Erg stinkende afscheiding/vloeien

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Kylie1986, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Dag dames,

4 juli ben ik bevallen van onze mooie zoon :)
    Na zijn geboorte kwam de placenta bijna niet los, is er met een hoop geweld letterlijk uitgetrokken. Volgens de gyn was de nageboorte compleet.

Een kleine week na de bevalling kreeg ik ineens koorts, zonder echte reden.
    Had geen stuwing, borstontsteking, last van baarmoeder of iets dergelijks. Wel pijn bij het plassen. Ondanks dat de huisarts niet echt iets vond in mijn urine, hebben ze toen toch een kuur voorgeschreven. De dag erop moest ik van de vlk terug naar de gyn. Zijn oordeel was dat de koorts van mijn knip kwam, de vlk had de dag ervoor de hechtingen losgeknipt, waardoor de wondranden waren gaan wijken.

Waar de koorts ook vandaan kwam, de kuur heeft er voor gezorgd dat het weg ging en bleef.

Nu heb ik sinds vanavond ineens erg stinkende afscheiding/vloeien. Natuurlijk rook het eerder ook al niet fris, maar dit is niet te harden!
    Ik weet dat de wond nog niet dicht is, heb gisteren onder de douche nog gevoeld.

Kan dit nog een baarmoederontsteking zijn, bijna 3 weken na de bevalling?

Heb wat lichte buikpijn (eigenlijk niet noemenswaardig), en zal zo mijn temperatuur opnemen, maar ik denk niet dat ik koorts/verhoging heb.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zeker de VK bellen, die kan je adviseren, maar lijkt me niet goed als het zo sterk ruikt....Dus echt even bellen, ook al is het nu zondagochtend :) daar zijn ze voor en als het een ontsteking is moet je er niet mee doorlopen. Sterkte!

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Misschien een schimmelinfectie? Sowieso even de vk of ha bellen. Niet te lang mee wachten hoor. Daar zijn ze tenslotte voor.

4. danip

danip Niet meer actief

Ik zou ook zeker de vk bellen. Tuurlijk ruikt het sowieso niet fijn, maar als het echt gaat stinken klopt er iets niet. In het ziekenhuis had ik op een gegeven moment ook koorts, en toen wilde de verpleegster per se ruiken (Echt ontzettend knap dat je dat soort werk kunt doen!) want als het echt ging stinken was het niet goed. Echt even bellen hoor!

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Klinkt een beetje als een ontsteking.
    Daar moet je erg mee opassen als je net bent bevallen.
    Even naar de HA dus!

6. LindaE

LindaE Lid

28 sep 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het verhaal, en de reacties, net zitten lezen. Ben heel benieuwd hoe het is afgelopen (en ik hoop dat je gebeld hebt!)

7. Kylie1986

Heb nog niet gebeld..
    Heb geen koorts en voel me goed.

Kijk t ff aan tot woensdag en dan bel ik de vlk. Schijnt dat het ook zo kan ruiken voordat het helemaal dtopt

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Bij mij kwam de placenta ook niet goed los. Ze stonden net met de telefoon in hun hand om een OK te bespreken en toen kwam het met wat getrek toch. De VK gaf toen aan: rafelig maar wel compleet.

En toen ineens 3weken na de geboorte: Ik kreeg ook ineens koorts zonder aanleding en het vloeien was wat gestopt en toen begon het weer (3 weken na geboorte).
    Ik kreeg dinsdag koorts, heb het afgewacht en HAP gebeld en die konden eigenlijk weinig. Ik moest afwachten of ik ook symptonen zou krijgen als ergens pijn of diarree en dat soort dingen. Toen dat weekend kreeg ik ontzettende kramp en pijn in mn buik. Maandagochtend naar de dokter gegaan ( heb mezelf er tussen weten te praten)) en 's middags zat ik met spoed in het ziekenhuis voor een inwendige echo. Die man die dat deed was amper nog met dat ding naar binnen en daar waren nog placentaresten! Daardoor kon mn baarmoeder niet goed samentrekken, bleef ik vloeien enz enz. Dus ik moest met spoed een curretage. Alleen beetje jammer dat het vakantie tijd was want ik kon pas woensdag terecht.

Bij mij was het een combinatie van placentaresten en indd baarmoederontssteking. Ik heb uiteindelijk 3 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat de koorts niet wilde zakken en ik tijdens de curretage 1,5liter bloed verloren was dat ik een bloedtransfusie nodig had (na bevalling ook een liter en ook met dat vloeien dus aardig wat). Ik kreeg toen een sterke vorm van antibiotica en ze wilde me pas laten gaan als de koorts een nacht en een dag wegbleef om te voorkomen dat ik heel snel weer terug was daar.

Mijn afscheiding/vloeien stonk ook ontzettend. Maarja, het was mn eerste kindje dus weet ik veel... En omdat er overal gezegd wordt het vloeien kan zes weken duren heb ik dat niet in de gaten gehad.

Ik zou echt bellen met je VK en overleggen! Ook al doet het nu niet zeer. Ik had zaterdag ook amper last maar zondag kon ik niet meer lopen van de pijn. Succes!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hoe is het? Heb je gebeld? x

10. Kylie1986

Ja, ben net bij de huisarts geweest. Heb idd een baarmoederontsteking, heb ab

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Goed dat je geweest bent! Hoop dat de de kuur aanslaat en dat je er gauw vanaf bent! Hou het maar goed in de gaten en pak je rust waar je kan! Bterschap en sterkte! xx

12. Kylie1986

Ja dank je wel. Moet 1 aug terug naar de gyn voor controle van de knip, ga gelijk ff vragen of ze met de echo even wil kijken

13. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Ik heb ook een baarmoederontsteking gehad na de geboorte van mijn zoon en dat stonk inderdaad ook enorm, die lucht was echt niet te harden. Verder liep ik ook letterlijk leeg, heb echt ontzettend veel bloed verloren toen.

Ik ben toen naar de HA geweest en die stuurde mij door naar de gyn. Daar hebben ze inwendig onderzocht en gekeken met een echo. Ook is er een kweek afgenomen toen. Heb toen ook een AB kuur gehad, daarna was het over.

Goed dat je heen bent gegaan en dat je ook een kuur hebt gekregen. Beterschap!

14. Kylie1986

Heb er inmiddels ook een fikse borstontsteking bij :(

15. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    He bah! Zit ook niet mee zo! Hoop dat het AB kuurtje die ook meepakt! x