Hoi, Ik heb een dochter van 1 week, ik geef bv. Nu is me aangeraden om ivm de wind/tocht ook met dit mooie weer een vest/sjaal aan te doen buiten om borstontsteking te voorkomen en dit de eerste 4 weken. Nu is het buiten heerlijk maar met een vest/sjaal hou ik het niet uit. Is dit nou echt zo nodig? Ook met dit weer?
Ik heb nog een vraag, mijn dochtertje heeft waarschijnlijk verborgen reflux, ik geef bv en nu lees ik veel tips mbt flesvoeding (verdikken). Hoe kan ik het mijn dochtertje makkelijker maken met bv en reflux? Een half uur rechtop houden doen we al maar haar maaginhoud komt ook na 2 uur nog omhoog, het hoofdeinde van haar bedje staat al hoger. Ik vind het zo zielig, ik hoor haar in bed constant slikken, hikken, herkauwen en piepen. Ze spuugt overigens niet.
hoi nee, je hoeft met dit weer geen vest aan. Zorg dat je niet op de tocht zit met een blote borst, maar verder is het echt niet nodig om je dik in te pakken. Zolang je dochter niet spuugt is het wel vervelend maar niet ernstig. Ik ben dan ook niet geneigd om te adviseren om voeding in te dikken ofzo. Je kunt haar wel wat vaker in een draagdoek wat rechterop tegen je aanhouden, ze slaapt dan rechtop tegen jou aan en heeft er misschien dan wat minder last van. Mirjam