geel water uit de kraan

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vanavond toen ik flessen wilde uitkoken vond ik t water wel erg geel eruit zien in de pan...
    Dat bleek dus ook geel te zijn toen ik de kraan in de keuken opendeed. Even daarvoor mn kindjes de fles gegeven... in gekleurde flesjes :( mag hopen dat ze dat niet hebben binnen gekregen? ! Wel doorgekookt maar dan nog... ook gekookt was het nog steeds geel.
    Nu net boven in de badkamer kwam er gedurende een minuut ook geel water uit. Rook beetje naar het riool.
    Ik weet nu dat we dit vaker hebben. Het is me ook een paar x bij het douchen opgevallen. Dat het water onder me zo geel leek. Maar ik dacht dat mn dochter misschien plaste of dat mijn haarverf af gaf...

Heb de water leverancier gebeld. Waren niet bekend met een storing. Moest kranen 10 min laten doorlopen.
    Als t morgen nog zo is moet ik bellen.

Herkent iemand dit?
    Vertrouw t water niet meer om aan mn kindjes te geven. Morgenochtend meteen spa blauw inslaan.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

He bah, wat vies! Zou het ook zeker niet drinken inderdaad. Heb je een Facebook-pagina van de buurt of de plaats waar je woont? ff navragen of meer mensen er last van hebben.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    He jasses! :(
    Nee, ik heb dat nog nooit gehad.
    Kan het niet aan de leidingen liggen?

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oh gets zeg. :(

5. Catherine11

27 mei 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook wel eens, soms zo erg dat het bruin is.
    Dit is wat ik erover gevonden heb
    Waterbedrijf Vitens

6. sunshineS1976

Volgens man niet...
    "Maak je niet druk " is t enige wat ik naar mn hoofd krijg.

7. sunshineS1976

Niet dat ik weet maar heb het nu wel op tijdlijn geparkeerd van de wijkagent dus dan lezen hopelijk ook veel mensen het... thnx voor het idee!

8. sunshineS1976

Dat is idd precies wat delta me ook vertelde.
    Maar ik weet nu dat het vaker voorkomt en dat hoort toch niet lijkt me?

9. Catherine11

27 mei 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het koken werkt trouwens alleen tegen bacteriën en dus niet tegen die chemicaliën als ijzer en mangaan. Daardoor was het water na het koken nog steeds geel

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Je kunt toch ook even bij wat buren navragen?
    Dat zal vlugger gaan als fb neem ik aan.

11. sunshineS1976

Ja maar niet om half 12 meer ;)

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Wij hebben het hier ook gehad, al snel werd het bruin maar er bleek dan ook ergens een leiding compleet kapot te zijn. Misschien is de leiding ergens bij jullie in de buurt er slecht aan toe, toe aan vervanging of zo.. Hier had de hele wijk er last van maar de één minder dan de ander. Ik mocht er in ieder geval geen flesjes mee maken van het waterbedrijf.

13. sunshineS1976

Nee dat kan ik me voorstellen...
    Ik ga straks bij buren informeren. Delta gaat pas actie ondernemen als er meer klachten uit de buurt komen lijkt me.

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Hebben wij ook gehad! Ik was toen zwanger. Ik heb er duidelijk niet van geleerd want ik nam me toen voor dat ik savonds altijd wat water in de koelkast zou zetten. Stom! Nooit gedaan!
    Nu zit er altijd nog wel wat in de waterkoker dat ik zou kunnen koken voor een flesje maar toch!
    Ik ga toch maar een klein flesje spa blauw In de koelkast zetten voor noodgevallen.

Is het water inmiddels al weer helder TS?

15. sunshineS1976

Ja het is weer helder maar toch vertrouw ik het niet?
    Zouden jullie het weer drinken als het helder is? Krijg toch de kriebels...

16. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik zou het voorlopig eerst maar in de gaten houden en niet drinken.
    Als je kraanwater bruin of geel is dan zal er toch wel een oorzaak zijn.
    Stel dat er ergens een leiding kapot is dat heb je misschien wel kans dat het de ene keer schoon uit je kraan komt en de andere x niet.
    Als het nog een keer voorkomt en je buren het ook hebben gehad dan zou ik toch gaan klagen bij de delta. Dan zullen ze het toch moeten gaan onderzoeken.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Controleer eerst dit dan kunnen beide partijen jij en het waterbedrijf niet zeggen dat het aan de andere ligt.

Hoe kan je weten of het water bruin uit de waterleiding komt? Of dat het probleem in je eigen woning ontstaat?
    Vlak bij de watermeter vind je een aftapkraantje. Meestal is het van koper. Als je daar water aftapt komt dit zo goed als rechtstreeks uit de waterleiding. Omdat het aftapkraantje maar zelden gebruikt wordt, laat je best eerst wat water weglopen om het kraantje door te spoelen.

Als je dus vuil water krijgt in de keuken of in de badkamer, is het goed om ook water af te tappen aan dat aftapkraantje. Als je het water in een wit potje opvangt, kan je heel goed zien of het ook een kleur heeft. Als dit het geval is, kan het waterbedrijf het probleem voor je oplossen door de leiding te spoelen.

Soms ontstaat de kleur pas als het water een uurtje gestaan heeft. Dit is het geval als het ijzer eerst nog opgelost was in het water. Het zal pas bruin worden door het contact met zuurstof uit de lucht.

Als je bruin water krijgt aan een kraan in de keuken of in de badkamer en NIET aan het aftapkraantje, dan ontstaat het probleem binnenshuis. Het heeft in dit geval geen zin om naar het waterbedrijf te bellen. Je kan dan beter contact opnemen met de loodgieter.

18. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Wij hebben dat ooit gehad toen waren ze een straat verderop met werkzaamheden bezig en dat zorgde voor een bruine kleur in onze waterleiding

19. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Wij hadden dat vorige week. Ze zijn hier de leidingen aan het doorspoelen.

20. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dit dus.
    Krijgen wel altijd een schrijven vooraf dat dit kan gebeuren.
    Hier nog nooit gehad iig ook niet tijdens doorspuiten van de leidingen.
    Er stond overigens in de brief dat de verkleuring evt geen kwaad kon.
    Even de kraan laten lopen en klaar.
    Geel vind ik trouwens zeker wel een ander verhaal zeker als het ruikt naar riool.

Deel Deze Pagina