Graag advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jille, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Mijn zoontje is nu ruim 10 weken oud. Vanaf dag 1 al veel huilen (lees krijsen) en veel willen drinken. Ik heb veel BV. Hij krijgt vanaf week 7 borstvoeding in de fles, omdat BV anders een drama was (veel hikken, verslikken, overstrekken, etc). We hebben alles al ingezet: osteopaat, manueel therapeut, kinderfysio, kinderarts, huisarts, consultatiebureau en lactatiekundige. Hij heeft voorkeurshouding en afgevlakte schedel hierdoor. Osteopaat weinig effect gehad. De manueel therapeut heeft wel effect en met hoofdje gaat het erg goed. Echter hij blijft veel huilen en lijkt ontevreden. De eerste weken zat ik zo'n beetje continue vastgekoppeld met mijn borst aan hem. Hij had veel last van krampen en kon echt krijsen krijsen en nog eens krijsen. 's nachts bleef hij 1 of 2 keer komen. Hij groeide echter kei hard.
    Ik zat er zo doorheen op een gegeven moment, dat ik alles ben gaan afkolven en via een BornFree fles ben gaan geven en de laatste fles een fles KV (nutrilon hypoallergeen). Sindsdien slaapt hij door (op een enkele uitzondering na). Huilen bleef echter wel. Via de huisarts hebben we motilium voorgeschreven gekregen omdat men denkt aan verborgen reflux. Hij spuugt niet super veel, maar boert en hikt wel veel en lijkt te "herkauwen". Bedje staat al vanaf geboorte omhoog.

Nu mijn vraag:
    Ik zit nu ongeveer aan zeker 7 voedingen per dag (weegt nu 6 kilo en is ruim 10 weken oud). Ik probeer er overdag 3 uur tussen te laten zitten, maar dit lukt vaak niet. Hij wordt (ingebakerd) standaard na 3 kwartier wakker. Soms is hij even te sussen met speentje, maar vaak is hij klaar wakker en toch moe (dat zie ik aan hem; gapen en in ogen wrijven). Ik probeer hem te laten liggen, maar als hij erg hard gaat huilen haal ik hem eruit. Hij is dan niet te troosten (niet met speen, niet door mij, niet door zijn vader), maar enkel door de fles (eten dus!). Er zit dan soms maar 2,5 uur tussen. Al met al is hij ongeveer 1 uur wakker (inclusief voeden en verschonen). Na het eten is hij vrolijk, lacht en speelt in de box of in wipstoel en dan gaat hij jengelen en leg ik hem weer ingebakerd in bed. Hij slaapt vrijwel direct in (met klein minuutje jengelen), maar na 3 kwartier tot 1 uur, begint hij weer. Hij maakt dus geen toeren van zo'n 2 uur tot de volgende voeding. Hij krijgt ongeveer 120 a 130 cc BV in de fles en 's avonds de fles kv is ongeveer 165 cc. Soms drinkt hij de flessen niet leeg. Dus echt veel meer erin doen, heeft weinig zin, want dan kan ik het weggooien.

Ik zou graag naar 5 a 6 voedingen gaan, maar dat laat zich natuurlijk niet sturen zo. Als ik over zou gaan op volledig KV (waar ik vaak aan heb gedacht) dan mag je niet over de hoeveelheid heen komen (bij BV is dat natuurlijk wat minder strak). Maar ik ben bang dat mijn zoon dan alsnog snel wakker wordt en wil drinken met als gevolg dat ik dan veel te veel ga geven. Hij heeft namelijk geen uitstelfunctie! Wakker is krijsen om eten, dan eten en dan vrolijk zijn.

Wat denken jullie? Nog tips? Consultatiebureau weet het ook niet meer zo goed bij ons.

Groeten
    Jille

2. Skye

Skye Niet meer actief

Als jij het gevoel hebt dat hij meer nodig heeft, dan moet je je eigen gevoel volgen denk ik dan maar. Hier begonnen ze ook al te zeuren toen Kyra een paar dagen oud was (toen de vk kwam voor hielprik) dat ze teveel eten kreeg en dat je zo dikke kinderen kweekt. Dat heb ik me toen erg aangetrokken en zat toen echt elke keer te kloten met voedingen, zodat ze niet teveel zou krijgen. Nou dat heb ik een week volgehouden en toen heb ik echt gedacht "jullie kunnen het dak op" Ik voed haar nu naar gevoel en ze doet het prima.

3. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Misschien dat er niet zoveel voedingsstoffen in je voeding zitten? Vrienden van ons hebben wekenlang met een huilend kind gezeten, ze werden er hopeloos van.. Bleek dat er niet genoeg voedingsstoffen in de moedermelk zaten. Ze zijn overgestapt naar kunstvoeding en vanaf toen was de baby in een klap veranderd in een lieve tevreden jongen.
    KV vult sowieso beter dan BV, en als hij dan nog hongerig blijkt kun je overstappen op voeding voor hongerige baby's. Eventueel zelfs, mocht dat nog niet voldoen, oplossingen zoals bepaalde poeders die je in de melk doet zodat het meer vult.
    Als ik in jouw situatie zat, zou ik persoonlijk wel naar KV overstappen.

4. keteltje

keteltje Actief lid

27 jul 2009
    135
    0
    0
    NULL
    NULL

Niks meer aan toe te voegen;)

5. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Zelf heb ik ook weleens gedacht dat mijn BV niet genoeg voedingsstoffen bevat, maar mijn zoon groeit superhard. Hij zat een week na de geboorte al boven zijn geboortegewicht (3550 gram bij geboorte). Hij woog toen hij 2 maanden was 5930 (das nu 1,5 week geleden). Ik ga hem morgen weer wegen. Zelf denk ik dus dat mijn voeding wel voedingsstoffen heeft, anders zou hij toch niet zoveel groeien? Of kunnen kindjes ook goed groeien van melk die minder voedingsstoffen bevat?

Verder heb ik weleens de fles gevuld tot 150cc BV, maar daar laat hij dan ongeveer 20 a 30 cc van staan en soms gaat het wel op? Natuurlijk als ze aan de borst liggen weet je natuurlijk ook niet wat ze krijgen en drinken ze misschien de ene keer ook meer dan de andere keer.

Tja, is en blijft zoeken met zo'n kleintje.

Misschien zijn er nog dames die zo'n beetje het zelfde hebben met hun kind.

Groeten
    Jille

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0

Dit was ook hetgeen meteen bij mij opkwam!
    Zeker omdat je zegt dat je zoon na de laatste voeding (KV) wel lekker doorslaapt (en gelukkig maar!)

Probeer het anders gewoon eens een week en kijk of je verschil merkt!

Heb je al Johannesbroodpitmeel dat je door de voeding doet?
    Onze dochter was ongeveer 6 weken oud toen wij hetzelfde probleem kregen.... veel huilen en idd graag willen drinken (want dat werkt verzachtend voor de keel!)
    Wij hebben johannesbroodpitmeel in de voeding gedaan (1 schepje was al voldoende) en we hadden binnen een halve dag ons rustige meisje terug!
    Bij ons was het ineens heel veel huilen, maar ze gaf ook best lang (niet veel, maar wel tot aan de volgende voeding) verzuurde melk op!

Beide dingen zijn het proberen waard!
    Kunstvoeding heb je toch al in huis, dus dat kun je meteen proberen! Ook al ga je dan misschien over de hoeveelheid heen. Probeer het eens een paar dagen. Misschien heeft je zoontje dan ook wel voldoende aan minder voeding (omdat hij geen pijn meer in zijn keel heeft en dus niet meer die drang heeft om te moeten drinken)
    JBPM zul je waarschijnlijk nog moeten halen, maar dat kun je later nog proberen....

Succes

7. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    als z denken aan verborgen reflux hort dat willen drinken erbij volgens mij. mijn zoontje zoekt ook continu om de fles. dat wil zeggen dat ze dan niet echt honger hebben maar dat vervelende gevoel in de keel willen wegdrinken. maar goed dat zou je ka dan ook wel gezegd hebben denk ik

8. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Met bv kan je je kindje nooit te veel geven. Misschien huilt hij zo veel omdat hij mamahonger heeft. Dus bij jou wil zijn.
    Dat je genoeg voedingswaarden hebt is wel duidelijk als ik dat lees.
    MAar inderdaad een verborgen reflux zou goed kunnen, maar misschien ook wel kramp door dat je voeding te snel komt.
    Dit kan je voorkomen door eerst iets voeding eventueel met de hand af te kolven en hem dan aan te leggen.

Zitten er ook allegien bij jullie?

Vraag anders eens op Borstvoedingsforum.nl :: Bekijk onderwerp - Algemene Borstvoedingsvragen voor advies.
    Hier zitten veel lactatiedeskundigen.
    Het is zonde om gelijk te stoppen met de bv. kv kan altijd nog, maar als je eenmaal stopt met de bv is dat moeilijk weer te keren.

9. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Hij krijgt het niet meer aan de borst. Ik kolf alles af, omdat aan de borst een groot gevecht was. Lactatiekundige is al geweest hier. Johannes Broodpitmeel hebben we ook geprobeerd. Kreeg hij eerst niet door de speen heen, dus andere speen geprobeerd...hierdoor kwam de voeding weer te snel binnen bij hem. Daarom wat minder JHBPM erbij gedaan en dat ging wel, maar bleef huilen. Ik moet zeggen dat hij met Motilium wel een stuk rustiger is (dus dat lijkt wel te helpen).

Mamahonger zou ook zeker wel kunnen, echter het rare eraan is dat hij niet door mij te troosten is als hij keihard huilt. Een speentje helpt dan ook niet. De kinderfysio die voor het huilen komt had de tip om hem op mijn buik te leggen met pink in zijn mond om de mamahonger te stillen, maar dit hebben we geprobeerd waar de fysio bij aanwezig was en meneer pikte dit echt niet. Ging nog harder krijsen. Toen hebben we hem een fles gegeven en was hij stil. De kinderfysio stond wel verbaasd te kijken (overigens een erg lieve betrokken vrouw hoor).

Ik wil zelf niet meteen van de BV af (al denk ik daar wel aan hoor als ik doodop ben!), maar ik ga hem nu maar wat meer BV in de fles aanbieden...We blijven maar proberen

Groeten

10. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik gaf ook bv en mijn kindje kreeg wel teveel, ze heeft geen stop maar dat schijnt maar heel weinig voor te komen, soms kan je dus ook met bv teveel geven, ik ben op advies van de kinderarts op flesvoeding overgegaan (met pijn in mijn hart en een gevoel van falen) nou ik kan je zeggen, ik had vanaf die dag een compleet ander kindje, het was voor ons de oplossing ;)

11. mymiracle

nog een kleine toevoeging: mijn kindje kwam ook teveel ineens aan en huilde bijna de hele dag ontroostbaar.

12. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

toen ik het eerste berichtje las zat ik ook te denken aan een reflux. Misschien kan je ook losec krijgen, dat is tegen het maagzuur.

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier ook een refluxkindje en wilde ook constant drinken. Dit is omdat het een heel vervelend gevoel is als het eten uit je maag weer omhoog komt. Zolang ze blijven drinken komt het niet omhoog ;)
    Ik denk niet dat jouw bv te weinig voedingsstoffen heeft hoor, je kindje groeit goed.
    Wat goed helpt, maar ik weet niet of het door de bv mag, is johannesbroodpitmeel. Hierdoor wordt de voeding dikker en blijft het beter in de maag en komt het niet omhoog. Sinds we hier Nutrilon A.R. gebruiken gaat het erg goed.

14. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Met bv kan je WEL teveel geven, ik heb het zelf meegemaakt. Dat het misschien geen kwaad kan is een andere verhaal.

Ik herken namelijk veel in jouw verhaal! Mijn zoon wou ook altijd maar drinken hij had geen stop erop en ik zag niet dat hij teveel nam :(. Ik had een overvloed aan melk, had binnen een minuut met de hand zachtjes 120 cc melk gekolfd en nog was mijn borst niet leeg. Mijn zoontje dronk 1 borst helemaal leeg en de andere bijna, kun je nagaan hoeveel hij wel niet binnen kreeg, hij was nog geen 10 weken :(

Totdat ik bij het cb kwam en ik het er daar met iemand over had van het cb en ze zei toen dat mijn zoon ook veel te vol zat en dat ik nu moest aangeven wanneer het genoeg was voor hem. Ik zelf ben na een aantal tegenslagen gaan combineren met kv en bv en dat beviel mij super. Ook zorgde ik er even voor dat er regelmaat kwam door hem even te laten huilen, de volgende dag had ik al een heel ander kindje :D

Als ik nu foto's terug kijk van toen hij zo klein was zie ik nu zelf ook dat hij gewoon bomvol zat telkens :(

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Gelukkig nog iemand :D
    Ik vind het heel vervelend om altijd maar overal te lezen van mensen die er verstand van zeggen te hebben en zeggen dat het niet kan en als je het anders meemaakt dan wordt het weggewoven.
    Want de lactatie deskundige zegt dat het niet kan dus dan kan het niet :(

16. mymiracle

ja en het duurde me toch lang voordat ze erachter waren, ze is zelfs een week opgenomen in het zkh omdat het cb zei :"blijf maar voeden op verzoek" en voor de meeste kindjes zal dit wel werken maar mijn meisje had pijn en overbelaste darmpjes en maagje van alle melk, in het zkh kwamen ze er na 1 dag al achter dat ze geen stop had en toen ging het binnen een paar dagen zoveel beter met haar, wish I knew this before..... ;)

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja hier precies hetzelfde! En s'nachts maar kreunen :( en wij ons nachten lang afvragen waarom hij toch wakker is en kreungeluidjes maakt.
    Hier is een opname gelukkig niet nodig geweest.

Maar wat voel je je dan wanhopig he? Want iedereen heeft je wijs gemaakt dat je niet teveel kan geven dus zoek je het daar eerst ook helemaal niet. Ben blij dat ik geen eigenwijze vrouw had bij het cb :D. Want ik had alles gehad hoor, huisarts een lactatiedeskundige enz.

18. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Ik heb dus ook vanaf het begin af aan gezegd dat mijn zoon te veel voeding kreeg. Het spoot erbij mij werkelijk uit en ik kan met handkolf in 10 minuten ook ruim 150 cc kolven uit bijna 1 borst. De vriezer ligt hier vol :) Voeden op verzoek ben ik dus na een heel vervelende kraamweek mee gestopt. Probeer nu dus 3 uur er tussen te houden. Wat er dus gebeurd hier is dat mijn zoon wakker wordt voordat de 3 uur voorbij zijn zeg maar en dan heel hard huilt en MOET eten anders wordt hij niet stil. Echt zo'n beetje elke professional heeft er al naar gekeken en weten zo ook geen oplossingen als maar dingen blijven proberen.

Alles afkolven en 's avonds KV geven werkt redelijk, maar ik zou graag naar minder voedingen gaan overdag, maar dat lukt niet erg. Het zal wel kwestie van afwachten zijn. 20 aug moeten we terug naar kinderarts. Motilium heeft volgens mij wel wat effect ivm maagzuur en op zijn zij slapen helpt hier ipv op de rug. Echter als hij ingebakerd ligt moet hij natuurlijk op zijn rug. Hij slaapt 2 slaapjes op zijn zij ( in zijlig kussen).....was ook al zo'n drama om dat te gaan doen.....maar goed.

We wachten af en genieten maar van alle rustige momenten.

19. mymiracle

het ergste was dat ik maar bleef aanleggen en dat we haar voeding dikker hebben gemaakt door een theelepeltje nutriton te geven na de voeding omdat ze zoveel spuugde (logisch dat maagje zat bomvol) achteraf echt heel zielig voor mijn meisje, veel te veel drinken en dan ook nog dikkere voeding.

20. mymiracle

heel veel succes! ik hoop dat je een oplossing vindt ;)

Deel Deze Pagina