lactose intollerantie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nienie18, 4 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienie18

Nienie18 Nieuw lid

4 apr 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een lactose intollerantie en ben 14 weken zwanger.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Moet je extra dingen gaan nemen? Of gewoon zo doorgaan voor de zwangerschap?

Groetjes

2. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Hey!

Ik heb ook lactose intolerantie en ben nu bijna 38 weken..heb ook Coeliakie erbij..heeft je dokter er nog nix over gezegt wat je extra moet nemen aan vitamines? Ik moest van mn internist Gravitamon gaan slikken en mn waardes worden regelmatig gecontroleerd omdat dat nogal kan schommelen tijdens een zwangerschap zei ze..verder eten wat je hiervoor ook deed..wat voor dieet volg je? Ik drink veel lactose vrij melk van campina en gebruik ook toetjes van alpro soya..kleine man doet het prima verder :)

3. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook intolerantie
    Merkte halverwegen mijn zwangerschap dat ik een verhoogde behoefte kreeg aan calcium. Nam vanaf dat moment 2 glazen soya melk en een bakje extra alpro yoghurt. Geen straf :)

4. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Dat had k ook indd..blijf maar melk drinken..zeker geen straf hihi heeeeerlijk en manlief zat me soms raar aan te kijken ;) lactose vrije melk campina is echt lekker! :)

5. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    hier ook lactose intollerantie maar is mij nooit verteld over extra vitamine ofzo.
    bij mn eerste zwangerschap waren mn klachten ook veel minder en kon ik vrijwel alles eten en drinken....
    nu helaas niet maar moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit een dieet vol oid.maar heb ook een pds erbij dus kan zoiezo anders weinig eten en dat houd ik gewoon niet vol :(

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    hier ook, althans, alles wijst er op (geen onderzoek gehad) :( Is begonnen toen ik zwanger was, rond 7weken
    VK wist er verder niks over te zeggen, alleen dat ik melkproducten dan maar moet mijden.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Maar wel vervangen natuurlijk, je hebt de voedingsstoffen wel nodig!

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    waar kan ik dat mee vervangen dan?

9. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soja producten
    Rijste melk
    Pillen

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    soja heb ik geprobeerd, maar krijg de melk daar echt niet van weg en de toetjes gaan redelijk maar vind ik echt heel duur voor hoe het me smaakt.
    Rijstemelk nog niet geprobeerd.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ik slik multivitamines voor zwangere, maar dat is zeker niet genoeg?

12. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja 'lekker' is anders. Je kan ook kiezen voor de yogi soja producten... Net als yoghoo yoghoo maar dan soja. Die weeïge smaakt went als je melkproducten ontwend bent... Ik drink het nog steeds met mijn neus dicht maar tis gewoon wel gezond en beter dan pillen...

Probeer ook een merken buiten alpro om, te vinden in biologische winkels, vind ik wel een aanrader. Daar hebben ze bijv. Wel zure soja yoghurt ipv die zoete alpro spullen...

Verder is het echt lactose of echt een koemelk intolerantie... Anders kan je ook geiten, schapen of paarden melk proberen... Geloof dat geitenmelk echt lactose vrij is... Maar ik drink dan echt liever soja dan die andere melksoorten... (Heeft bij mij te maken met mentaal knop om zetten, lukt niet dus krijg het niet weg...)

13. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geiten vanille vla (ah) is best te eten trouwens...

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    geitenmelk ofzo wil ik binnenkort kopen (kan maar heel weinig naar de winkel). Maar vind dat vies klinken, hoewel ik best geloof dat koeien niet veel schoner zijn :p

Hebben jullie toen jullie er achter kwamen nog een diëtiste ingeschakeld?

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Vanmiddag met het eten geitenmelk geprobeerd en nu weer gruwelijk maagpijn :(

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    vrijdag de geitenmelk opgemaakt (2 glazen) en ging weer niet goed helaas :(
    (de smaak viel me trouwens best mee, zeker in vergelijking met de gewone soyamelk)

17. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je dan geen KMA?
    Dan kun je ook niet tegen geiten producten.

Ik heb een lichte gevoeligheid voor melkproducten. Ik kan in principe wel alles nuttigen, zolang het met mate is. Melk in de ochtend moet ik bijvoorbeeld echt niet aan beginnen. Daarnaast heb ik coeliaki en aan het glutenvrij dieet houd ik me wel strikt.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ik weet het niet welke naam het beessie moet krijgen. Het enigste waar ik nu op hoop is dat het na de bevalling over is en uk ook gewoon tegen melk kan.

Zou het nut hebben om mn huisarts in te schakelen of een diëtiste? Had het er vorige week met de verloskundige over en die denkt dat ze niks willen doen zolang als ik zwanger ben en dat idee heb ik zelf ook. En ik weet ook niet wàt ze (kunnen) doen?

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    Vanavond 2 glazen lactosevrije melk op, dat is opzich best te drinken :)

20. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb ook Lactose intolleratie maar ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap niets bijzonders gedaan...ook geen soya producten of andere producten ter vervanging gebruikt... Om wellicht aan je calcium te komen, vit. D tabletten (moet op recept voor volwassenen) weet overigens niet of dit ook mag tijdens een zwangerschap, even langs de huisarts of vk misschien hebben zij tips!

Deel Deze Pagina