Goedemiddag! 27 december had ik een miskraam, na bijna 6 weken zwangerschap (12 dagen overtijd). Ik was in het buitenland. Daar hebben ze wat onderzoeken gedaan, onder andere het HCG niveau gemeten. 4 dagen overtijd was dat 51, 11 dagen overtijd 331, dus erg laag. Met 12 dagen overtijd had ik de miskraam. Een vaginale echo 1 dag later wees uit dat mijn baarmoeder netjes schoon was. Ik heb 1 week gebloed en toen weer het HCG niveau laten meten op advies van de dokter daar. Dat was inmiddels gedaald tot 5,7, dus vrijwel verdwenen. Deze laatste test was op 4 januari. Van de week voelde ik mij echter weer 'zwanger'. Dus een test gehaald, en dinsdagavond (eigenlijk 1 dag voor NOD volgens de oude cyclus van 27 dagen) wees de clear blue een zeer duidelijk plusje aan! Een belletje naar clear blue levert de info op dat deze test vanaf een hcg niveau van 50 pas kan meten. Ik begin dus voorzichtig te geloven dat ik weer zwanger ben. Maar wilde jullie toch vragen of het mogelijk is dat de clear blue test nog het restant hcg van vorige keer leest, ook al moet dat inmiddels wel heel laag zijn. Kunnen jullie me meer duidelijkheid verschaffen? Dan kan ik hopelijk stilletjes aan gaan juichen. dank, Véronique
Hoi Veronique, een bloedtest is vaak betrouwbaarder dan een urinetest qua hCG niveau, dus ik denk ook echt dat je weer zwanger bent als de urinetest een plusje aangeeft! Gefeliciteerd. Groetjes Brigitte