Mijn kleine meisje is nog maar heel klein (2,5 week) en drinkt heel onregelmatig. Vanmorgen dronk ze een paar keer wel om het uur/anderhalf uur, nu heeft ze alweer sinds 11 uur niet gedronken en 's nachts kan ze er ook wel eens 4 uur tussen laten. Gevolg is dat mijn borsten al na 3 uur op spanning staan en lekken als ik weet niet wat. Ze heeft een betere techniek dan mijn oudste dochter en ik merk dat mijn borsten zich het lazarus produceren. Ben ik niet gewend! Maar goed, ze drinkt dus ook nog steeds een borst niet "leeg" zoals ik dat ken. Bij Julia moest ik wisselvoeden om mijn productie omhoog te houden, nu stopt Sifra soms al met drinken voordat mijn borst goed en wel een beetje soepel zijn... Komt het door die onregelmatigheid? Kan ik daar iets aan doen?
S is ook zo'n onregelmatige drinker. Ik geef er gewoon aan toe, geef eventueel wat vaker dezelfde borst achter elkaar (hij drinkt meestal ook maar 1 borst per keer, M en T dronken er meestal wel 2, M soms wel vaker heen en weer ). Wel maak ik hem overdag wakker na 3-3,5u (avond/nacht niet). Ik wil eigenlijk ook wat vaker kolven (eens per dag). Ik weet dat ik zo die hoge productie op gang hou, maar dat vind ik niet zo erg. Kan ik een mooie voorraad aanleggen en bij T was de ervaring dat ik zo de dip in mijn productie toen ik weer ging werken kon opvangen. Ik vergeet echter steeds de flesjes ed uit te koken ...
O ja. Nog iets. S lijkt heel vaak te willen drinken, maar dat heeft meer te maken met terugkomende melk/krampjes doordat de melk enorm hard toeschiet. Hij wordt dan boos aan de borst. Dan geef ik hem een speentje, zodat hij wel wordt voorzien in zijn zuigbehoefte, zonder dat ie melk binnenkrijgt. Ik doe dit echter niet om voedingen uit te stellen: als hij trek heeft mag hij drinken.
Bedankt! Ik laat ook idd wat "weg" stromen als mijn borsten te vol zijn, en dat bewaar ik dan mooi voor later! Ik was nooit zo'n beste kolver, dus elk beetje melk is me veel waard 's Ochtends lijk ik wel wat leger, maar heeft ze idd ook een grote zuigbehoefte. Net is ze ook met haar speen uiteindelijk in slaap gevallen. Ze is niet zo goed nog met die speen, maar op een vinger sabbelen kan ook. Is het trouwens gewoon dat ze 's ochtends clustert ipv 's avonds? Ze drinkt al een paar dagen 's ochtends heel vaak (incl krampjes, mopperen, veel wakker zijn) en 's avonds heeft ze nergens last van. Beetje omgekeerde wereld!