10 minuten gesprekje kdv

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cygnet2, 30 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hoort zoveel verhalen over de kinderdagverblijven en vaak zijn die verhalen negatief. Tja, zo gaat dat met verhalen. Minder leuke verhalen zijn nou eenmaal spannender om te vertellen en naar te luisteren. Mijn verhaal van vandaag is wel positief en ik dacht: dat deel ik eens. Wie weet dat iemand daar wat aan heeft... bij de keuze voor gastouder - kinderdagverblijf, evaluatie van haar kdv etc etc. Zo kan het dus ook...

Enige tijd geleden zijn 10 minuten gesprekken gevoerd voor de ouders van de peutergroep (2,5 - 4 jaar). Op de een of andere manier is de oproep voor deze gesprekken aan mij en mijn man voorbij gegaan. Gelukkig hebben de leidsters ons alsnog uitgenodigd en vandaag was het gesprekje. Ze hadden het keurig voorbereid en zijn er echt met z'n tweeën (de vaste leidsters) voor gaan zitten. Kopje thee voor mama en de eerste vraag: zijn er dingen die jij graag wilt bespreken / weten / vragen. Goeie start!

Wat een leuk gesprek! Het scheelt natuurlijk wanneer de strekking van het gesprek positief is en dat het allemaal lekker gaat met zoonlief maar de manier waarop ze het deden was echt prima. Complimenten werden enthousiast gegeven zowel voor zoonlief als ons als ouders en punten van aandacht met zorg uitgedeeld.
    Wat me het meest opviel is met hoeveel zorg en aandacht en misschien zelfs wel liefde ze over mijn zoontje spraken. Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij deze groep en dat is vandaag alleen maar sterker geworden!

Mijn complimenten aan de jufjes van Peutergroep 2!

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Leuke post! Hier een GO en geen kdv, dus helaas geen 10 minutengesprekjes. Gelukkig wel een uitvoerige overdracht altijd.

Ben zelf juf in het BO en voor dus regelmatig deze gesprekken. Vind het altijd belangrijk dat ouders met een goed gevoel naar huis gaan. Ongeacht hoe het met de leerling gaan qua prestaties.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben hier elk jaar rond de verjaardag een gesprekje. De leidster vult dan evaluatielijsten in, om te kijken hoe de ontwikkeling gaat. En verder praten we lekker over het kind. Die lijsten gaan wel mee, maar is echt geen diploma ofzo.
    Ik vind het echt fijn, om dan even verder te praten over het karakter en de ontwikkelingen van het kind. Dan hoor je ook echt hoe betrokken de "mentor" van ons zoontje is bij zijn groei..

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij ons officieel elke 3 maanden. In de praktijk duurt het vaak vEel langer. Maar het zijn altijd goed voorbereidde gesprekken en vaak is het ook een soort van ervaring uitwisselen.

Zo merkte het kdv ooit op dat anne dr pen/potlood nooit goed vast hield en dat ze haar daarom met waskrijt lieten kleuren ipv viltstiften.
    Toevallig was me thuis al opgevallen dat ze het met waskrijt inderdaad nooit doet maar wel met pen of stift.
    Nouja dat gingen ze eens uitproberen dan.

En hebben zij mij andersom veel geholpen toen anne ineens dagelijks in haar broek poepte na half jaar zindelijk te zijn geweest.

Eind september wordt Anne 4 en ik zal dr kdvjuffies in ieder geval gaan missen en Anne ook :)
    Ook al hebben we onze meningsverschillen en zijn we het niet altijd eens. Het is niet OF je een meningsverschil hebt maar juist de manier waarop je dit dan aanpakt.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Goed dat je een positief verhaal post!

Hier in het algemeen ook tevreden over het kdv. En ik geloof ook echt dat de juffies niet alleen met professionele zorg, maar ook met liefde voor m'n kinderen zorgen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier gaat het precies hetzelfde, ben ook erg te spreken over ons kdv, heb het idee ook dat de leidsters echt om de kinderen geven, erg leuk, het contact is ook echt goed. Er is 1 leidsters die straks 1 dag de bso doet als Eva naar school gaat en die vindt het onwijs leuk dat ze Eva dan nog blijft zien. En Eva vindt het ook geweldig! :)

En ik heb trouwens erg veel respect hoe ze met Lisa zijn omgegaan met het slapen in het begin en met de sonde en het weer gaan eten. Ze zijn er echt actief mee bezig geweest en hebben ook goed meegedacht. Ik ben ervan overtuigd dat ze mede door het kdv weer zo snel is gaan eten.

7. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    Hier ook!
    Bij ons eens in het jaar een gesprekje, tenzij je zelf wat aanvraagt. Van te voren krijg je een verslagje adhv observatiepunten opgestuurd. Zo kun je jezelf ook nog voorbereiden als je dat wilt.

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

We hebben hier ook zo'n goede ervaring met het kdv en ook hoe ze dit soort gesprekjes aanpakken. Het geeft mij echt het gevoel dat ze met oprechte interesse naar mijn kind en haar ontwikkeling kijken. Ze vinden haar leuk, ze voegt wat toe aan de groep en ze weten dit zo goed te benoemen. Ze benadrukken haar kwaliteiten, weten dit ook goed en leuk te brengen. Ze verstaan absoluut hun vak! En dit doen ze met liefde!
    Fijn is dat hè?! :)

Deel Deze Pagina