Weet niet hoe betrouwbaar, maar hier wordt wel aangeraden vanaf 35 op iets anders over te stappen. Bekijk bijlage 667135
Ja klopt dat is wat mijn huisarts mij ook verteld heeft idd. Ik heb begin van dit jaar de pil gevraagd en gekregen omdat ik ivm met reis naar China mijn menstruatie wilde uitstellen. En toen zei hij dit idd. Goed voor kortdurend maar daarna liever niet meer
Hier gestopt met de pil en koperspiraal laten zetten. Dat deed absoluut geen pijn. Nu helaas wel ei pijn. Kan met moeite zitten en seks is al helemaal niet te doen van de pijn. Eenmaal gesprongen ben ik wel van de pijn af. Hoop dat het wel wat minder word... 3e eisprong net gehad na de spiraal zetten
Klopt. Een van de redenen waarom ik ook gestopt ben, bovendien ben ik nu ook wat te zwaar en dan is het helemaal niet goed.
Heel herkenbaar. Ik vraag me wel eens af of het verband heeft met mijn onvruchtbaarheid. Ik neem tegenwoordig een pcm en dat helpt iets. De pijn duurt ook echt een paar dagen en soms heb ik echt een pijnlijke aanwijsbare plek die ik niet ik kan drukken. Ook vrijen is dan erg pijnlijk.
Heel herkenbaar en alhoewel ik het heel vervelend vind voor jullie, ben ik wel blij te lezen dat ik niet de enige ben en het dus blijkbaar wel "normaal" is.
De pijn is zeer herkenbaar. Ik voel het zeuren een paar dagen van te voren en tijdens de dag van de "sprong" zijn er soms uren dat ik amper rechtop kan staan. Voordeel is wel dat ik mijn cyclus dus erg goed kan volgen. Bij mij is het nu trouwens, met ouder worden en na derde bevalling vorig jaar, minder aan het worden. Eerder had ik het elke maand, nu is het ook wel een maand "goed te doen". Dus er is hoop misschien... Misschien is de minipil/cerazette een optie voor je? Dat mag vaak nog wel boven de 35-40 jaar omdat het geen oestrogeen bevat. Je behoudt wel een cyclus en (meestal) ook je ovulatie, maar het wordt wel allemaal minder en minder pijnlijk. Voor mij was het niks omdat ik bijna voortdurend licht bloedverlies bleef houden, maar de pijn was wel weg die maanden.
Wat vervelend dat je te maken hebt met onvruchtbaarheid, ik herken dat alleen is het bij ons mijn die te maken heeft met onvruchtbaarheid. Ik vind het heel erg vervelend om te zeggen maar ik zelf ben juist heel erg vruchtbaar en heb een hele grote voorraad van follikels/eicellen mijn AMH is boven de 6 wat erg hoog. En elke maand heb ik last van een pijnlijke eisprong de ene keer wat meer als de andere keer..... Een pijnlijk aanwijsbare plek heb ik niet ik heb gewoon een enorm strak/opgeblazen gevoel in mijn onderbuik.
Ja elke maand heel erg last zelfs tot bijna flauwvallen aan toe. Het komt bij mij ineens heel heftig opzetten dat ik bijna lig te huilen van de pijn en moet direct pijnstillers innemen en dan zakt het na een tijdje weg en dan gaat het weer. Het is bij mij niet dagen zeuren maar ineens patsboem heel heftig. Het straalt dan ook door naar mijn rug en benen. Maar als het voorbij is heb ik er daarna niet echt last meer van. Toen ik een tijd geleden met mijn vriendin aan het shoppen was kwam het ineens opzetten maar de pijn was zo heftig dat ik bijna flauwviel en het zweet mij uitbrak. Ik heb in een restaurant op de tafel moeten hangen om niet weg te zakken en mijn vriendin is snel paracetamol gaan halen.
Ik merk eigenlijk juist dat het erger lijkt te worden nu ik ouder wordt (wordt 36 in december). Deze maand heb ik ook al paar dagen van te voren al vanaf maandag dat ik merk dat het eraan zit te komen, vandaag is het echt het ergste, lopen, zitten alles doet "zeer". Zelfs mijn dochter straks van school halen doe ik met de auto terwijl dat maar een stukje lopen is op dagen zoals vandaag dan redt ik het echt niet om helemaal te lopen en weer terug. Ik zie die andere moeders dan altijd kijken "wat een onzin dat ik voor een klein stukje met de auto kom". en dat snap ik dat is het ook wel maar vandaag kan dat even niet anders, ja mijn man werkt thuis vandaag kan even vragen of hij tijd heeft om straks op en neer te lopen.... Dat van de minipil/cerazette ga ik opzoeken, dank je wel voor de tip!
Jeetje heftig hoor! Ook erg vervelend dat je het niet echt voelt aankomen en dat het dan dus op de meeste ongeschikte momenten kan komen opzetten vanuit het niets. Ik heb dan ook altijd een paar dagen echt een enorm opgezette buik moet ik echt de knoop van mijn broek losmaken.....
Nou dat heb ik eigenlijk niet, soms denk ik wel nou hij gaat er binnenkort aan zitten te komen maar dan nog is het ineens heel heftig en niet constant een zeurende pijn. Heb ook al op mijn werk gehad dat ik niet lekker werd of midden in de nacht wakker wordt van de helse pijn en dan moet ik pijnstillers innemen en dan na een half uurtje is dat hele pijnlijke weg en kan ik weer redelijk functioneren. Het is bij mij wel gekomen nadat ik aan de koperspiraal ben gegaan, toen ik stopte met de pil jaren geleden om zwanger te worden had ik het namelijk niet maar sinds 2 jaar heb ik die koperspiraal en sindsdien is mijn eisprong erg pijnlijk.
Ik had het ook heel erg, pijnlijker dan ongesteld zijn. Nu ben ik vervroegd in de overgang (en op advies ha aan de pil al 2 jaar, ben 37! Das raar) en heb ik er geen last meer van. Ik zette altijd een infraroodlamp op de pijnlijke plek, dat hielp goed! Voor 3 euro bij de kringloop gekocht. Zie ze regelmatig staan.
Heb eens even zitten kijken naar DIM maar dat klinkt goed idd. Mag ik vragen welke en welke dosering jij neemt?
Hier ook een megapijnlijke eisprong. Ik spuit de prikpil op die manier heb ik er helemaal geen last meer van. Ik wordt ook niet meer ongesteld dus helemaal mooi
Ik heb het sinds een paar maanden.. Maar ik heb al zoveel gedoe gehad met alles, dat ik blij ben dat het alleen pijn is nu.. heb poliepen gehad, veel bloedverlies, veel bacteriële infecties.. nu spiraal eruit laten halen en bovenstaande is ver voorbij, alleen dus pijnlijke ovulatie.. maar is nog goed te doen gelukkig
Geen oplossing maar wel erg herkenbaar. Toen ik jaren terug gestopt was met de pil ben ik er op een zondag mee op de dokterspost beland omdat ik dacht dat ik een soort van doodging, haha. Achteraf natuurlijk erg beschamend
Ik neem die van holland en barret. 2 maal daags; https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/aov-1029-indole-3-carbinol-dim-60045750?skuid=045750 Helaas vaak uitverkocht. Je kan hem ook bij bol of de online drogist bestellen. Een combinatie van beide supplementen versterken elkaar wat een veel betere resultaat geeft.