Erg pijnlijke buik 3e zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Eva2011, Sep 6, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Mijn eerste twee zwangerschappen heb ik eigenlijk geen klachten gehad afgezien van de normale kwaaltjes. Maar deze zwangerschap bestaat vanaf het begin uit extreme buikpijn.

Vanaf de eerste week dat ik er achter kwam zwanger te zijn kon ik al niet meer op mijn rechter zij liggen (mijn normale slaappositie) en het wordt steeds erger.

De placenta ligt achter tegen mijn ruggengraat, en ik heb weinig buikvet. Elke beweging van het kindje, vooral nu hij minder ruimte heeft, doet enorm veel pijn.

Gisteravond leek hij zich uit te rekken en kwam er een bultje van zo'n 5 cm onder mijn rib. Ik gilde het gewoon uit en pakte dat voetje (?) en duwde het terug.
    Iedereen kijkt ook vol verbazing naar de uitsteeksels op mijn buik als hij weer eens aan het draaien of schoppen is, ik zie de contouren van mijn kindje, zijn kontje, ellenboog, voetjes...

Is dit herkenbaar voor iemand?

Ik weet dat een tweede of latere zwangerschap ivm vroegere verweking van de banden bijvoorbeeld eerder bekkenklachten op kan leveren, maar deze buikpijnen vind ik toch erg vervelend worden. Lig de hele avond "au" te roepen en te puffen als hij weer eens gaat draaien en lig elke nacht tot halverwege de nacht wakker. Als hij eindelijk rustig wordt kan ik nog een paar uurtjes slaap pakken.

Ben ondertussen zo uitgeput dat ik vanmorgen de hele ochtend op de bank heb liggen slapen. (Eindelijk!)

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Ohja, VK zegt dat het normaal is, ivm placenta locatie en weinig buikvet, maar hoop op wat herkenning en evt tips...

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Heb zelf die ervaring van pijnlijke gevoel bij mijn eerste en enige zwangerschap gehad. Blauwe plekken gevoel, gevoel van klem liggen, elke beweging eigenlijk pijnlijk. Tijdens Guo kwam aap uit de mouw.. Ik had praktisch geen vruchtwater :(

4. jolien 1986

Oh ik had trouwens ook weinig buikvet. Bmi van 17 ofzo

5. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hier juist voldoende vruchtwater, bij de eerste twee ruim vruchtwater. Maar wel grote kindjes, een 10 en een 9 ponder gebaard op 42 en 41 weken.
    Dit kindje loopt nu (nog) op schema 30/31 weken. De andere twee groeiden extreem in de laatste weken.

(BMI 19)

6. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

@jolien 1986 Het voelt inderdaad alsof je continue met kneuzingen rond loopt.

Wat heb jij er aan kunnen doen om het iets te verzachten?

7. jolien 1986

Beetje masseren, in bad. Languit gestrekt liggen. Zwemmen

Verder ben type niet piepen maar doorgaan. Leefde ik met gedachte dat bevallen vast meer pijn doet en vanzelf over zou gaan. Ondertussen was ons huis opgeleverd dus veel afleiding

Ons meisje is met 36 weken gehaald en woog maar 2400 gram

8. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Irl piep ik ook niet zo gauw :rolleyes: maar hier kan ik iig lekker spuien hahaha

Dank je voor de tips! Vanavond ben ik alleen thuis, op kinderen na, dus als zij slapen ga ik het bad maar vullen :)

jolien 1986 likes this.
  9. Wij2018

Wij2018 Actief lid

Jul 21, 2018
    465
    156
    43
    Female
    Mijn eerste zwangerschap was ook zonder klachten, maar mijn huidige zwangerschap bestaat al vanaf week 6 ontzettend veel buikpijn (en een reeks andere klachten)

Werken gaat hier niet. Rust en goed voor mezelf zorgen maken dat het leefbaar blijft.

Sterkte!

10. jolien 1986

Even spuien en herkenning vinden is heerlijk en lucht ook wel even op. Haha
    Veel plezier in bad ;)

Eva2011 likes this.
  11. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Dank je. Jij ook!

Wij2018 likes this.

Share This Page