Zo. Misschien ben ik een hele grote uitzondering. Sinds een week heb ik verlof. Aantal weken naar uitgekeken omdat ik vooral heel erg moe was. Wilde perse met 36 weken ipv 34 weken zodat ik straks twee weekjes “extra” heb en mij lichamelijk fit voelde. En nu ik verlof heb verveel ik mij te pletter. Word er heel onrustig van. Alle wasjes gedaan, de afwas en ga zo maar door. Wanneer ik normaal werk vermaak ik mij in de weekenden prima met Netflix of iets dergelijks. En nu blijf ik maar eindeloos scrollen. Omgeving is overdag gewoon aan het werk uiteraard, dus daar kan ik mij ook niet mee vermaken. Probeer hier en daar een boodschapje te doen, heb ik mijzelf weer half uurtje vermaakt. Maar ik ben zoveel “niets” doen echt niet gewend. Herkenbaar voor iemand? Of iemand nog leuke niet-verveel tips?
Boeken lezen Iets knutselrn/maken voor de kleine Lunchen met vriendinnen Wandelen Legpuzzels maken Netflix Slapen
Bij mij op de koffie komen Heb je geen hobby? Voor de rest weinig tips voor je aangezien mijn verlof niet anders werd ingevuld dan normaal (vooral tbm en kinderen verzorgen en huishouden blijft doorgaan helaas)
Ik zat indertijd vooral de hele dag voor de TV met mijn hand in een zak mini-mars. Het is niet aan te raden uiteraard, maar het was de beste tijd van mijn leven...
Wacht maar tot de kleine er is, dan wil je soms dat je even lekker niks hoefde te doen Zet iig de radio aan op de achtergrond.
Mijn grote hobby is natuurfotografie maar ik zie het nu niet zitten om nog alleen het bos in te gaan bijvoorbeeld. Vooral omdat het ergens de afgelopen dagen in mijn rug is geschoten en ik dus moeizaam loop als een obese pinguïn. Het is mijn eerste kindje dus verder ook nog geen andere kindjes te verzorgen. Huishouden is nu ook al gedaan. Ben doordeweeks voornamelijk alleen, dus zo veel huishouden heb ik ook niet.
Haha dat zeggen alle mama’s in mijn omgeving! Dus ik probeer er ook wel optimaal van te genieten met die gedachte in mijn achterhoofd. Heb inderdaad wel lekker muziekje op staan en de raampjes open, want het was wel echt lekker weer. Ook nog boodschappen gedaan op de fiets.
Oh herkenbaar! Bij mijn oudste was ik rond de 26 weken gestopt met werken ivm verhuizing 100 km verder op. Met 36 weken ben ik bevallen. De weken er tussen waren vreselijk saai. Ik zou nog zoveel mogelijk met vriendinnnen afspreken voor zover mogelijk. Verder niet echt tips.
Wat ik overigens wel heerlijk vind is dat ik nu lekker uurtje op de bank kan liggen en de kleine uitgebreid voel trappen en bewegen. Daar kan ik echt van genieten. Als je aan het werk bent ben je daar toch een stuk minder bewust mee bezig.
Ik heb de achterstand die ik had in mijn fotoboeken weggewerkt . Verder veel gewandeld en gefietst omdat ik wilde voorkomen dat ik in die paar weken nog mega zou uitdijen . (Maar dat is denk ik geen optie als je door je rug bent gegaan) Ook heb ik onze kledingkasten minutieus uitgemest en heel veel weg gedaan. Wat ik niet heb gedaan maar een volgende keer wel zou doen. Zorgen dat de vriezer vol ligt met lekkere en gezonde maaltijden zodat je in de kraamweek en de weken erna altijd makkelijk iets te eten kunt pakken.
Oh dat weet ik nog heel goed. Wat verveelde ik mij.... hahaha. Luxeprobleem natuurlijk. Ik had op een gegeven moment een soort vast stramien elke dag. Eerst uitslapen, dan heerlijk uitgebreid douchen, beetje in huis poetsen, dan van 11-14 uur series kijken op tv, dan boodschappen halen voor de avondmaaltijd, deze bereiden en dan was de dag aardig om. Ik las ook veel in die tijd.
Vergeet niet om er filmpjes van te maken Puzzelen is op zich wel lekker ontspannend, maar het moet maar net je hobby zijn. Ik zelf zat wat te gamen op de pc en guitar hero te spelen.
Als je van fotografie houdt , kun je misschien een boek of onlinecursus over babyfotografie lezen. Zodat je alvast ideeen opdoet over welke foto's je van de baby kan maken. Het is in feite ook een beetje natuurfotografie zo'n baby Zelf heb ik in mn verlof een geboortebord gemaakt, het geboortekaartje ontworpen en vlaggetjes voor op geboortecakejes en voor in huis gemaakt... alles in dezelfde stijl, ik had echt tijd over
Dat van die babyfotografie vind ik een hele goede! Dankjewel! Ga morgen meteen even het internet afstruinen. Geboortekaartjes zijn ook een goede. Hebben wel veel inspiratie opgedaan maar nog niet iets uitgekozen.
Ooit geprobeerd toen ik in de WW zat en dat bleek niets voor mij met mijn twee linkerhanden. Leek mij wel leuk!
Filmpjes maken doe ik zeker! Vind het ook echt leuk om te zien dat het bij 24/25 weken kleine schopjes waren. En nu op film lijkt het net die befaamde scène uit Alien. Hahaha en moest meteen lachen bij Guitar Hero! Ben echt een beelddenker en volgens mij ziet een hoogzwangere vrouw die dat speelt er echt geweldig uit!
Dit was ook mijn plan! Maar misschien dat mijn rug de komende dagen nog bijtrekt en dan neem ik het er alsnog van. Want verder op lichamelijk gebied ben ik gewoon nog echt wel fit, hele zwangerschap ook gewoon lekker stevig doorgewandeld en gefietst. Vind het dan ook wel zonde om nu als een zoutzak op de bank te zitten.
Ja! Want je kunt er zulke leuke dingetjes ook mee maken voor de kleine. Heel veel leuke rammelaars etc. voorbij zien komen.