Ik moet donderdag naar het ziekenhuis voor een hsg ondezoek, maar ik ben benieuwd of het echt pijn doet, en waar ze allemaal naar gaan kijken. En is iemand daarna snel zwanger geworden? Wie kan mij iets erover vertellen?
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=4965 mijn ervaring staat ergens op de 1na laatste of laatste pagina.. ik heb het dus deze ronde gehad..en was niet zwanger erna. groetjes
Hi Jolie, Ik heb er veel last van gehad maar dat kwam ook denk ik omdat de apparatuur niet goed zat en weer opnieuw aangesloten moest worden, dus 2x die vacuümpomp om mijn baarmoeder. Veel vrouwen ervaren het niet als pijnlijk heb ik gelezen dus maak je niet al te veel zorgen. Ik was niet zwanger kort daarna maar uiteindelijk door de 2e icsi behandeling met cryo terugplaatsing. Nog een maand en dan mag ik ons wonder begroeten. Ik wens je heel veel geluk toe en hoop dat het snel lukt. Succes donderdag!
Ik heb rond gekeken maar ik maak me zeker zorgen om de pijn, aangezien ik niet tegen pijn kan. Maar ik weet dat het moet gebeuren en het is eenmalig. Ik laat het jullie weten hoe het is gegaan, nog 4 dagen. Liefs Jolie
Ik denk dat je erna wel iets van pijnstilling mag gebruiken. Na de punctie mag ik ook altijd een molletje nemen (paracetamol). Maarre...als je niet tegen pijn kan...hoe wil je dan bevallen Succes meid, kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen...dit zijn ook altijd zulke vervelende onderzoeken! Liefs Elmo
Beste Jolie, Het is meer het onbekende denk ik waar je zenuwachtig voor bent? Ik vond trouwens de puncties veel minder pijnlijk dan de hsg, maar nogmaals, ik denk dat het was omdat het opnieuw gedaan moest worden en mijn baarmoeder al redelijk gevoelig was daardoor. Ik mocht vóór de foto ook een paracetamol slikken. Niet te veel piekeren hoor; wie weet valt het, zoals bij velen heel erg mee en heb je voor niets zorgen gemaakt! Succes!
Hoi Jolie, Bedankt voor je reactie, Ik heb in augustus een hsg onderzoek gehad. Ik was erg nerveus en vond het een heel naar onderzoek. De arts verdoofde eerst mijn baarmoedermond en daarna ging hij naar binnen met een lange klem. Vervolgens spoot hij de contrastvloeistof in en dit deed best zeer. Na afloop had ik last van wat bloedverlies en vooral pijn in mijn buik. Dat voelde als zeer hevige menstruatiekrampen maar was gelukkig de volgende dag al weg. Helaas ben ik nog niet zwanger maar heb nog steeds goede hoop. Succes Veel liefs Diana
Hoi dames bedankt voor jullie berichtjes, ik moet over 2 dagen en ik zie het wel. Ik neem wel een aspro in en gelukkig hoef ik niet te werken die dag. Het is voor een goed doel denk ik dan. Ik laat het wel weten hoe het is gegaan.
Ben geweest en de behandeling viel erg mee. Alleen de uitslag viel tegen. Ik heb maar 1 werkende eierstok dus dat is wat minder. Maandag moet ik weer naar de gyna en dan hoor ik het wel allemaal. Ik denk dat ik er dan goed over na moet denken wat we willen. Word er nu wel moedeloos van, maar ja mag de hoop niet opgeven
Lieve meis... Met 1 eierstok kan je heel goed zwanger worden hoor! De moed nou niet laten zakken hoor! Lang leve de medische wereld (als jullie dat willen uiteraard). Heel veel succes bij het vervolggesprek! Liefs ELmo
jolie, Fijn dat de HSG meeviel! Klote dat de uitslag tegenviel, maar net wat Elmo ook al schreef ...de medische wereld kan tegenwoordig een hoop. Veel succes a.s. maandag. Liefs Mirre
Gelukkig dat het meeviel! Behalve de uitslag maar ik ben het helemaal met de dames hierboven eens dat 1 eierstok geen belemmering hoeft te zijn. Heel veel succes bij de gyn!
Hoi Sarah, Fijn dat t bij jou mee viel. Ik vond het erg pijnlijk. En ik ben echt niet kleinzerig! Bij mij was alles goed. Alleen misschien een kleine cyste in baarmoeder. Wij zijn 1,5 jaar bezig. Hoop ook dat t nu snel gaat gebeuren. groetjes Rhodé
Vandaag bij de gyna geweest en we krijgen 3 maanden rust, me ene eileider kan ook door een spiersluiting dicht hebben gezeten. Over 3 maanden gaan ze kijken als ik nog niet zwanger ben of ze iets met een camera zien. Dus er is nog genoeg hoop.
Hi Jolie, Ze geven vaak 3 maanden rust omdat er een kans is dat je dan vanzelf zwanger raakt omdat je eileiders 'doorgespoten' zijn en er geen eventuele slijmpropjes in de weg zitten. Succes met de komende maanden! Wie weet?!
Hoi, Het valt wel mee hoor de hsg het is natuurlijk niet prettig maar het hoort erbij! Ik heb 25 oktober de hsg gehad en was gelijk zwanger terwijl ze zeiden dat het zo niet echt zou gaan lukken,dus misschien krijg je er wel iets mooi`s voor terug! Veel succes, Groetjes Heidi