Jong

Discussion in 'Zwanger worden' started by honeyy, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Hallo dames!

ik wist niet waar ik dit onderwerp moest neerzitten dus maar hier :oops:
    Ik ben 20 jaar en woon net een maand samen met mijn vriend die eerst een jaar by mij en mijn schoonouders gewoont heeft. Wij hebben 3 jaar een relatie en verdienen alle 2 goed..ik krijg in dec. als het goed is mijn vast contract en mn vriend zit alonder vast contract en gaan allebij niet meer naar school

Ik heb atijd geroepen dat ik jong zwanger wil zijn omdat mijn moeder my ook op zeer jonge leeftijd kreeg ( moeder is 40 was dus ook 20) Nu hebben een goede vriend en vriendin een kleine gekregen en gaat het bij mij ookal erg kriebelen.

ik zou in januari willen stoppen met de pil want heb gehoort dat het ong. een jaar duurt eerdat de pil "uitgewerkt" is. we hebben alles goed voor elkaar en zitten in een huis waar ook de ruimte is voor een kind Alleen mijn moeder heeft de twijfels omdat ze weet dat er niet alleen leuke kanten zijn van jang een kind krijgen ( die weet ik zelf ook wel niet meer feesten stappen etc.}

Ik zou graag wat meningen van een ander horen want durf het in mijn omgeving nog niet te zeggen omdat ze zo raar kijken als je zeg dat je een kind wilt. ik hoop dat ik met jullie informatie toch een beslissing kan maken want alleen het idee dat ik ga stoppen maakt me zo gelukkig (A)
    Zouden jullie eventueel ook dingen die je zoiezo moet weten zoals kosgten voor een kind ong. want ik hoor veel dat ze ontzettend 'Duur'zijn maar kan er niks bij voorstellen {geen nichtjes etc}

Alvast bedankt en ik hoop echt dat jullie my kunnen helpen!

Liefs

2. ladyjvm

ladyjvm Lid

Oct 21, 2008
    93
    0
    0
    kassiere
    huissen
    hallo ,

nou ik ben ook 20 en druk bezig met mijn man om een kind te krijgen...
    je hebt daar niet echt een leeftijd voor...
    je bent er klaar voor wanneer jij voelt dat je er klaar voor bent...En dat je nu toevallig 20 bent maakt niks uit vind ik...en als je relatie stabiel is en jullie staan er allebij achter waarom niet ?
    waarom nog 5 jaar wachten ?
    jij bent er klaar voor wanneer jij vind dat je er klaar voor bent!

Succes meid!

Groetjes jacq

3. mokkeltj

mokkeltj Lid

Oct 1, 2008
    93
    0
    0
    verzorgende
    Gelderland Some Where
    hoi hoi

nou ik ben dus ook pas twintig en nu bijna vier maanden gestopt met de pil.
    ik heb nu 6jaar een relatie met me vriend :D
    en eerst woonden we errig klein en toen begon het al redelijk te kriebelen bij mij ik was toen 18.
    maar toen wist ik gewoon dat ik geen ruimte en geen geld had voor een kleine ik heb toen af gesproken met mij vriend (want bij hem kriebelde het ook al) dat ik eerst me rijbewijs ging halen en dat we een goede baan zochten waar we allebij gelukkig mee waren want als je kindertjes heb kan je niet zomaar ruilen van baan omdat ie je niet bevalt!
    ondertussen hebben we dus allebij een baan waar we blij mee zijn en allebij een vast contract:)
    en dan heb ik ook altijd gezegd ik wil een kleintje als die een eigen kamertje kan krijgen daaar waar we eerst woonde hadden we zelf niet eens en eigen slaapkamer was alles in 1
    nu hebben we sinds een kleine 8maanden een normaal huisje toen heb ik nog gezegt slik de pil nog door die ik hier heb liggen was ongeveer van 6maanden en als ik dan nog achter onze beslissing sotnd dat ik dan zou stoppen nou en dat is nu zoon 4maanden geleden

het gaat idd heel veel geld kosten zoon kleintje je moet niet aleen denken als ze klein zijn, want dan kan je nog zeggen ik ga na de wibra bijv.. voor de kleertjes. maar dan komen de luiers kinder kamertje en noem maar op wat zelf kan bedenken.
    maar ook al over de toekomst hoe ga je de school betalen etc..
    je wilt tensloten dat je kind niks te kort komt
    nou hebben we het finaceel bijhoorlijk goed dus en we zetten ook nu al elke maand alvast geld weg. zodat we later niet bij oma ofzo aan hoeven te kloppen want wij kiezen hier voor en niet de opa"s en oma"s.

nou om een groot verhaal klein temaken het lijkt mij ook suoer om jong moeder tezijn als ik nou ga wat ik nog allemaal met me moeder doe!
    maar toch denk er goed over na en zet even alles op een rijtje
    en wat andere van denken laat ze denken als jij maar gelukkig ben met je vriend en eventueel het kleintje DAT IS ALLES WAARD dus ook het domme gelul!

nou hoop dat je aan mij verhaal wat heb hahahaha:D

xXxmij

4. Catje86

Catje86 Bekend lid

Sep 1, 2008
    602
    0
    0
    Hallo,

Ik wilde alleen even zeggen dat ontpillen niet een jaar hoeft te duren hoor! Er zijn ook zat die gelijk zwanger zijn na het stoppen met anticonceptie. Snuffel lekker rond hier op het forum, zo leer je een hoop bij en kan je gezellig kletsen.
    Veel geluk

5. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    mijn schoonzusje was na her stoppen in ronde 2 al gelijk zwanger
    Meid zelf vind ik 20 wel erg jong meestal is dat de leeftijd dat je nog wil reizen stappen met vrienden weg enz enz.
    Want dat word dan ineens een stuk minder alles draait dan om de kleine.

Maar als je zelf denkt er aan toe te zijn en je kan finacieel de verantwoording nemen dan moet je er voor gaan.

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Tja, wat is jong? Als jullie er samen aan toe zijn, en jullie kunnen een kindje zekerheid en stabiliteit bieden:
    waarom niet? Je bepaalt zelf hoe je je leven indeelt hoor, ik hoor het ook heel vaak van mensen dat je leven
    dan zo verandert. Maar ik ga nu ook nooit uit, daar heb ik nooit behoefte aan gehad. Ik ben een 'moedertje' in
    hart en nieren, vind het veel leuker om gezellig samen op de bank te zitten en een filmpje te kijken, of een
    wandeling te maken. Ieder zo z'n eigen keuzes. Zolang je de keuze maar wel bewust maakt, en niet in een
    romantische roes.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ach, wat is jong? Ik was 22 toen ik zwanger raakte en velen vonden dat te jong, maar mijn man en ik waren er heel gelukkig mee en hadden alles voor elkaar, daar gaat het toch om?

8. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Je bepaald zelf wanneer je eraan toe bent, maar besef dat je leven heeel anders wordt. Even naar de winkel is al een hele klus met een baby...
    En zoals al eerder gezegd, je kan binnen een maand al zwanger zijn... Je weet het niet...
    Misschien is stoppen met de pil en een condoom een oplossing?! Dan is de pil waarschijnlijk wel uitgewerkt wanneer je er aan toe bent...?!
    Succes met je beslissing!

9. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Ik vind ook dat je lekker moet doen waar je aan toe bent. As je weet dat je een kindje een thuis kunt bieden en er beide voor kunt gaan, waarom niet. Ik denk dat we als maatschappij eraan gewend zijn geraakt dat iedereen 30 of ouder is als men aan kinderen begint, dus men oordeelt ernaar.
    Veel succes!

Liefs R

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hier ook "jong" moeder.
    Ik was 21 (bijna 22) toen ik beviel van mijn dochter.
    Mijn man en ik hadden op dat moment al 4 jaar een relatie en woonde 2 jaar samen.
    Wij waren er gewoon klaar voor.
    Maar ik heb geen jaar hoeven te ontpillen.
    Had mijn ouders verteld dat mijn man en ik voor een kleine gingen en die hadden verwacht dat het nog wel even zou duren.
    Meteen na het stoppen van de pil was ik zwanger haha.
    Dus ik heb gelukkig helemaal niet hoeven te ontpillen.
    Mijn moeder was ook 20 toen ze mij kreeg en mijn vader 23.
    Ik ben nu 28 en 29 als ik mijn 4e kindje in mijn armen mag sluiten.
    Mijn moeder word begin december 48 en zal dus ook 48 zijn als haar 4e kleinkind geboren zal worden.
    En ze vind het werkelijk fantastisch om zo jong oma te mogen zijn.
    Ze is nog fit genoeg om achter de kleintjes aan te hollen.
    En dus ook nog jong genoeg om eventueel overgrootoma te worden (later haha)
    Al moet je mensen wel zien kijken als ik met me kinderen buiten loop.
    Ik heb echt al vragen gehad zoals "zijn ze allemaal van jou? "
    Ik kan er nog steeds om lachen ;)
    Als het goed voelt moeten jullie er gewoon voor gaan.
    Een kind krijgen wil niet zeggen dat je leven daarmee over is.
    Dat is de grootste onzin.
    Je kan alles nog doen...maar minder vaak.
    Je leven begint als het waren overnieuw...maar dan nu als moeder.
    En ik zou niets anders meer willen!
    Veel succes hoor!

11. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hai ik was ook vrij jong maar was overal jong mee op mijn 19e had ik een koopwonig en was getrouwd. we gaan ook nog wel stappen alleen niet meer elk weekend. gewoon paar keer per jaar. en dan kiezen we het ook echt uit. ik vind dat je zowiezo altijd nog samen dingen meot doejn ook als je ouder bent moet je er ens samen uit dat is alleen maar goed voor je relatie. en dan maakt hetn iet uit of je uit eten gaat of gaat stappen.

zo gaan wij elk jaar ng naar een festival (mysteryland) de kleine meid gaat dan naat ope en oma en dat is geen punt is die ook lekker ant logeren. dus die kant kan best meevallen ligt eraan hoe je er zelf mee omgaat en je omgeving qua opassen dan he.

verder financieel zitten jullie er zo te horen wel warmpjes bij dus daar zou ik me dan ook niet zo druk om maken. tuurlijk is kind duur maar dat blijven ze ook wel. je moet ook weten wat en waar je het koopt je hoeftn iet ales nieuw te halen er zijn zat mooie spullen 2e hands zoals kinderwagens en babykamers.

en ontpilllen hoeft idd niet lang te duren. er zijn dr zat die niet eens meer ongi worden en meteen al zwanger zijn. aan de andere kant kan het idd ook lang duren maar dat weet je niet van te voren dus zou er geen rek mee houden dat het nog lang duurt want dan is het vrij lastig als het ineens wel snel is en je er niet klaar voor bent.

12. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

idd ik was binnen 3 week al zwanger hihihi, en ik heb pas een jaar een relatie met mijn vriend (al kennen we elkaar al 2,5 jaar )

13. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Kan maar één ding zeggen: Volg je hart! :)

14. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Ik ben ook 21, bijna 22, en sinds een dag of 20 met de pil gestopt.
    We vrijen nu met condoom, en wachten tot ik de 1e keer ongesteld wordt.
    Duurt nog een aantal dagen tot het zo ver zou moeten zijn, dus ben benieuwd.
    Maar zodra ik ongesteld geworden ben, gaan we er voor!
    Ljikt me heeelemaal super om samen met mijn vriend een kindje te krijgen.
    Ik ben nu bijna een jaar samen met mijn vriend, we wonen 3 kwart jaar samen. Allebei een goede baan, dus dat zit wel goed.
    Het kriebelt elke keer als we langs kinderkleertjes lopen of het er over hebben!
    Kan niet wachten! :D

15. roos23

roos23 Bekend lid

Nov 6, 2008
    504
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    Je moet je niks van anderen aantrekken.
    Het is je eigenbeslissing :)

Ik ben nu gestopt met de pil, maar ben aan het ontpillen dus tis allemaal ff afwachten.

Wij hebben ook een koophuis maar eigenlijk wel een beetje een top hypotheek dus het valt allemaal een beetje tegen. Dus aan de ene kant vind ik het ook wel lekker want nu kunnen we het een beetje op orde brengen eerst.

16. lauwtje

lauwtje Fanatiek lid

May 21, 2007
    1,358
    0
    36
    volg je hart en doe wat goed voelt. ga vooral niet af op de mening van anderen. het is jullie keuze. en zo te lezen hebben jullie een kindje genoeg te bieden. ik persoonlijk zou het niet tegen iedereen vertellen dat jullie bezig gaan voor een kindje. dat gaat niemand wat aan. stel je voor dat t wat langer duurt voordat je zwanger bent. heb je altijd dat gezeur van : al zwanger?
    mijn vriend en ik zijn nu zo'n anderhalf jaar bezig en er zijn erg weinig mensen die van onze wens afweten..
    in ieder geval succes! ;)

17. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Wij hebben ook een koophuis, met een erg goeie hypotheek. (mn vriend werkt bij hypotheken op de bank dus ja :))
    We zullen het ook wel wat krapper aan moeten doen wanneer we zwanger zijn, maar dat heb ik er helemaal voor over!
    Moet zowieso even afwachten wat ik precies ga verdienen aangezien ik een functie hoger ga werken, maar wel minder uren.
    Verdienen nu samen ongeveer 3000 euro per maand..

Wij hebben ook nog aan niemand verteld dat we bezig zijn om zwanger te worden (behalve ik aan 2 collega's.... is toch moeilijk om niets te zeggen!:D)

18. Niet meer actief

Hey meid,

Ik zou ook zeggen volg je hart!
    Ik ben 22 als ons kindje geboren wordt, mijn vriend werd echter al papa op zijn 16e.
    Van ons is volledig gepland, ik was er ook helemaal aan toe!
    Wel is het zo dat ik geen stapper ben en dus niet vaak uit ga.
    Ik zit liever savonds op een terrasje ofzo in de zomer.

Doe gewoon wat jullie samen het beste vinden.

19. Niet meer actief

Hey meid,

Ik zou ook zeggen volg je hart!
    Ik ben 22 als ons kindje geboren wordt, mijn vriend werd echter al papa op zijn 16e.
    Van ons is volledig gepland, ik was er ook helemaal aan toe!
    Wel is het zo dat ik geen stapper ben en dus niet vaak uit ga.
    Ik zit liever savonds op een terrasje ofzo in de zomer.

Doe gewoon wat jullie samen het beste vinden.

20. Niet meer actief

Er word steeds vaker gezegt overal dat het helemaal nietzo goed is dat zoveel vrouwen pas rond hun 30ste zwanger raken ivb met meer risico's etc.
    Daarbij heb ik gelezen dat je lichaam in beste staat om een kindje te krijgen is tussen je 20ste en 25ste.

En ik vertelde een tijd terug aan mijn moeder dat ik graag jong mama wil worden met wat aarzeling. Ze zei: Ja nou als je er klaar voor bent moetje het lekker doen toch? en ze zei dat ze zelf spijt had dat ze niet wat eerder aan kindjes was begonnen.

En ik zou je van mensen niks aantrekken want naar vrouwen van rond de 30 word soms ook raar gedaan over hun leeftijd.
    Je weet hoe mensen zijn het is altijd wel wat waar ze commentaar op hebben.

Share This Page