Hoe slaapt jullie 2-jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Paardenbloem, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden slaapt al sinds ergens rond 6 maanden met alleen een slaapzak in zijn ledikant. Hij rolt best wel veel heen en weer en slaapt soms wat onrustig. Pas op vakantie sliep hij in een groot bed onder een dekbed en met kussen en hij leek daardoor veel rustiger te slapen.
    Nu vind ik hem qua begrijpen dat hij in bed moet blijven ‘s avonds en ‘s ochtends nog niet helemaal aan een peuterbed toe en omdat ik ook een jonge baby heb, heb ik even geen puf om dat nu te gaan trainen. (Ledikant komt hij nooit op het idee om daaruit te klimmen:D)
    Een ledikantdeken past hij niet helemaal meer onder.

Dus zijn er hier die wel eens een dekbedje en evt. kussen in een ledikant gebruiken of is dit boven de 2 jaar nog steeds onveilig?
    Anders wacht ik nog even tot hij overgaat naar peuterbed over een half jaar a een jaar.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.355
    10.313
    113
    Met een kussen heb ik gelezen dat het beter is om langer te wachten. Onze knul is nu 4 maar heeft nog steeds geen kussen.

Rond 2/ 2.5 ging de zijkant van zijn ledikant weg. Met 3 over naar een eenpersoonsbed en daar kreeg hij een dekbed.

3. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik denk dat het van je kind, jou en jullie situatie afhankelijk is.
    We gingen verhuizen toen onze dochter nog net geen 2 was, ze kreeg daarom in het nieuwe huis een nieuwe kamer met de grote 1-persoons bed (uiteraard met een rekje voor de veiligheid). Dit is dus inclusief kussen en "grote mensen deken". Ze sliep daarvoor al in haar ledikantje onder de deken om alvast te leren.
    Ik moet zeggen dat het prima ging, ze leren het snel en zo hoeft ze later niet nog eens van de bed te wisselen (van peuter bed naar 1-persoons). En was ze een keer ziek of zo, dan kon ik of mijn man prima naast haar liggen als het nodig was, ze hoefde dan dus niet naar ons bed toe en kon een van ons nog steeds een goede nachtrust hebben.

4. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Hier sliep ze vanaf haar 2e in een 1 persoonsbed met gewoon dekbed.

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn dochter heeft exact dezelfde leeftijd, heb ook een baby en nog twee peuters. Rust is redelijk heilig hier om iedereen fit en blij te houden.

Ze slaapt in een half open ledikant met dekbedje.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Haha, helemaal mee eens van die rust!
    Met half open bedoel je 1 zijkant eruit?
    Dat kan bij ons ledikant volgens mij niet, het is wel een groot model die je dus om kunt bouwen naar peuterbed van 70 x 140. Maar als je hem eenmaal omgebouwd hebt, kan het niet meer terug dus dat durf ik nu even niet aan.

Maar als ik het goed begrijp is een dekbed in een dicht ledikant dus vrij ongebruikelijk?

7. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Mijn zoontje van dezelfde leeftijd slaapt nog in zijn slaapzak in een ledikantje

8. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter is 2,5 en slaapt nog met alleen een slaapzak aan in haar ledikantje.

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoontje wordt twee en slaapt in zijn ledikant met een dekbed.

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Zoontje van nu 2.5 kreeg ik vanaf zijn tweede jaar met geen tien paarden meer in zijn ledikant. Toen een bed gekocht voor kinderen van 3-7 jaar, met bedhekje en dat ging prima. Als hij wil mag hij als hij wakker wordt bij ons liggen, in de cosleeper. Hij gaat er nooit zelf uit maar roept mij. Maar hij kan er zelf uit en kan ook zelf uit ons bed, mocht hij daar eens liggen zonder dat wij daar liggen en dat is maar 1x gebeurd tot nu toe. Dus geen slaapzak vanwege veiligheidsredenen. Nu toch te warm voor hier en in de winter heeft ie een dekbedje.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier sliep hij tot hij met 2,5 overging naar een 1 persoonsbed ook met slaapzak in z'n ledikant, maar daar overheen deed ik een dubbelgevouwen dekbedovertrek van een 1 persoonsbed de laatste maanden, die kon ik dan nog goed instoppen.
    Hier ook een jongetje die echt niet bedacht dat hij uit z'n ledikant kon klimmen en dus het 1e jaar ook niet zelf uit z'n 1 persoonsbed kwam. Ik moest altijd naar hem toe voordat hij eruit kwam.

12. Bezige bij

Bezige bij Fanatiek lid

6 mrt 2016
    1.951
    1.713
    113
    Vrouw
    Onze zoon slaapt al vanaf 4 maanden oud in zijn ledikant met slaapzakje en pyjama/romper ligt aan temperatuur.

Hij is nu bijna 2 en slaapt nog steeds zo.
    Wel heeft hij een speen en hij heeft knuffels in zijn bed. Waarvan 1 grote witte tijger(van ikea) en dat is zijn favoriete knuffel en kan hij ook niet zonder want hij gebruikt de knuffel als kussen.
    Ik ben ook pas van plan om over te gaan op een groter bed als hij 2,5 is.
    Gelukkig klimt hij niet uit bed.

13. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn zoon sliep ook met alleen een slaapzak, maar ging uit bed klimmen ermee. Toen ben ik gestopt met de slaapzak en overgestapt op een dekbed. In een ledikant. Hij was toen net twee. Ook heeft hij een speciaal kinderkussen. Dat is heel klein en plat. Meer voor het idee dan dat het echt wat is.
    Inmiddels laat ik zijn ledikant open en kan hij er zelf in- en uitklimmen. Hij is nu bijna 3.
    Het ledikant dat hij heeft is een oud ledikant met aan de voorkant de mogelijkheid om het open te klappen. Ideaal als ze wat groter worden.

14. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien wel, maar dat hoeft je niet tegen te houden. Een kussen "mag" vanaf 2 jaar, dus dat kan gewoon. Ik zou het zeker proberen. Het beddengoed heb je toch nodig als je het ledikant uiteindelijk ombouwt naar gewoon bed.

15. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn dochter heeft ongeveer een half jaar (van ongeveer 3 maanden voor tot 3 maanden na haar 2e verjaardag) met een deken en kussen in haar ledikant (gewoon een standaard maat ledikant) geslapen. Ging heel prima hoor. Dekbed met de afmeting 120x150 en een kinderkussen, allebei van de Hema volgens mij.

16. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Mijn dochter slaapt nog steeds in een slaapzak omdat ze altijd aan het hoofdeind dwars in bed ligt. Dit bevalt haar nog goed dus we laten het voorlopig nog zo.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Hier met 2 jaar beiden over gegaan op een groot bed met dekbed. Ze zijn er allebei nooit uitgekomen. De jongste sliep tegelijkertijd ook nog bij ons in de co sleeper,dan kwam hij uiteraard wel uit zn bed om daarheen te lopen.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit hebben wij ook en met 2j4m gedaan. Ondanks dat ik er al rekening mee hield dat het een paar avonden/nachten constant terugleggen zou worden, is ze er nooit uit gekomen.
    Is in slaapzak begonnen trouwens en vanaf begin dit jaar deken van 120x150 in dekbedhoes.

19. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Mijn meisje is 2,5 en slaapt sinds 2 weken in een peuterbed. Vlak daarvoor wilde ze geen slaapzak meer dus ze slaapt nu in een pyjama onder lakentjes.
    Ze vroeg zelf om een kussen want mama heeft er ook één, en verbazingwekkend genoeg slaapt ze ineens veel sneller, eigenlijk binnen 30 min valt ze in slaap.
    Zodra het kouder wordt, krijgt ze een dekbedje.

20. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier met twee jaar het ledikant dekbed en kussen van Ikea geïntroduceerd. Dat is een kussentje van niks maar blij dat hij ermee was! Nu met drie heeft hij een peuter dekbed en kussen op een peuterbed van 160 cm en wederom super blij met het kussen. Op vakantie slaapt hij gewoon op een volwassen kussen en dat vindt hij niet altijd fijn. Ligt hij halverwege de nacht ernaast. Heb nooit het idee gehad dat het onveilig was.

Deel Deze Pagina