Hoii Ik weet het niet hoor maar al vanaf de 2e week na mn bevalling heb ik zoooo erg de kriebels voor een 2e... We willen ook graag weinig leeftijdverschil...maar ik hoorde om me heen dat je daar ehct niet zo snel zin in hebt.. Nou ik wel dus...het gevoel wordt met de dag sterker..is dit raar? of zal dit gevoel straks weer veranderen? Moet wel zeggen dat ik een hele makkelijke zwangerschap had+bevalling..amper kwaaltjes, snelle ontsluiting etc...zla het daar aan liggen.. Iedereen zegt, 9 mnd ontzwangeren, maar ik voel me al zo goed...en fit en helemaal klaar om straks weer te proberen...(heb nog prikpil die nog 2 mnd werkt...) herkenbaar???
ik herken het, ik zei bij de geboorte van zoonlief al toen hij op mijn buik lag.... schat... we gaan meteen weer voor de 2e hé !! ?? vanwege gezondheidsredenen (chronische ziekte) moest ik wel de 9 maand ontzwangeren, maar wij hebben er na 8 maand weer voor gekozen toch weer te gaan proberen, ik was meteen zwanger maar dit werd met 7 weken een miskraam, daarna was ik weer zwanger en ben afgelopen aug bevallen van een prachtige dochter.... ook nu wil ik wel weer een kindje, een 3e, maar op medische gebied helaas niet verantwoord door de zware zwangerschap vol medicatie,SSA antistof postief, I.C.P en slapeloos in combi met mijn ziekte is 85 % kans op doodgeboorte, dit verdriet willen we ons zelf niet aan doen, en het kindje willen we ook niet onnodig laten vechte, ( mocht onverwachts zwanger raken gaan we er wel voor de volle 100% voor ) doordat het dus eigenlijk niet "mag" van de artsen..... maakt het verlangen naar een 3e alleen maar groter. maar voorlopig blijft het dus bij 2. misschien als ze 5 zijn ofzo, maar ik ken iig de kriebels
ik had ook bijna direct weer kriebels voor een tweede... ondanks dat mijn 1e zwangerschap echt niet leuk was... manlief wilde nog niet zo snel, we hebben gewacht tot dochterlief 5 en een halve maand was. Helaas lukte het niet heel snel. Ik was weer zwanger toen ze bijna een jaar was. Nu vind ik het ideaal. Leeftijdsverschil is straks 20 maanden. Lijkt me heerlijk!
Ik wil ook heel graag weer voor een 2e gaan (meisje nu 4mnd), maar er staan nog meer wensen op het verlanglijstje . Terwijl ik de zwangerschap, bevalling en tijd erna best zwaar vond. Wel hebben we er een jaar over gedaan om zwanger te worden, dat speelt ook mee, want als we er weer zo lang over doen wordt het leeftijdsverschil toch al gauw groter. Toevallig begon mijn mannetje er vanmiddag ook uit zichzelf over dus ws zal het niet lang duren voordat we weer mogen gaan klussen . Dus die kriebels herken ik wel!
Ik had het ook heel sterk in het begin, maar had het idee dat het meer door de hormonen kwam. Ben blij dat ik uiteindelijk gewacht heb. Moest echt even bijkomen, die 9 maanden had ik wel nodig Oh en nog gefeliciteerd met de kleine natuurlijk!!!
Ik ben heel tevreden met m'n 1e kleine en heb m'n handen vol aan haar. Als we uberhaupt voor een 2e gaan, dan liever zodra de 1e zindelijk is en naar school gaat (met 2,5 jaar hier in Belgie). Ik wil van haar kunnen genieten zonder dat ik me zo snel na de bevalling weer druk moet maken om ochtendmisselijkheid en andere zwangerschapsklachten. Leeftijdsverschil van 3 jaar maakt me niets uit Hebben jullie niet het gevoel dat je na de bevalling de controle over je eigen lichaam weer langzaamaan terug willen? Eindelijk weer normale kleren aan, weer lichamelijk meer aankunnen bijvoorbeeld. En kunnen jullie het financieel wel aan eigenlijk?
bammetjebam normale kleding intresseert me niet zo veel, ik geef niet veel om kleding voor mezelf en vind het eigelijk wel lekker zitten de zwangerschapskleding. Lichamelijk meer aankunnen zou wel fijn zijn jou, ben erg moe de laatste tijd... En financieel, sja hoe duur is een 2e kind... waar er 3 eten kunnen er ook 4 eten. Daar maak ik me ook niet druk om. Zou wel weer fijn zijn om even niet zwanger te zijn. Lekker alcohol te kunnen drinken en rood vlees te kunnen eten...
Na de eerste moest ik er echt niet aan denken, dat kwam pas toen ze bijna 2 was. Nu is onze kleine meid 13 weken en het kriebeld al een paar weken voor een derden. Maar vraag me ook af of ik het echt wel wil. Vind zwanger zijn echt niet leuk en de eerste 2 maanden van de babytijd ook niet.
Hier de eerste maanden ook heel sterk het verlangen naar een tweede, maar ik denk toch dat het deels door de hormonen kwam. Moet ook wel zeggen dat ik het heerlijk vond om zwanger te zijn, makkelijke zwangerschap had en ons mannetje is ook erg makkelijk. Het verlangen is er nog wel, maar niet meer zo sterk als in het begin; ik denk dat wij er over een paar maandjes weer voor gaan.
Haha ik dacht juist.... nu is mijn lichaam toch al verlubberd.... zometeen ga ik lekker sporten, zit weer lekker in mijn eigen strakke velletje en dan word ik weer zwanger... heb ik alles voor niets gedaan ik had liever alles achter elkaar
Fiijoeeeew ik ben niet de enige Mejojo, jeetje wat erg zeg...ik begrijp dat het verlangen dan nog groter zal zijn..maar gelukkig ben je gezegend met 2 gezonde kids! Ja meiden, dat is het juist..na 10 dgn zat ik al op mn eigen gewicht, nu iets eronder...maar zoals ik al zei...ik voel me juist zo heelrijk, alles is me zo meegevallen.. Van die kleine geniet ik ook...en dnek dat je ook ehct wel van beide kan genieten...maar het zal iets harder rennen zijn wellicht, maar daarin tegen ben ik een bezig bijtje haha...echt, dat geveol zegt : kom maar op, ik ben dr weer klaar voor Voorlopig kan ik nog niet zwanger raken, dus nog genoeg tijd om dit gevoel even aan te kijken... Maar heb ook een topic over de prikpil tijd geleden gestart...en daar ben ik behoorlijk geschrokken, hoe lang het kan duren als je dat hebt gehad voordat je eigen cyclus weer op gang komt.. Dus ik ben wel van plan, nadat de prikpil is uitgewerkt...te wachten op een normale cyclus...en daarna pas weer eventueel aan anticonceptie te gaan... @financieel, ik vind het nu niet echt iets uit maken...btj extra oke...en die grote uitgaven als bij een 1e is natuurlijk alleen bij de eerste... Ik ga echt niet een heel nieuw babykamertje aanschaffen straks...hooguit een groeibedje voor de oudste...commode kan heus wel delen ect..
dat is ook wat ik elke keer denk wanneer ik sochtends op hun kamertjes kom....en ik gezegend word met een smile van oor tot oor, of wanneer ik plat geknuffeld word, en savonds voor het slapen gaan nog even gauw kijk of ze wel lekker warm onder de dekens liggen en nog gauw even een dikke kus geef, eerst kan ik niet zwanger worden, en 2 jaar later heb ik 2 tot dusver gezonde kindjes, nee ik mag niet klagen, er zijn mensen die het slechter hebben,
haha ik had dat bij de eerste pas bij 1 jaar en telde meteen aan. leuk maar ook zwaar, want 2e is niet zo makkelijke maar ondanks dat zou ik nu eerder voor 3e gaan als toen voor 2e,, wil zowiezo toch wachten mar kriebelt enorm.
Ik heb het niet alleen over de aanschaf van alle zaken die je nodig hebt voor een baby, maar ook over de extra maandelijkse uitgaven en alle dingen die in de toekomst nodig zijn. Een kindje blijft niet alleen een baby, maar wordt groter, en daarmee worden de uitgaven ook groter. Verlies de realiteit niet uit het oog door alleen naar gevoel te luisteren, een kindje groeit niet alleen van de liefde die het krijgt
nee daar heb je natuurlijk gelijk in...maar wat dat betreft kan ik nog heel creatief zijn met de lasten...leef nu heel makkelijk en geef geld uit aan onzinnige dingen..als ik dat es zou laten, hou ik heel wat over... Alleeeeen in de toekomst kan je nooit kijke, ik zal altijd streven naar en vette spaarrekening voor mn kindjes, maar als dat er (nu nog) niet inzit, moet dat dan invloed hebben op mn kinderwens? Maar goed ik realiseer me dat echt, alleen dat ene mondje extra kan er wel bij... @mejojo, ja ik bedoelde het niet zo van "niet zeuren, je hebt er 2..."...weetje zo'n kutopmerking haha...sommige mensen zullen vast zo reageren...zo van ach joh je hebt er toch al 2 wat maakt het uit.. Maar dat had je al door toch @joel, ja idd dat heb je niet voor het zeggen, ik heb nu een heerlijk makkelijk ventje ( nu nog )...en wie weet is straks alles anders...zware zwangerschap, zware bevallign etc etc... Maarja alles heeft een prijskaartje
Haha ja dat had ik er wel van begrepen hoor, weet hoe je het bedoelt en indd veel mensen zeggen niet zeuren joh, je hebt er 2 wees blij met wat je hebt... en eigenlijk is dat ook wel zo, maarja als iets niet kan wil je des te meer hé ik ben ook wel heel gelukkig hoe de situatie nu is, we hebben er precies 1,5 jaar tussen zitten (tot op de dag ) en ze zijn stapelgek op elkaar, wanneer dochter haar grote broer ziet.... begint ze helemaal te glunderen, en zoonlief ligt weer graag op het speelkleed op de grond om zijn zusje te laten zien hoe ze moet spelen met die speeltjes, daar geniet ik van, het is heerlijk zo, en van 2 naar 3 is natuurlijk anders als van 1 naar 2, dus ik snap echt heel goed dat je graag nog een 2e wil, wij hebben voor dochterlief nog helemaal geen uitgaves gehad, complete babykamer van zoonlief heeft zij in gebruik, zoonlief heeft mijn oude ( oud.... zou nu een jaar of 6 zijn heb hem maar 2 jaar gebruikt en toen kreeg ik een 2 persoonsbed) 1persoonsbed gekregen die nog bij mijn ouders stond , voor zoonlief hebben we alleen een kleding kast moeten kopen, commode gebruiken wij allang en breed niet meer, en eerlijk gezegd voor dochter ook niet beneden is net zo makkelijk als ze toch beneden zijn kleertjes heb ik veel gekregen en dus ook niet veel hoeven kopen, de enige uitgaves die we nu voor haar hebben zijn de luiers en eventueel nieuwe kleertjes ( heb voor haar tot maat 86 al heel veel gekregen) (oja heb wel beddengoed nieuw gekocht in het roze, en dekbedovertrekken, en een duobuggy van mijn schoonvader hebben we een fietskar gekregen) speelgoed speelt ze waar zoonlief ook mee heeft gespeeld alleen als ze wat groter zijn zullen ze andere intresses hebben dan elkaaren dus behoefte aan ander speelgoed, maar zoals een speeltafel,loopstoel,rammelaartjes,speelgym,loop/duwwagen, die kan dochterlief gewoon "her"gebruiken tot dusver dus nog geen extra/grote uitgave gehad...
wij willen ook heel graag een tweede, maar niet direct. Wil mijn lichaam goed laten herstellen, mede door kz. Dus zeker eerst 9 mnd wachten en dan weer kijkenw at we gaan doen. Bij de eerste duurde het 18 rondes , dus misschien wat eerder beginnen....Mooiste zou zijn als de eerste 2 jaar is en goed kan lopen en veel zelf kan doen.