Bijna 7 maanden verder

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LesleyS, 13 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    En in de afgelopen maanden al best wat topics geopend.

Ik moet zeggen dat een hoop van jullie adviezen, tips en steunende woorden me echt door een hele lastige tijd hebben geholpen. Ik wil jullie daar via deze weg alsnog voor bedanken.

Dit topic is ook een beetje bedoeld voor de pas geboren mama's in opleiding :) Ik kan uit ervaring vertellen het wordt echt beter!!! Hou vol, praat,huil, vraag om hulp en oh zo belangrijk probeer goed voor jezelf te blijven zorgen.

Ik heb toch de officiƫle diagnose (lichte) PND gekregen en merk nu dat ik stabiel ben. Ik ben weer omhoog aan het krabbelen. Met veel therapie en sport, de hulp van mijn ouders gaat het steeds beter.

Ik ben er nog niet want merk dat ik het nog heel spannend vind om een dag alleen met mijn moppie te zijn. Wat nou als ze weer zo gaat huilen zoals in de eerste paar maanden? Mijn schatje wilt graag kruipen maar komt geen centimeter vooruit :) dit levert een hoop frustraties op. Ook is mijn kleintje geen kindje die je in de box kan leggen. Wilt ontdekken, zien, voelen, ervaren. Doordat ik het te goed wil doen ervaar ik nog vaak gevoelens van doe ik het wel goed.

Sinds twee weken rommelt ze erg met haar slaapjes op de dag en nacht. Ik wil dit dan zo graag verklaren, waarom ineens de verandering en wat kan ik doen.

Ben benieuwd naar ervaringen van andere moeders die merken dat het steeds beter gaat, misschien stiekem toch ook wel tips? :)

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Ja, ons moppie is morgen 7 maanden, wat is het snel gegaan als ik erop terugkijk :) Hier is het ook veel tijgeren (achteruit), rollen, draaien, niet alleen willen zijn en brabbelen.. gelukkig slaapt ze wel goed, maar de eerste echte driftbui hebben we ook al meegemaakt. Ik heb geen ervaring in dat het nu beter zou gaan dan in het begin, wij hebben gelukkig een gemakkelijk meisje. De eerste weekjes huilde ze wel erg veel en voelde ik me ook wel onzeker, maar dat was gelukkig na switchen naar Comfort voeding verholpen. De veranderingen in slaap ed is erg normaal, dat hoort bij de ontwikkeling, gewoon in meegaan en je ritueeltje aanhouden. Vooral lekker genieten is mijn tip :D

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn tip bij een goede dag; geniet er bewust van.

Mijn tip bij een slechte dag; aan elke dag komt een eind, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen.

En probeer niet alles te verklaren, het zijn babys. ;)

4. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Dit dus. Ook ik vond de eerste 6 maanden ontiegelijk zwaar, en ook bij mij werd een milde PND vastgesteld. Ik ben in het verleden depressief geweest dus helemaal verbaasd was ik niet. Ik ben uiteindelijk aan de medicatie gegaan en daarmee gaat het nu stukken beter.
    Ik vind het nog steeds moeilijk me over te geven aan de onvoorspelbaarheid dat het leven met een klein kind geeft. Net als je denkt dat je in een ritme zit, verandert er weer iets en dat vind ik soms moeilijk. Je moet echt mee bewegen. En daarom vind ik wat Averlhach zegt ook zo goed: geniet van de goede dagen, weet dat er aan de slechte ook altijd weer een eind komt, en zoek niet steeds naar verklaringen, dat geeft een hoop rust.

Enne, onze dochter is nu 14 maanden en inderdaad, het wordt echt leuker!

Deel Deze Pagina