Baby elk uur honger

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Jola81, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Mijn zoon van 2 weken oud houdt het steeds korter uit op de flesjes die hij krijgt, maar wil toch niet meer eten dan 80ml. Elke voeding bied ik hem 100ml aan, waarvan hij er 20 niet opdrinkt. Toch is hij een uur later weer wakker van de honger. 's Nachts houdt hij het anderhalf tot twee uur uit op een fles.

En het is echt honger. Als hij moe is, of krampjes heeft, klinkt hij heel anders. Ook wil hij geen speen of vinger, die werkt hij meteen zijn mond weer uit. Hij blijft ook huilen tot hij een fles krijgt.

Hij krijgt voornamelijk gekolfde borstvoeding, maar omdat ik nog niet genoeg melk heb (zeker niet als hij elk uur blijft komen), krijgt hij ook een paar keer een fles kunstvoeding.

Omdat hij zelf niet meer wil drinken dan die 80ml, weet ik niet zo goed wat ik nog kan doen. Maar er moet wel iets gebeuren, nu ben ik de hele dag alleen maar aan het kolven en voeden! Heb jij nog suggesties?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Misschien is het drinken te vermoeiend, je kunt eventueel een ander flesje of een andere speen proberen. het drinken moet ook niet te snel gaan, 15-20 minuten is ideaal.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina