Wel of geen speen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zonnestraal83, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    Mijn oudste sliep erg slecht als baby en ik heb heel wat uurtjes naast haar bed gezeten met mijn pink in haar mond om haar in slaap te krijgen.
    Mijn zoontje is nu 4 weken oud en ook hij was in het begin erg onrustig en had een enorme zuigbehoefte. Al heel snel zijn we begonnen met hem een speen te geven omdat we het niet zagen zitten weer zoveel tijd te besteden aan het slapen, aangezien er nu nog een hummeltje rondloopt wat ook aandacht nodig heeft.
    Op zich gaat het slapen bij hem nu redelijk, de ene keer wat beter dan de andere keer, maar ik moet wel vaak heen en weer om de speen te geven. Nu vind ik dat niet erg, maar ik ben wel bang dat ik straks maanden 's nachts ook meerdere keren er uit moet om de speen te geven. Of zit ik me nu druk te maken om niets?
    Moet ik hem nu juist leren te slapen zonder speen of zouden jullie gewoon speentje blijven geven?

2. Mara85

Mara85 Actief lid

Oct 12, 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh mijn zoontje is nu 4 maanden en als hij eenmaal slaapt valt de speen uit zijn mondje. Als hij dan wil sabbbelen pakt hij zijn vingertjes.

Voor hetzelfde geld gaat hij ineens duimen! dat deed mijn oudste na een maand of 3

3. bloempje28

bloempje28 Actief lid

Aug 17, 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons kleintje viel in het begin de speen er vaak uit maar dat zagen we pas de volgende ochtend, en lag ze lekker te duimen. Nu ze wat groter is en de speen vaak uit bed gooit in haar slaap hebben we een reserve speen in bed liggen, als ze wakker wordt en haar speen mist kan ze hem zelf vinden, tot nu toe zijn we er niet vaak uit geweest vanwege de speen :) (wel honger, slecht gedroomd, of gewoon niet meer kunnen slapen op gekke tijden)

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook begonnen met een speentje (en dus veel op en neer gelopen 's nachts) maar inmiddels duimt ze, hoef ik er niet meer uit 's nachts..:D

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Julian zoekt zelf de speen weer en kan hem zelf terug stoppen met 4,5 maanden.

Daarvoor sliep hij bij ons en kon ik hem gewoon terug stoppen zonder op te staan.

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn kon ook al heel snel zelf zn speen weer vinden en in zn mond stoppen...helemaal niet veel hoeven lopen snachts...

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    als wij nog even gaan kijken bij ons manneke als we naar bed gaan, ligt de speen allang uit zijn mondje...
    Alleen als hij 's morgens rond 7 uur wakker is, lopen we 1 keer voor zijn speentje, dan valt hij weer in slaap tot 8 uur voor zijn fles....

Ik snap wel goed je twijfel, hadden wij ook zo erg :) vooral hoe gaat het dan over een paar maanden lopen...

Ik kan nu zeggen, heel goed!

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

Nov 12, 2009
    4,847
    2
    0
    Wervik- Belgiƫ
    ik zou er op letten dat de kleine niet duimt... mijn zoon is nu 10 en nog betrap ik hem af en toe op het duimen... veel moeilijker af te leren, kan moeilijk zn vingertjes af kappen he...

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Ze leren al heel snel om zelf hun speentje te vinden. Bij de jongste liggen er nu 4 in bed. Altijd wel eentje binnen bereik. :p

10. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

Oct 21, 2009
    853
    32
    28
    Mijn zoon gebruikt een speentje om in slaap te komen, vaak is het speentje al uit nadat hij in slaap is gevallen. Het voordeel bij ons is dat hij niet gaat huilen dat ie z'n speen kwijt is.

11. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja ik denk dat het vrij weinig uit maak of je nou een speen geeft of niet!

zo'n periode van snachts wakker worden krijgen alle kindjes wel denk ik, en ik denk juist dat ze met een speen weer sneller inslapen als zonder..

ik heb gewoon altijd een speen gegeven, en natuurlijk moet je er snachts wel eens uit om de speen te geven,maar zonder speen is dat ook hoor!

dochter was 1 dat ze de speen niet meer wilde.
    zoon is nu bijna 1.5 en die slaapt er nog mee..

Share This Page