Borstvoeding en tandjes?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Esli, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik kon er zo snel geen onderwerp over vinden, dus vandaar even een nieuwe.

Sinds een paar dagen beginnen bij Angelina 2 tandjes door te komen, je ziet ze al duidelijk zitten en met m'n vinger kan ik 1 ook al flink voelen, is al aardig scherp. En nu krijg ik dus al aardig spookbeelden van bijten, bloedende tepels etc. En hoor ik gelijk om me heen 'oh dus nu moet je stoppen he, anders bijt ze je'. :(

Maar ik lees hier zat verhalen van mama's die een jaar of langer bv geven en ik neem toch aan dat die kindjes al aardig wat tandjes hebben?! Hoe hebben jullie dat gedaan dan, heeft de kleine jullie nooit gebeten? Zie ik spoken?

Oftwel, wie heeft tips en trucs om de bv wel gewoon vol te kunnen houden ondanks de tandjes?

Bedankt!
    Ilse

2. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hoi Esli,

Wat leuk dat je dochter nu tandjes krijgt, lijken ze meteen een stuk wijzer.
    Boaz kreeg met 7 maanden zijn eerste tandjes en is meteen doorgegaan met de rest. Hij heeft er nu zo goed als 5!

Hij bijt sinds hij de tanden heeft gekregen niet meer, daarvoor deed hij het wel eens. Ik denk dat het jeukt of zeer doet en dat hij daarom beet.
    Ik heb gewoon een paar keer 'au' geroepen op het moment dat hij beet en koppelde hem dan af. Meeste kindjes snappen na een paar keer dat ze dus beter niet kunnen bijten als ze willen drinken.

Overigens bijten ze vaak pas nadat ze klaar zijn met drinken (dus genoeg gehad hebben). Tijdens het drinken kunnen ze in principe niet bijten als ze goed zijn aangelegd, aangezien de tong over de ondertanden ligt tijdens het voeden. Ze zouden zich anders zelf zeer doen.
    Goed opletten dus als je merkt dat ze i.p.v. drinken begint te sabbelen.

Succes!

3. appeltje

appeltje Niet meer actief

Nou, hier zijn sinds een maand de eerste en sinds 2 weken de tweede tand door en daar merk ik helemaal niets van qua drinken. Het zijn ondertandjes, dus als je kindje drinkt legt hij daar zijn tong overheen.
    Met boventandjes is het een ander verhaal, maar het wil niet zeggen dat ze per defnitie gaan bijten als ze die hebben. En als het een keer voorkomt (zeker bij het doorkomen vinden ze het lekker om overal op te bijten) op een resolute toon "Nee, niet doen!" zeggen, afkoppelen en dan weer aanleggen. Meestal leren ze het dan direct af.

4. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Dat had ik inderdaad zelf ook bedacht, bij de ondertandjes ligt de tong erboven, dus dan ben ik nog even 'veilig'. ;)

Dat ze overal op wil knagen heb ik gemerkt, echt alles moet er aan geloven, wat ze maar binnen dr bereik vindt, gaat dr mond in. Meestal mijn handen, maar als ze de kans krijgt ook mijn neus! Levert soms hilarische foto's op in elk geval ;)

Bedankt voor de tips vast!

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn zoontje heeft nu 4 boventanden.
    Ik merk daar helemaal niets van, hij heeft mij 1x gebeten,ging per ongeluk.
    Als je kind een goede drinktechniek heeft,merk je van de tanden niets.

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam

Deel Deze Pagina