Zaterdag heb ik het formulier binnen gekregen voor het regelen vaan kraamhulp. Ik kan voorkeur voor kraambureau aangeven enzo. Maar waaraan merk ik wat goed is? Iemand gouden tips om op te letten of op op het formulier te zetten? gr. Miranda
Vraag mensen om je heen hoe hun ervarigen waren.. zo heb ik het ook gedaan. Je kent vast wel mensen die ook zwanger zijn geweest en vraag hun welke ze hebben gehad en hoe hun ervaringen waren
Je kan ook bij de vk vragen waar ze het meeste/liefste mee werken. Bij mij was dat het bureau waar ik van andere vrouwen ook alleen maar positieve dingen over hoorde. Laatst had iemand hier ook een link waarbij je je regio aan kon geven en dan kreeg je een heleboel bureau's bij jou in de buurt te zien met een cijfer. weet alleen de link niet meer.
Ik heb mij ook aangemeld bij Naviva, omdat dit toch een vrij grote en bekende organisatie is en omdat ik een paar mensen ken die ook kraamhulp van deze organisatie hebben gehad. Maar ik vond het ook moeilijk om een keuze te maken hoor.
Ik heb aan de verloskundige gevraagd waar hun voorkeur naar uitging en dat waren twee bureau's, daarvan degene gekozen die me het meest aansprak.
ik heb aan mensen in me omgeving gevraagt waar zei zaten en ik kreeg een lijst met namen van buro,s en ben ook via internet gaan kijken welke me het meest aansprak
zelf heb ik gekeken op de site van mijn zorgverzekeraar en kijken wat daar het beste uitkwam, toen ben ik wezen kijken op de site van het kraambureau en heb ik me aangemeld.
Ik twijfelde ook zo , kon uit 10 verschillende kiezen van m'n zorgverzekeraar! In het begin neigde ik naar DAT , later begon ik ineens te twijfelen (hormonen?) en toen heb ik advies gevraagd aan m'n vlos en die gaf aan dat hun altijd fijn gewerkt hadden met DAT . Wel een wat kleiner bureau, maar de laatste tijd hadden ze met de hele grote (de waarden en de eilanden hier) dat ze toch wel erg veel wisselingen hadden van kraamverzorgsters. Ik zelf had zoiets van 'klein = knus' , slaat misschien nergens op maar op papier zeggen ze verder allemaal hetzelfde. Zoveel mogelijk 1 kraamverzorgster, flexibele uren etc etc . Dus ik had er ook veel moeite mee. Maar oke, DAT voelt momenteel goed en het blijft gewoon altijd afwachten of het klikt met de kraamverzorgster...
Dank jullie wel dames voor mee denken en tips. Heb me vk gevraagt welke hun goed vinden..hadden ze wel verteld maar was ik natuurlijk alweer vergeten Het is Evean geworden. Eentje die de gehele kraamtijd blijft..en 1 kat gedoogd bedankt
tis toch ook vaak zo dat je verzekeraar er eentje aanwijst voor je. En dat je dan geen keuze hebt? Tenminste zoiets zij onze verloskundige.
dat is gedeeltelijk waar, iedereen die kraamzorg nodig heeft wordt door de verzekering op een zorgveiling gezet ook als je zelf al een kraambureau hebt aangevraagd, je komt er met je postcode op te staan bv 9961 vermoedelijke bevallings datum week 6 je moet als kraambureau dan op de gene bieden wie het hoogste heeft geboden krijgt de zorg maar stel je voor dat je al een kraam bureau hebt en die heeft als maar 5 euro per uur geboden dan krijgen zijn nog de zorg en voor 5 euro per uur.... this zo krom dat iedereen zo op internet wordt gezet door de verzekerings bedrijven! iedereen garandeerd 1 kraamverzorgster maar bind ze er echt niet op vast het kan kan op een terleurstelling uitkomen! liefs
Nee hoor...licht misschien aan de verzekerings maatschappij. Maar ik werd door verwezen naar een verzorgings instelling waar alle kraambureau's in mijn omgeving bij zijn aangesloten. Dus altijd verzekerd vaan kraamzorg. Nou kreeg in een formulier thuis voor wat gegevens (sofi nummer, huisdiere, aantal kids etc. ) en daar kan je ook je voorkeur op aangegeven..voor bv een kraambureau of zelfs een bep.persoon bij een kraambureau. Vandaar!
Dit zal afhankelijk zijn van je verzekeraar. Want de mijne doet dat in elk geval niet. Sterker nog: ik moest van m'n verzekeraar maar zelf uitzoeken bij welk kraamzorgburo ik me wilde aanmelden en zij zien dan tzt de rekening wel tegemoet (heb een restitutie-verzekering, geen natura-verzekering). Leverde nog wel wat problemen op trouwens, want het kraamzorgburo wilde een bevestiging van mijn keuze van de verzekeraar, maar de verzekeraar gaf die bevestiging dus niet, omdat ze het geheel aan ons overlaten Uiteindelijk heb ik dat gelukkig ook duidelijk weten te maken bij het kraamzorgburo en daarna was alles zo geregeld Ik heb het ook aan de VK nagevraagd, welke we nou het beste konden kiezen, want wij kwamen er ook maar niet uit. Het antwoord van mijn VK was juist dat zij niet echt een voorkeur hebben, omdat de zorg (en hoe tevreden je er mee bent) vooral afhankelijk is van de kraamverzorgster zelf en (veel) minder van het buro waar ze voor werkt. Ik denk dat ze daar wel gelijk in heeft: bij elk buro werken nu eenmaal kraamverzorgsters waar je het goed en minder goed mee kan vinden.
ik kon ook zelf kiezen en kreeg binnen enkele dagen een bevestiging dat het rond was. Ik zit bij Groene Land ( verzekering) en alles is goed geregeld daar. Ze hebben zelfs een hele lijst kraambureau's + websites, die bij hun zijn aangesloten en in de buurt zitten, dus altijd ideaal.