Erg teluurgesteld in veranderingen KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Alizee, 13 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jouw advies!
    Ik heb gevraagd of het mogelijk is om op te bouwen, ik dacht minstens twee drie keer, tegen extra betaling indien nodig, maar dat was niet nodig volgens hen/ mocht ook niet. Hij mag dus 1 keer voor 1 ochtend extra komen. Dus vg week gelijk voor 3, 5 uur. Ik vind het erg lang gelijk, daarna begint hij pas in januari echt dus is hij die ene ochtend al vergeten. Afhankelijk van hoe het gaat zal ik vragen of hij eventueel eind december nog een keer mag komen.

2. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ben blij om zoveel positieve reacties over de verticale groepen te lezen. Ik maak me zoveel zorgen dat het te druk wordt voor hem, 16 kinderen vind ik erg veel. Zijn er nog meer kindjes die in zo'n grote groep zitten? Is dat normaal? Ik heb begrepen dat in de meeste groepen zijn er meestal 8 of 10 kindjes...

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je gevoel. Had daarom zelf ook gekozen voor een babygroep van 0 tot 2. Maar uit nieuwsgierigheid ook gaan kijken bij een verticale groep. Het was veel minder overweldigend dan ik in mijn hoofd had. Hartstikke gezellig. Nu zit ze dus wel op een groep van 0 tot 2, maar toevallig direct (met tussendeur) aan de peuters vast (2-4 jaar) en die deur staat vaak open, dus lopen de grote en kleine kindjes vaak alsnog door elkaar. Mijn dochtertje vind het prachtig en loopt heerlijk tussen de grote kindjes door hoor! Juist als ze wat ouder worden biedt een verticale groep meer uitdaging denk ik. En de allerkleinste kunnen veilig liggen in de babybox op de grond.

4. Maia

Maia Niet meer actief

mijn dochtertje zit ook op een verticale groep en ik vind het super. Zij gaat dan wel op de woensdag/vrijdag, dan is het wat rustiger maar dan worden er vaak 2 groepen samengevoegd dus is het alsnog een groep van ongeveer 10-12 denk ik. Ik merk dat het hartstikke goed ging en gaat. De aandacht die ze kreeg toen ze nog klein was van de oudere kindjes ging gewoon heel goed en nu zij zelf een van de oudere aan het worden is ook weer andersom. Ik ben helemaal fan van verticaal.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter zit ook in een verticale groep en heb echt prima ervaringen mee. Vindt het wel gezellig altijd, babytjes gaan gewoon mee in de kring (als ze wakker zijn) en dreumesjes worden geholpen door de peuters. Echt heel grappig om te zien.

Ze leren wel met oudere kindjes omgaan (en nu ook met baby's).

Ik baal dat er op ons kdv maar één verticale groep is en broertjes en zusjes niet bij elkaar op de groep mogen dus beeb 2 zal naar de babygroep gaan...

6. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje gaat morgen voor een dagdeel naar de KDV om te wennen. Ik maak me erg druk om. Ik ben bang dat hij de hele tijd zal huilen en dat ze hem ook laten huilen. Ja ik weet dat het (ooit) goed zal komen maar ik vind het ENORM MOEILIJK om hem uit mijn (veilige armen) te geven. Tot nu toe is hij nooit met iemand anders geweest behalve met zijn papa en af en toe zijn oma. Herkent iemand dit gevoel?

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja tuurlijk! hier ook gehad in het begin hoor. maar je moet er even doorheen. ze zullen echt goed voor je kindje zorgen en troosten wanneer dat nodig is. Hier viel het achteraf reuze mee!

8. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    en en hoe is het gegaan met het wennen?

ook hier een positieve over verticale groep!! ik werk zelf op een verticale groep, met 12 kids per dag! en dan met 2 leidsters! maar ze zullen je zoontje echt niet laten huilen hoor, geloof me!
    het is wel goed voor de ontwikkeling voor zowel de jonge kids als de ouders kids. mijn ervaring is dat ze het allebei erg leuk vinden om bij elkaar op de groep te zitten!zowel je baby's als de peuters! en vanuit de leister vind ik het ook leuk! heb meerdere baby op de groep gekregen met 3 maand en die zien opgroeien tot dat ze naar school gingen, je krijgt echt een band met de kids en dus de kids ook met de leidsters!
    hoop dat het goed gaat!

9. Alizee

Alizee Bekend lid

3 feb 2011
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het ging beter dan ik had verwacht als ik de leidsters moet geloven. Hij ging daar voor een ochtend dus om 9.00 had ik hem gebracht en rond 12.30 mocht ik hem ophalen. In de ochtend ging het wel, ben 5 minuten erbij gebleven zodat hij even kon wennen. Hij werd afgeleid door alle kindjes en huilde niet toen ik weg ging. Gelukkig want ik moest wel om de weg terug huilen hoor...
    Bij het ophalen stonden alle kindjes netjes aan tafel aan het eten in eigen stoeltje, alleen hij stond enorm te huilen in de armen van de leidster. Ik dacht dat mij hart in duizend stukken zou breken toen ik hem zag. Ik begon ook mee te huilen. De leidster zei dat hij zijn papje netjes had gegeten en ook geslapen na eventjes huilen. Nou dat vind ik heel wat, thuis is het een drama met slapen. Ik hoop dat het goed zal komen, want ik ben er van overtuigd dat heel goed is voor zijn ontwikkeling om in contact te komen met andere kindjes en andere omgeving...

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Dat weet ik wel zeker! Het komt vast allemaal goed!

11. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Volgens mij mag dat niet eens 16 kinderen bij maar 3 leidsters ik geloof dat er per 4,5 kind een leisters aanwezig moet zijn moet je eens navragen

12. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    in een verticale groep mogen er 16 kinderen zijn op 3 leidsters. Mijn 2 kinderen zitten beide in een verticale groep. Bij de eerste, die niet de makkelijkste was, had ik van 3 tot 6 maanden het idee dat hij er niet bij gebaat was. Het was vrij veel onrust/geluid en hij huilde best veel. Toen was het overigens 12 kinderen, 2 leidsters (zo uit mijn hoofd). Vanaf 6 maanden werd het leuk, want toen vond hij het leuk om naar andere kindjes te kijken.

Mijn dochter is helemaal in haar element op het KDV. Zij is al een drukke broer gewend met alle herrie dat dat met zich mee brengt. Ze krijgt veel aandacht van de grotere peuters, als ze bijvoorbeeld in het wippertje zit en ze begint te jammeren, dan is er altijd wel een 3,5 jarige die even een speentje in haar mond doet. En de kinderen leren daar ook van jongs af aan hoe je om moet gaan met die kleintjes. Als de grotere kinderen aan de tafel zitten te knutselen of te puzzelen, dan is er altijd wel een leidster die haar handen vrij heeft om mijn dochter te knuffelen als dat nodig is. En ja, ze moet wel eens op haar beurt wachten en ligt dan even te huilen, maar dat gebeurt thuis ook en op een babygroep zal dat vast en zeker ook gebeuren.

Deel Deze Pagina