kun je altijd het beste bellen !

18. bloempje6

bloempje6 Actief lid

29 apr 2014
    419
    4
    18
    Dank jullie wel. Heb gisteravond de verloskundige gebeld en die is inderdaad gelijk komen kijken. Het moment dat ze er was en boelde, voelde ze haar bewegen, maar ik zelf voelde het niet.. Terwijl ik net meestal voelde. Dus heeft ze me doorverwezen voor een ctg.. Daar was alles goed op gelukkig, maar ik weet wel dat als ik het niet vertrouw ik gelijk weer bel. Ik was afgelopen dagen heel slap. Waarschijnlijk virusje, waardoor de baby zich waarschijnlijk ook rustiger hield. Ben weer even gerust. Vandaag heb ik haar ook wel even gevoeld weer. Hopelijk straks weer meer ☺️ Maar was inderdaad best wel spannend. Moet morgen sowieso naar het amc, dus als er wat is kunnen ze altijd daar nog even kijken!!

19. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dit is geen 'regel' maar een hulpmiddel.
    Als je je kleintje normaal een paar keer per dag goed voelt rommelen, en dat veranderd ineens, dan moet je bellen. Het gaat om verandering in wat normaal is voor je kindje.

20. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dan is het veranderd..want voel hem anders dan anders. Morgen heb ik een telefonische afspraak mat de gyn dus dan zal ik het wel eens aankaarten.

Deel Deze Pagina